شمانیوز
شما نیوز

یک تبلت فوق العاده با قیمت 150هزار تومان+عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): در این خبر نگاهی به تبلت های ایرانی انداختیم، تبلت هایی که بیشتر به دلیل قیمت پایین شان شهرت پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، تبلت را می خریم تا با آن کتاب بخوانیم، فیلم ببنیم، بازی کنیم و کلی کار دیگر نه مانند لپ تاپ که در هرجایی استفاده از آن منطقی نباشد،(در اتوبوس و تاکسی لپ تاپ به دست کارهایمان را انجام دهیم، کمی تا قسمتی ابری غیر منطقی است) و نه مانند تلفن های هوشمند کوچک، کمی بزرگ و واضح تر آنچه می خواهیم را انجام دهیم. اما چه قدر حاضریم برای خرید تیلت هزینه کنیم ؟ اگر از آن دسته هستید که دستتان باز است و می توانید هرچه قدر که می خواهید برای تبلت هزینه کنید که هیچ اما اگر دانشجویید و تبلتی را برای خواندن کتاب گاهی دیدن فیلم می خواهید، فکر کنم 250 هزار تومان فشار زیادی به شما وارد نمی کند. دیمو به تازگي از تبلت D500 رونمایی کرده است، تبلتی با قیمت 150 هزار تومان برای فروش به صورت عمده و 160 هزار تومان برای ورود به بازار، در ادامه ی این گزارش همراه ما باشید تا هم نگاهی به مشخصات D500 دیمو بیندازید و هم در جریان ریز جزئیات مراسم رونمایی قرار بگیرید. مشخصات کلی : Android 4.0.4 پردازنده ی : boxchip A13 - 1.2gh حافظه ی رم : 4GB قابلیت افزایش تا 16GB حافظه ی رم : 512 mb ddr3 دوربین جلو و عقب vga صفحه نمایش 7اینچی وزن 300 گرم

اما شاید آنچه که D500 را متمایز می کند قیمت پایین یعنی 150 هزار تومانی آن است، اما 150 هزار تومان قيمت ديمو باعث شد نگاهي هم به ساير برند هاي ايران بيندازيم تا پاين ترين قيمت تبلت در آنها را هم بررسي كنيم، ايران مدتي است كه توليد تبلت در داخل كشور را آغاز كرده، پس پيدا كردن تبلت با قيمت پايين كه البته توليد كشور هم به آنها مهر شده باشد چندان حرف دور از انتضاري نيست. قبل از بررسي كامل تبلت D500 ديمو نگاهي به تبلت هاي شركت مينياتور مي اندزيم.
(براساس اطلاعات مندرج در سايت توليد كنندگان مطالب زير تنظيم شده است)
شركت ايراني مينياتور داراي دو تبلت TM-8 و Tm-6 است، كه از جمله تفاوت هاي آنها استفاده از سيم كارت در TM-8 و عدم امكان استفاده از آن در TM-6 ، هر دو سيستم عاملشان نسخه ي 4.0.1 اندرويد، داراي دوربين 3 مگاپيكسلي در عقب دستگاه و 2 مگاپيكسلي در جلوي دستگاه و پردازنده ي 1.5 گيگاهرتزي است.
با اين توصيفات TM-8 با قيمت 349 هزار تومان (فروش آنلاين) و TM-6 با قيمت 249 هزار تومان (فروش آنلاين) به فروش مي رسند. دريچه فناوري اطلاعات بزودي بررسي كامل هر دو تبلت را بر روي سايت باشگاه خبرنگاران كار مي كند كه مي تواند آن را مطالعه كنيد. شركت ايراني GLX، هم با توليد تبلت جي ال ايكس جت وارد اين بازار در ايران شده است، كه داراي امكانات زير است

فرم دستگاه : تبلت - دو سیم کارته - وزن : 346گرم پردازنده: Dual Core دوهسته ای 1 گیگاهرتز حافظه: حافظه ROM برای سیستم عامل و نرم افزار 4Gb - حافظه رم 512 مگابایت - پشتیبانی از کارت حافظه TF تا 32 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - خازنی از نوع مالتی تاچ با قالیت دریافت 5 لمس همزمان - اندازه 7 اینچ - 800*480 پیکسل - 384000 رنگ دوربین: 2 مگاپیکسل - دوربین جلو برای مکالمه تصویری - قابلیت فیلمبرداری امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه v4 سایر مشخصات: رادیو - هندزفری - پورت USB - باتری 3000 میلی آمپر ساعت - 5 ساعت مکالمه ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپر قيمت اين تبلت براي فروش به صورت آنلاين در سايت سازنده، 449 هزار تومان در نظر گرفته شده است. توليد كنندگان ايراني، مي توانند مدل تبلت خود (كه تماما در داخل كشور توليد شده است) را در قسمت نظرات وارد تا به ليست بالا وارد شود.

اما در خصوص تبلت d-500 كه شايد به توان آن را در ليست تبلت هاي ارزان قيمت توليد كشور قرار داد، بايد گفت كه به اندازه ي قيمت پايين خود كار راه انداز است، و همانزور كه تولايد كنندگانش هم به آن اشاره كردند براي دانش آموزارن و دانشجويان طراحي شده، كه جوابگوي كارهاي ساده ي آنها نيز مي باشد، در كل نبايد انتظار انجام كارهاي فوق العاده مانند اجراي بازي و نرم افزار هاي گرافيكي و سنگين را از آن داشته باشيد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied