شمانیوز
شما نیوز

جزئیات سر بریدن در بیمارستان قم/ دانلود فیلم +18

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به گفته مقامات پلیس، با توجه به بازتاب و تبعات این حادثه در جامعه، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این درگیری «بصورت ویژه» در دستور کار پلیس آگاهی و دستگاه قضایی استان قرار گرفت و [نقل به مضمون] «با انجام تحقیقات گسترده و گسترش اقدامات اطلاعاتی با بسیج تمام توان و با تلاش های شبانه روزی پلیس آگاهی و سایر رده های انتظامی، هویت طرفین دعوا مشخص و نهایتا دستگیر شدند ».

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، تأکید فرمانده پلیس بر سرعت عمل بسیار زیادشان در زمان دستگیری گروهی که با آهنگ یک خواننده خارجی رقصیده بودند، موجی از قیاس به راه انداخته که نه چندان جالب است و نه مبتنی بر حقیقت. به گزارش «تابناک»، به فاصله چند روز از دستگیری و آزادی به قید وثیقه گروهی که با آهنگ یک خواننده آمریکایی در تهران رقصیده و ویدئو کلیپ آن را باز آفرینی کرده بودند، موجی در فضای مجازی به راه افتاده که بیشتر به لج و لج بازی شباهت دارد تا واکنشی منطقی و همین برای کشاندن آن به فضاهای نامطلوب کفایت می کند. اگر از شمار زیاد افرادی که در اثر کار قدرتمندانه پلیس و به کارگیری حداکثر توان برای دستگیری بازیگران این ویدئو کلیپ، پی به ماجرا برده و با دیدن آن، واکنش هایی بیشتر از سر احساسات از خود نشان داده اند، بگذریم، طیف دیگر واکنش ها به قیاس عملکرد پلیس در حوادث گوناگون می پردازد و یکی از بهترین دستمایه ها برای این قیاس، فیلم جنایتی است که به تازگی در یکی از بیمارستان های قم رقم خورده است. اگر طاقت دیدن صحنه های دردناک را دارید، این فیلم را ببینید تا برسیم به ادامه ماجرا؛ البته دیدن این فیلم وحشیانه ضرورتی هم ندارد و می توان با خواندن ماجرا، پی به اتفاق رخ داده در فیلم برد و به قدر کافی از خشونت حاکم بر جامعه ترسید!

با فراگیر شدن بازنشر و اشتراک گذاری این فیلم، پس از دستگیری گروه رقصنده های ملقب به «هپی»، برخی خلاقیت به خرج داده و این دو رویداد را با هم قیاس کرده اند تا به این نتیجه برسند که چگونه پلیس در شش ساعت شش جوان رقصنده را دستگیر کرده و اما در زمان وقوع جنایتی تا این اندازه سبوعانه، در محل نبوده اند و پس از آن هم نتوانسته اند در عملیاتی ضربتی، ضاربین (بخوانید قاتلان) را دستگیر کرده و به مجریان عدالت بسپرند؟! اما ماجرای این فیلم چیست و فرجام آن چه شده؟ به گزارش پایگاه خبری قم نا، شرح حادثه از این قرار است که ساعت یک بامداد دهم فروردین امسال، یکی از شهروندان قمی، جوان مجروحی را که توسط جمعی از اراذل و اوباش مورد سوء قصد قرار گرفته بود، با وسیله نقلیه خود از صحنه زد و خورد فراری داده و با تحمل ضربات قمه و چماق وارد آمده بر بدنه خودرو ۲۰۶ خود، به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی می رساند. اما این انتقال با تعقیب ضاربین، به حمله افراد مسلح به اورژانس بیمارستان منجر می شود تا درگیری ثبت شده در دوربین های اورژانس، جو متشنجی را نشان دهد که ماحصل آن وارد آمدن ضرباتی مرگبار بر پیکر فرد مجروح است؛ ضرباتی که انتقال جوان مجروح به اتاق عمل هم نمی تواند مانع مرگ جوان و رقم خوردن قتلی وحشتناک شود. اوضاع به قدری ترسناک بوده که در زمان ضرب و شتم، کادر پزشکی و پرستاران روپوش های خود را در آورده و از ترس جان پنهان شده بودند و مأموران حراست بیمارستان که تنها یک گاز اشک آور همراه داشتند، نه توانستند مانع ورود مهاجمان شوند و نه مانع فرار ایشان پس از سلاخی!

ماجرای فیلم ترسناک جنایت رقم خورده در بیمارستان قم چیست؟

بدین ترتیب از همان آغاز کار یکی از دلایل شکل گیری حادثه، نبود ماموران انتظامی در زمان وقوع حادثه در محل ذکر شد -که ریشه در مشکلات خاصی داشت که ذکر نشده- تا این گونه القا شود که اگر نیروی انتظامی در صحنه بود، چه بسا چنین اتفاقی رقم نمی خورد، اما هرچه این ادعا می توانست اقناع کننده به نظر برسد، برای شرایط پس از ماجرا، فاقد قدرت نفوذ به نظر می رسید. تا اینجای داستان، آن چیزی است که روایت آن دست به دست در شبکه های مجازی می چرخد و قیاس آن با ماجرای دستگیری گروه رقصندگان «هپی»، بستر نقد نیروی انتظامی را فراهم آورده است، اما این ماجرا ادامه دارد و ادامه آن بر خلاف آنچه بسیاری حدس می زنند، مبهم و ناپیدا هم نیست. شاید پس از این حادثه، آن دسته هم وطنانی که ماجرا را شنیده بودند از خود می پرسیدند «مگر به این سادگی است که عده ای به بیمارستان حمله کرده، فردی را سلاخی کنند و بگریزند؟» و در طرح این پرسش، دستگیری قاتلان در زمانی کوتاه را انتظار می کشیدند. به گزارش قم نا، ۲۵ فرودین، پانزده روز پس از رقم خوردن این حادثه تلخ، پیگیری های دادستانی و پلیس آگاهی قم به ثمر نشست و درگیری آغاز شده در محله شادقلی خان این شهر که به قتل در بیمارستان بهشتی ختم شده بود، با دستگیری عوامل حادثه پایان یافت. آن گونه که در گزارش آمده، علت وقوع درگیری، اختلافات قبلی فی ما بین طرفین بوده و جز فرد مصدومی که به اورژانس منتقل شده بود و در نهایت سلاخی شد، پنج تن از یک طرف دعوا و دو تن از طرف دیگر دعوا مجروح شده بودند.

ماجرای فیلم ترسناک جنایت رقم خورده در بیمارستان قم چیست؟

البته به گفته مقامات پلیس، با توجه به بازتاب و تبعات این حادثه در جامعه، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این درگیری «به صورت ویژه» در دستور کار پلیس آگاهی و دستگاه قضایی استان قرار گرفت و [نقل به مضمون] «با انجام تحقیقات گسترده و گسترش اقدامات اطلاعاتی با بسیج تمام توان و با تلاش های شبانه روزی پلیس آگاهی و سایر رده های انتظامی، هویت طرفین دعوا، علت درگیری، سوابق طرفین و… مشخص و نهایتا عوامل اصلی شناسایی و دستگیر شدند ». اینکه ادامه ماجرا به کجا رسیده و آیا محاکمه ضاربان آغاز شده یا نه، بر ما پوشیده مانده، ولی آنچه از نقل این حادثه می توان دریافت، این گونه نبوده که رویدادی تا این اندازه خشن مورد پیگیری پلیس قرار نگرفته یا ختم به نتیجه نشده باشد؛ پس چرا برخی این رویداد را با دستگیری گروه هپی قیاس می کنند؟ بی شک مقامات پلیس بهترین پاسخ دهنده به این پرسش هستند، ولی گویا تأکید شدید پلیس بر سرعت عمل دستگیری گروه رقصنده ها در چند ساعت و مانور رسانه ای گسترده بر این رویداد در رسانه ملی، در کنار سکوت همین نهاد ها و یگان ها در قبال امثال حادثه های رقم خورده در بیمارستان قم، سیاست یک بام و دو هوایی را نشان می دهد که کمترین عارضه همراه با آن، قیاس هایی باشد که برخی درباره عملکرد پلیس انجام می دهند و جنبه انصاف را رعایت نمی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied