شمانیوز
شما نیوز

آخرین‌ آمار ثبت‌ نام‌ خرید اقساطی‌ خودرو

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بر اساس گزارش وزارت صنعت پس از تنها 4 روز از آغاز طرح خرید خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی، تا ظهر پنج شنبه 86 هزار و 400 خودرو ثبت نام شده است، این در حالی است که آمارهای خودروسازان حاکی از ثبت نام بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بی‌مشتری در پارکینگ خودروسازان است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) پس از گذشت تنها 4 روز از آغاز طرح خرید خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی، تا ظهر پنج شنبه 86 هزار و 400 خودرو ثبت نام شده است.

این گزارش حاکی است در این مدت 47 هزار 730 دستگاه خودرو از گروه صنعتی ایران خودرو و 38 هزار و 600 خودرو متعلق به گروه خودروسازی سایپا بوده است.

بنابراین گزارش ، بیشترین ثبت نام متعلق به پراید با 20 هزار دستگاه و پژو 405 با 16 هزار دستگاه بوده است.

وزارت صنعت اعلام کرد در هفته آینده آمار دقیقتری از نوع خودروهای ثبت نامی، ارزش ریالی و دیگر اطلاعات مربوط به این طرح منتشر می شود.

این در حالی است که خودروسازان برای تکمیل سبد عرضه خود محصولاتی چون تندر 90 آنهم با تقاضای بالا در طرح را گنجانده‌اند که تعهدات قبلی خودروسازان برای فروش هنوز اجرایی نشده است و مشخص نیست دو خودروساز بزرگ چگونه می خواهند در طرح فروش فوری که البته مهلت تحویل در آن از یک ماه به دو ماه افزایش یافته،عمل کنند.

هم اکنون ایران خودرو روزانه 1000 دستگاه و سایپا 800 دستگاه انواع محصول خود را تولید می‌کنند.

بر اساس این گزارش شرکت‌های خودروساز اما آمار بالاتری از وزارت صنعت را برای پیش فروش خود با وام 25 میلیون تومانی اعلام کرده‌اند. شرکت ایران خودرو در پایان چهارمین روز اجرای طرح خبر داد 52 هزار و 900 نفر پیش‌ثبت‌نام داشته است که از این رقم 41 هزار و 350 نفر وجوه خود را واریز کرده‌اند.

شرکت سایپا نیز اعلام کرد تا دیروز 49 هزار و700 خودرو فروخته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied