شمانیوز
شما نیوز

تخلفات زیست محیطی را به 1504 اطلاع دهید

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از گشت‌های تلفیقی در ایام نوروز خبر داد و افزود: در این ایام از ظرفیت‌های واحدهای گشت و مراقبت به صورت حداکثری استفاده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از گشت‌های تلفیقی در ایام نوروز خبر داد و افزود: در این ایام از ظرفیت‌های واحدهای گشت و مراقبت به صورت حداکثری استفاده می‌شود.

سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با تاکید بر اینکه یگان حفاظت در ایام نوروز حضور پرررنگی‌تر خواهد داشت، گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی اقدامات خود را در این ایام تشدید و از تمام بضاعت و توانایی‌های خود در ادارات کل استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای گشت یگان حفاظت منابع طبیعی در ایام نوروز افزایش یافته است، افزود: با توجه به اینکه توافقی با سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان امور اراضی و سازمان محیط زیست صورت گرفته است، در استان‌ها گشت‌های تلفیقی انجام می‌شود و از ظرفیت‌های واحدهای گشت و مراقبت به صورت حداکثری استفاده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان‌ جنگل‌ها اظهارکرد:‌ هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی نیز در بحث رسیدگی و برخورد با متخلفین در حوزه زمین‌خواری و تصرفات غیر مجازی انجام شده است، همچنین قرار شده این نیروها در زمینه سایر تخلفات حوزه منابع طبیعی کمک‌رسان یگان حفاظت منابع طبیعی باشند.

وی در ادامه افزود: هماهنگی‌هایی با دستگاه قضایی و پیش‌بینی شعبات خاصی در این زمینه صورت گرفته است تا در حداقل زمان ممکن تخلفات انجام شده مورد پیگیری و برخورد قرار گیرند.

به گفته سرهنگ سبزعلی تعاملاتی در سطح کلان در بحث حضور نیروها در پاسگاه‌ها و ایستگاه‌های نوروزی صورت خواهد گرفت تا حداقل تخلفات در حوزه منابع طبیعی اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه همه ساله با توجه به فصل بهار و آغاز فصل سفر و گردشگری شهروندان، خسارت‌های بسیاری به عرصه‌های طبیعی وارد می‌شود، گفت: سفرهای استانی به ویژه در ایام عید، حریق و تخریب منابع طبیعی بیشتر افزایش می‌یابد؛ ولی امیدواریم از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه از این اتفاقات تا حد ممکن جلوگیری شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان‌ جنگل‌ها اظهار کرد: کد 1504 در اختیار همه شهروندان قرار دارد تا هرگونه تخلف و مسائل مربوط به حوزه منابع طبیعی از جمله حریق را گزارش دهند.

همیاران طبیعت در کنار سازمان جنگل‌ها

وی در پایان با تاکید بر این که بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه محقق شده است، گفت: امسال از وجود همیاران طبیعت نیز در بحث نظارت، گشت و مراقبت در عرصه‌های منابع طبیعی و ملی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied