شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 4 تیر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 4 تیر

احتمال طرح سوال از روحانی در مجلس

احمد امیرآبادی فراهانی، ‌‌‌نماینده مردم استان قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران از احتمال طرح سوال از حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور خبر داد. عضو هیأت رئیسه مجلس ایران در توئیتی نوشت: دولت محترم به خصوص شخص رئیس جمهور برنامه خود را برای جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌های ارز؛ کالا و خدمات و مسکن را اعلام نموده و جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرند در غیر این صورت با تعدادی از همکاران صحبت کردیم تا سوال از رئیس جمهور را در مجلس مطرح کنیم. ​احمد امیرآبادی فراهانی، سیاستمدار اصولگرا، دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم، نمایندهٔ دورهٔ نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ قم در استان قم است.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

سردبیر روزنامه اعتماد استعفا داد

سیدعلی میرفتاح از سردبیری روزنامه اعتماد استعفا داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

خواستگارکشی به خانواده بشار اسد هم رسید

رسانه‌های سوری اعلام کردند، این جنایت در روستای «بسنادا» در ریف لاذقیه به وقوع پیوسته و نامزد شکست خورده که گفته می‌شود از افسران ارتش سوریه است به دلیل برهم خوردن نامزدی از سوی دختر مورد علاقه‌اش، با کلاشینکف به او حمله کرد، او را درجا کشت و خواهرش را نیز با وضعیتی بسیار وخیم راهی بیمارستان کرد.به زعم رسانه‌های عربی، در این روستا عموزاده‌های بشار اسد زندگی می‌کنند و طبق اعلام همین رسانه‌ها، فرد جانی در حال فرار به سوی مرز ترکیه دستگیر شده است. / اعتمادآنلاین

z1og_fefdjnd3y7qv

 

شایع‌ترین علائم بیماری کرونا را بشناسید

مصطفی میری بنجار، متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی زابل درباره عوارض قلبی و عروقی کرونا اظهار کرد: در چند ماه اخیر بیماری کرونا در جهان شایع شده و روند ابتلا در ایران و جهان رو به افزایش است و همه افراد جامعه به ویژه بیماران قلبی و عروقی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند. براین اساس بروز عوارض قلبی و عروقی، شایع‌ترین درگیری بیماران کرونایی است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

پشت بام‌ها شبی۵٠ هزار تومان اجاره داده می‌شوند

به گزارش روزنامه شرق، منطقه ۲۲ تهران با پدیده پشت بام خوابی کارگران رو به روست.روز به روز کارگران بیشتری درخواست اجاره آن را دارند. فردین یزدانی کارشناس اقتصاد مسکن می‌گوید: تعداد زیادی از کارگران پشت بام خواب و مغازه خواب شده‌اند.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیات پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۲۳۰ هزار نفر برای واریز بیمه بیکاری در فروردین ماه تأیید شدند و اردیبهشت ماه نیز به همین روال خواهد بود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش روز سهام عدالت

طبق بررسی رسانه‌های مختلف، ارزش پرتفوی سهام عدالت افرادی که در ابتدا حدود ۵۳۰ هزار تومان از اصل سهام را دارا بودند، با احتساب قیمت‌های امروز به بیش از ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

دلنوشته شمخانی برای سرداری که به او تهمت ارتباط با ارتش صدام زده شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی به مناسبت چهارم تیرماه سالروز شهادت فرمانده دلاور قرارگاه نصرت، سردار شهید علی هاشمی دلنوشته‌ای منتشر کرد. چه کوتاه بین و سطحی نگر بودند کسانی که بعد از مفقود شدن علی هاشمی در نبردی که تراکم گاز‌های سیانور و سیانید تمام حیات انسانی، حیوانی و نباتی جزایر مجنون را نابود کرده بود، زمزمه‌ای تلخ و جانسوز سر دادند که او با ارتش عراق همکاری و به آنان پیوسته است. همان زمان فریاد زدم علی هاشمی، جوان انقلابی و سلحشورِ عربِ شیعه‌ی خوزستانی و پیوستن به ارتش صدام؟! رجعت پیکر مطهر و استخوان‌های خرد شده علی هاشمی به وطن در سال ۸۹، فرصتی بود برای بازگشت همه آن‌هایی که شهامت، شجاعت، تسلیم ناپذیری و وفاداری علی هاشمی‌ها را با تیغ حسادت و عافیت جویی خود به مسلخ برده و می‌برند و درسی است برای ما که سرمایه‌های تکرار نشدنی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را چنانکه شایسته مقام بلند آنان است ارج بنهیم.

z1og_fefdjnd3y7qv

ماسک، بهترین محافظ در برابر ویروس کرونا

متخصصان معتقدند که ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به ویروس حتی از فاصله اجتماعی و در خانه ماندن هم موثرتر است؛ چرا که کرونا ویروس در نتیجه سرفه و عطسه افراد مبتلا در هوا پخش می‌شود و استفاده از ماسک جلوی ابتلا به کوید ۱۹ را تا میزان زیادی خواهد گرفت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت لبنیات رسما ۲۸ درصد افزایش یافت

براساس تصمیم امروز جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت انواع لبنیات به طور رسمی ۲۲ تا ۲۸ درصد افزایش یافت. قیمت شیرخام به ازای هر کیلو ۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین و اجازه داده شد بنابر شرایط این محصول هفت درصد بالاتر یا پایین‌تر از این نرخ به فروش برسد.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

انفجار مرگبار در خیابان 17 شهریور تهران حادثه ساز شد + فیلم

وقوع انفجار در خیابان 17 شهریور تهران حادثه آفرید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

توضیحات امیرآبادی در مورد نحوه بررسی اعتبارنامه تاجگردون

عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: اگر طبق روال قبلی آیین‌نامه در مورد اعتبارنامه منتخب گچساران عمل شود اعتبارنامه تنها در صحن قرائت خواهد شد و اگر طبق اخطار اخیر یکی از نمایندگان بخواهیم عمل کنیم باید اعتبارنامه را به رأی بگذاریم.احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به تأیید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در کمیسیون تحقیق اعتبارنامه گفت: در مورد بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در صحن علنی مجلس دو رویه وجود دارد.وی افزود: اگر بخواهیم طبق روال معمول آیین‌نامه عمل کنیم اعتبارنامه وی در صحن علنی مجلس تنها قرائت خواهد شد و به رأی گذاشته نمی‌شود.عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: البته در چند جلسه قبل مجلس که اعتبارنامه وی در صحن قرائت شد با اخطار یکی از نمایندگان که با موافقت سایرین هم همراه بود اعتبارنامه وی نیازمند رأی‌گیری دانسته شد و اگر بخواهیم طبق اخطار داده شده در مورد اخیر عمل کنیم باید اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود.بر اساس این گزارش، اعتبار نامه جنجالی تاجگردون دیروز علی رغم اعتراضات نمایندگان در کمیسیون تحقیق به تصویب رسید.

z1og_fefdjnd3y7qv

8 نوشیدنی که به سلامت بدن ما کمک می کند

نوشیدنی سالم چیست و چرا برای ما اهمیت دارد که نوشیدنی های سالمی بخوریم؟ آیا نوشیدنی های مفید ساده ای در دسترس ما قرار دارد؟ وقتی به نوشیدنی سالم فکر می کنیم احتمالاً فورا به یاد آب می افتیم که هم فواید زیادی دارد و هم ما را از تناسب وزن دور نمی کند. اما نوشیدنی های سالم دیگری هم وجود دارند که برای سلامتی شما مزیت های فوق العاده ای دارند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

انتقاد اصلاح‌طلبانه از عارف

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تداوم ریاست محمدرضا عارف بر ساختار تشکیلاتی اصلاح طلبان تأکید کرد: ریاست تشکیلات اصلاح طلبان باید با کسی باشد که اصلاح طلبان او را قبول داشته باشند و بر ریاست او اجماع کنند، اما آقای عارف خاصیت قابل توجهی از خود در این حوزه نشان نداد.حسین انصاری در گفتگو با فردانیوز درباره نگاه اصلاح طلبان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: ما به انتخابات ریاست جمهوری خیلی کار داریم، مسائل بسیار مهم و سرنوشت سازی همچون تحریم، کرونا، سیاست خارجی و گرفتاری‌های داخلی در دولت آینده باید پیگیری شود.وی افزود: اصلاح طلبان باید متحد شوند. البته برای نیل به این مقصود تنها اتحاد اصلاح طلبان اصطلاحی نمی‌تواند مراد ما باشد. بخش عظیمی از دانشمندان، نخبگان، اساتید و شخصیت‌های مستقل مشی اصلاح طلبی دارند، اما در زمره اصلاح طلبان اصطلاحی و معروف به حساب نمی‌آیند. به طور مشخص آقای ظریف اصلاح طلب است، اما جزء اصلاح طلبان اصطلاحی حساب نمی‌شود. معتقدم هر دو این مجموعه‌ها باید برای انتخابات ریاست جمهوری کنار هم قرار بگیرند.این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ساختار تشکیلاتی اصلاح طلبان اظهار کرد: اینکه ساختار مجتمع شدن اصلاح طلبان چه باشد و چه نامی بر آن بگذارند خیلی مهم نیست. مهم آن است که نیرو‌ها یک جا متمرکز شوند تا بتوانند نقش مورد انتظاری را ایفا کنند. البته اختلافات در بین اصلاح طلبان به حدی است که تقریبا وقوع چنان اتحادی که من عرض می‌کنم بعید است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی