شمانیوز
شما نیوز

روش های اخذ اقامت آلمان

کشور آلمان به دلیل داشتن اقتصادی مقاوم و پایدار یکی از کشورهای محبوب دنیا برای زندگی می باشد. میزان رضایت از زندگی در کشور آلمان بسیار بالا است. اخذ اقامت آلمان از راه های گوناگونی امکان پذیر است. دانشجویان، افراد متخصص، سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانند به راحتی اقامت آلمان را دریافت کنند.

روش های اخذ اقامت آلمان

کشور آلمان به دلیل داشتن اقتصادی مقاوم و پایدار یکی از کشورهای محبوب دنیا برای زندگی می باشد. میزان رضایت از زندگی در کشور آلمان بسیار بالا است. اخذ اقامت آلمان از راه های گوناگونی امکان پذیر است. دانشجویان، افراد متخصص، سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانند به راحتی اقامت آلمان را دریافت کنند.  

روش های اخذ اقامت آلمان

افراد زیادی در سراسر دنیا به دنبال مهاجرت به آلمان هستند. آلمان کشوری ایده‌آل برای زندگی، تحصیل و کار می باشد. کشور آلمان پر از فرصت های بی پایان است و افراد زیادی برای پیشرفت کاری و تحصیلی به این کشور مهاجرت می کنند. شما با اخذ اقامت آلمان می توانید تا هر زمانی که می خواهید در این کشور زندگی کنید. روش های زیادی برای اخذ اقامت آلمان وجود دارد که بعضی از آن ها زمان بر و ریسک پذیر هستند و بعضی از روش های دیگر سریع تر و مطمئن تر می باشند. شما با توجه به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی مهم ترین روش های اخذ اقامت آلمان می پردازیم.

 

2

 

اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل

امکان اخذ اقامت از طریق تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. تحصیل در دانشگاه های آلمان برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی رایگان می باشد. به همین دلیل دانشجویان زیادی برای تحصیل کشور آلمان را انتخاب می کنند. افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند می توانند در یکی از دانشگاه های آلمان با هزینه بسیار پایین و تقریبا رایگان مشغول به تحصیل شوند. دانشجویانی که در آلمان تحصیل می کنند می توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود به مدت 18 ماه در کشور آلمان اقامت داشته باشند تا کار پیدا کنند. تسلط به زبان آلمانی تاثیر بسزایی در پیدا کردن شغل مناسب در کشور آلمان دارد. جنبه لذت بخش تحصیل در آلمان این است که اکثر دانشگاه های آلمان دارای بخش های مشاوره شغلی هستند و به دانشجویان در پیدا کردن شغل مناسب کمک می کنند. دانشجویان فارغ التحصیل می توانند پس از پیدا کردن شغل مورد نظر خود و استخدام در یک موقعیت شغلی مناسب برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند.

 

3

 

اخذ اقامت آلمان از طریق کار

افرادی که دارای تخصص خاصی می باشند می توانند از طریق موسسه های کاریابی بین المللی موقعیت های شغلی کشور آلمان را بررسی کنند و پس از یافتن شغل مورد نظر رزومه کاری و مدارک مورد نیاز را به کارفرما ارسال کنند. همچنین افراد متخصص می توانند ویزای جست و جوی کار آلمان را دریافت کنند و شخصا به آلمان بروند و در آنجا به دنبال شغل مورد نظر خود باشند. ویزای جست و جوی کار آلمان به مدت 6 ماه اعتبار دارد. متقاضیان اخذ اقامت آلمان از طریق کار، در صورتیکه از طرف یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری داشته باشند می توانند برای اخذ اقامت موقت آلمان اقدام کنند. این افراد می توانند پس از چند سال در صورت داشتن درآمد کافی و عدم سوءپیشینه برای اخذ اقامت دائم آلمان اقدام کنند. داشتن دانش زبان آلمانی سبب می شود پروسه اخذ اقامت آلمان کوتاه تر شود.

 

4

 

اخذ اقامت آلمان از طریق کارت آبی

اخذ اقامت آلمان از طریق کارت آبی نیز طی شرایطی امکان پذیر است. کارت آبی اتحادیه اروپا به شهروندانی از کشورهای غیر اروپایی تعلق می گیرد که در حرفه خاصی تخصص دارند و می خواهند در آلمان کار کنند. منظور از افراد متخصص کسانی هستند که دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشند و در رشته تحصیلی خود متخصص محسوب می شوند. افرادی که دارای مدارک مهندسی هستند شانس بیشتری برای اخذ کارت آبی دارند.

کسانی که که واجد شرایط دریافت کارت آبی هستند باید یک شغل در کشور آلمان پیدا کنند که مرتبط با رشته تحصیلی آن ها باشد. همچنین میزان درآمد سالیانه آن ها باید حداقل 50800 یورو باشد. کارت آبی به مدت چهار سال اعتبار دارد و افرادی که در این مدت موفق شده‌اند موقعیت شغلی خود را حفظ کنند می توانند برای اخذ اقامت دائم آلمان اقدام کنند. این افراد می توانند پس از 33 ماه کار برای اخذ اقامت آلمان اقدام کنند اما اگر به زبان آلمانی تسلط داشته باشند این بازه زمانی کوتاه تر می شود و به 21 ماه کاهش می یابد. همچنین همسران افرادی که کارت آبی دارند می توانند در آلمان زندگی کنند و حتی مشغول به کار شوند. کسانی که دارای کارت آبی هستند می توانند در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان کار کنند.

 

5

 

اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

افرادی که قصد سرمایه گذاری در آلمان را دارند می توانند از این طریق کارآفرینی یا خوداشتغالی برای اخذ اقامت آلمان اقدام کنند. حداقل میزان سرمایه گذاری در آلمان 350 هزار یورو می باشد. افرادی که قصد کارآفرینی و یا خود اشتغالی دارند باید ثابت کنند که کسب و کارشان تاثیر مثبتی بر روی اقتصاد آلمان می گذارد. سرمایه گذاران خارجی پس از سرمایه گذاری در کسب و کار مورد نظر، جزو واجدین شرایط اخذ اقامت آلمان (اقامت موقت) محسوب می شوند. مدت زمان اقامت موقت آلمان معمولا دو یا سه سال است. معمولا پس از سه سال زندگی در آلمان، می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام کرد. نیازی نیست که کارآفرینان به طور دائم در آلمان اقامت داشته باشند اما باید حداقل یک بار در سال به آلمان سفر کنند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای آلمان

تمام افرادی که قصد اخذ اقامت آلمان را دارند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • عدم سوءپیشینه
  • تسلط به زبان آلمانی
  • برخورداری از بیمه سلامت آلمان
  • گذراندن تست سلامت فیزیکی (این تست نشان می دهد شما از سلامت کافی را برای کار کردن یا تحصیل برخوردارید.)
  • اثبات تمکن مالی

اگر شما از این شرایط برخوردار هستید می توانید برای اخذ اقامت آلماناقدام کنید.

 

6

 

نتیجه گیری :

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰  هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی