شمانیوز
شما نیوز

آشنایی با انواع چای

آشنایی با انواع چای

آشنایی با انواع چای

 به گزارش شمانیوز چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان محسوب می‌شود. این نوشیدنی محبوب دارای انواع مختلفی بوده که چای سیاه نسبت به سایر انواع آن از طرف‌داران بیشتری برخوردار است. در اینجا سعی شده نگاهی گذرا به انواع  خرید چای موجود در بازار بیندازیم تا با این نوشیدنی دلچسب بیشتر آشنا شویم.

به‌طورکلی چای را می‌توان در رنگ‌های مختلفی پیدا کرد. باتوجه‌به رنگ چای طعم آن نیز متفاوت خواهد بود. این تفاوت در رنگ‌های مختلف چای ناشی از عمل اکسیداسیون برگ چای است که پس از چیده شدن برگ از ساقه آن آغاز می‌شود.

میزان عمل اکسیداسیون تا حد زیادی به نوع فراوری آن نیز بستگی دارد. بسیاری از گیاهان نیز در طبیعت وجود دارند که از آنها به‌عنوان چای یاد می‌شود. اما در واقع چای نبوده و تنها یک نوشیدنی گیاهی مانند چای هستند. مانند چای سرخ و دم‌نوش‌های گیاهی. به‌این‌ترتیب چای‌ها از نظر طعم و رنگ در انواع چای سفید، چای زرد، چای سبز، چای اولانگ، ای سیاه، چای پوئر، چای یرباماته وجود دارند.چای

 

 

 

چای سفید چیست؟

این نوع چای از برگ‌های تازه گیاه چای تهیه شده که در آفتاب ملایم و به‌آرامی خشک می‌شود. در این نوع چای فرایند اکسیداسیون انجام نشده و تنها آفتاب طبیعی آن را خشک می‌کند. این چای در استان فوجین در کشور چین کشت و تولید می‌شود و کمترین میزان کافئین را در میان چای‌های مختلف دارد. طعم این چای بسیار ملایم است و در اولین تست آن را بی‌مزه و تنها مانند آب داغ احساس می‌کنید. اما پس از چند لحظه طعم شیرین بسیار ملایمی را در دهان احساس می‌کنند.

چای زرد چیست؟

چای زرد به نسبت سایر چای‌ها کمتر شناخته شده است. فرایند اکسیداسیون این چای شباهت کمی با چای سیاه دارد اما در طی این روند ممکن است از بخاردهی نیز استفاده شود. در نتیجه رنگ این چای اندکی زرد شده و طعمی ملایم‌تر از چای سبز پیدا می‌کند.

چای سبز چیست؟

بسیاری از ما با چای سبز و میزان تأثیر آن بر سلامتی آشنایی داریم. کافئین در این چای کمتر از چای سیاه بوده و پس از نوشیدن آن احساس بی‌خوابی نخواهید کرد. چای سبز، خون را تسویه کرده و به‌سلامتی عمومی بدن بسیار کمک می‌کند.  برای کسب اطلاعات بیشتر از چای سبز به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید.

 

 

 انواع چای سیاه

چای سیاه در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. تنوع در چای‌های سیاه می‌تواند به شما کمک کند تا چایی مطابق باسلیقه خود انتخاب کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید. نوشیدن یک فنجان چای پس از انجام امور روزانه می‌تواند باعث ایجاد نشاط و سرزندگی شود. انواع مختلف چای که در بازار عرضه می‌شوند به این شرح است:

چای سرگل بهاره

اگر به بوته‌های چای دقت کرده باشید می‌توانید جوانه‌های سه برگس انتهای هر شاخه را ببینید. این جوانه‌ها از طراوت و شادابی بیشتری نسبت به سایر برگ‌ها در بوته چای برخوردارند. به این جوانه‌های زیبا و شاداب غنچه سه برگی و یا سرگل گفته می‌شود. چای تولید شده از این سرگل‌ها از بهترین درجه‌بندی برخوردار بوده و حاصل آن باکیفیت‌ترین نوع چای خواهد بود.

 

  

 

چای

چای شکسته ممتاز

چای ممتاز شکسته، پس از چای سر گل در درجه دوم بهترین چای‌ها قرار می‌گیرد. در هنگام برداشت این نوع چای علاوه بر سرگل و برگ‌های غنچه بخشی از ساقه نرم و برگ‌های تازه پایینی را نیز جدا می‌کنند. پس از فراوری، چای‌ها خرد شده و به بازار عرضه می‌شوند. این چای نیز دارای عطروطعم بسیار عالی و قوی است و از آن به‌عنوان چای شکسته ممتاز یاد می‌شود.

چای قلم

این چای را از تمامی به رگ‌های موجود در بوته چای تولید می‌کنند. در هنگام برداشت بخشی از ساقه‌های نرم‌تر نیز برداشت شده و طی فرایندی خشک می‌شوند. عملیات خردکردن در این نوع چای وجود ندارد و به همین دلیل، چای‌ها درشت‌تر از نمونه‌های دیگر هستند. عطروطعم این نوع چای گس و بسیار دلپذیر است همچنین اگر برداشت در فصل بهار باشد عطروطعم آن قوی‌تر خواهد بود.

 

 انواع چای و دم‌نوش

تقریباً همه ما با انواع چای آشنا هستیم و روزانه چند فنجان از نوع چای موردپسند خود می‌نوشیم. نوشیدن چای می‌تواند در انسان حس انرژی بیشتری را ایجاد کند. انواع مختلف چای در بازار وجود دارد که شما می‌توانید بر طبق ذائقه خود از آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید در کنار نوشیدن چای ایرانی در طول روز از انواع دم‌نوش‌های خوش طعم گیاهی نیز استفاده کنید.

دم‌نوش‌ها، نوشیدنی‌های گیاهی هستند که از ترکیب یک یا چند گیاه مختلف تولید می‌شوند. ترکیب این گیاهان برای سلامتی و حس نشاط در افراد بسیار اثربخش است.

 

شرکت تولیدی نورجعفری با استفاده از گیاهان دارویی مختلف، اقدام به ارائه انواع دم‌نوش گیاهی با طعم‌های مختلف کرده که با طعم خاص و دلچسب خود می‌توانند اوقات خوشی را در دورهمی‌ها برایتان رقم بزنند.

همچنین در این وب‌سایت می‌توانید انواع مختلف چای لاهیجان و دم‌نوش‌های گیاهی مختلف را پیدا کرده و به‌راحتی خریداری کنید. در وب‌سایت نورجعفری می‌توانید چای و یا دم‌نوش دلخواه خود را انتخاب و با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

 

  

 

 

انواع چای ایرانی لاچایهیجان

چای لاهیجان یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین چای‌های تولید شده در جهان بوده که عطروطعم ممتاز آن بسیار قوی و دلچسب است. این چای دارای خواص و فواید بسیار زیادی بوده و پرورش آن در باغات خوش‌آب‌وهوای لاهیجان آن را به یکی از بهترین‌های چای در کشور تبدیل کرده است.

از ویژگی‌های چای لاهیجان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

چای لاهیجان به دلیل این که صددرصد طبیعی است دیردم بوده و لازم است به‌آرامی دم کشیده شود.

ظاهر این چای طبیعی بودن آن را نشان می‌دهد.

پس از این که چای لاهیجان به‌خوبی دم کشیده شد، رنگ بسیار خوب و عالی خواهد داشت.

این چای دارای عطر و طعمی تند و عالی است.

 

چای سرگل بهاره لاهیجان

چای سرگل بهاره لاهیجان از جوانه‌های تازه بوته چای، دست‌چین می‌شود. به دلیل جوان بودن به رگ‌های چای برداشته شده، عطر و طعمی بی‌نظیر و به‌یادماندنی دارد.

چای سرگل ممتاز جزو چای‌های درجه یک محسوب شده و از خلوص و کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

چای سرگل ممتاز لاهیجان به نسبت سایر چای‌های لاهیجان زودتر دم می‌کشد. ماندگاری این نوع چای بالا بوده و می‌توان به مدت ۱۲ تا ۱۴ ماه از آن در خانه نگهداری کرد بدون آنکه در کیفیت آن مشکلی ایجاد شود.

خرید چای

تشخیص چای باکیفیت و مرغوب نیاز به داشتن تخصص خاص و آگاهی از انواع نمونه‌ای متنوع چای است. زمانی که برای خرید چای به فروشگاه مراجعه می‌کنید با نمونه‌های مختلفی مواجه می‌شوید. انتخاب یک چای مناسب از میان نمونه‌های مختلف آن کار دشواری است.

بهترین راه برای خرید چای باکیفیت و مناسب، خرید از فروشگاه‌های باسابقه و مورد اعتماد است که سال‌ها در این زمینه تجربه دارند.

فروشگاه اینترنتی نورجعفری با سال‌ها تجربه در امر تولید و فروش بهترین چای‌های تولید شده در باغات چای لاهیجان می‌توانید چای موردنظر شما را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت بازار در اختیارتان بگذارد.

با خرید چای سیاه به‌صورت آنلاین از فروشگاه نور جعفری می‌توانید تا میزان زیادی در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. با این روش می‌توانید انواع مختلف چای و دم‌نوش‌های گیاهی را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

 

  

 چای

 

کلام آخر

چای یکی از اصلی‌ترین نوشیدنی‌هایی است که معمولاً در طول روز و یا در دورهمی‌ها می‌نوشیم. کیفیت چای اثر مستقیمی بر عطروطعم آن دارد. چای لاهیجان دست‌چین شده از بهترین بوته‌های چای و فراوری شده با بهترین ماشین‌آلات فراوری چای بوده که دارای عطروطعم بسیار قوی و دلچسبی است.

https://noorjafari.com/product/category/چای-سبز/

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied