شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

آیا خودروی صفر بیمه بدنه دارد؟

متعارف‌ترین تعریف برای خودروی صفر ماشینی است که به‌تازگی از کارخانه خریداری شده باشد یا کارکرد آن از ۵۰۰ کیلومتر کمتر است. بااین‌حال تعاریف دیگری نیز برای ماشین صفر وجود دارد

آیا خودروی صفر بیمه بدنه دارد؟

 به‌عنوان مثال از دید شرکت بیمه، اتومبیلی صفر در نظر گرفته می‌شود که بیشتر از ۹۰ روز از زمان تحویل و شماره‌گذاری اولیه آن نگذشته باشد. بسیاری از افرادی که قصد خرید ماشین نو دارند، برایشان سوال پیش می‌آید که آیا خودروی صفر بیمه بدنه دارد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم و صفر تا صد بیمه بدنه خودروی صفر را برایتان بازگو می‌کنیم. لطفا به خواندن مطلب پیش رو ادامه دهید تا اطلاعات کاملی در این مورد به دست آورید.

بیمه بدنه رایگان ۱۵ روزه برای ماشین‌های سایپا

مدیر بیمه‌های اتومبیل کارگزاری رسمی بیمه مستقیم بر خط سایپا در تیرماه ۱۴۰۱ از پوشش رایگان بیمه بدنه برای خودروهای صفر سایپا خبر داد. ازهمین‌رو در حال حاضر می‌توانیم به سوال آیا ماشین صفر سایپا بیمه بدنه دارد، پاسخ «بله» بدهیم. باتوجه‌به این خبر، کلیه خودروهای صفر کیلومتر این خودروسازی تحت پوشش بیمه بدنه رایگان قرار می‌گیرند. البته مدت زمان این بیمه ۱۵ روز است. بااین‌حال خریداران می‌توانند بیمه‌نامه را به مدت یک سال نیز تهیه کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بنابراین با خرید خودروی صفر نه‌تنها از بیمه بدنه رایگان برخوردار می‌شوید، بلکه با دغدغه‌هایی مانند استعلام و پرداخت خلافی خودرو هنگام خرید خودروی دست دوم نیز مواجه نخواهید شد.

از کجا بفهمیم ماشین بیمه بدنه دارد؟

استعلام بیمه در بسیاری از مواقع مانند هنگام گم شدن بیمه‌نامه خودرو، زمان خرید و فروش ماشین یا حتی اطمینان از بیمه‌نامه خریداری‌شده اهمیت پیدا می‌کند. در چنین مواقعی با مراجعه به سایت بیمه مرکزی می‌توانید استعلام بیمه بگیرید و از زمان اتمام آن مطلع شوید. البته روش‌های ساده‌تر دیگری هم مانند استعلام بیمه از سامانه‌های آنلاینی مانند آیتول وجود دارد که بدون مراجعه حضوری و در سریع‌ترین زمان ممکن کارتان را راه می‌اندازد.

بااین‌حال در پاسخ به سوال «آیا ماشین صفر بیمه بدنه دارد» باید بگوییم بله محصولات سایپا به‌طورخاص تا ۱۵ روز بعد از تحویل از بیمه بدنه رایگان برخوردار هستند. بعد از این مدت باید نسبت به پیگیری بیمه خودرو صفر با کد ملی یا هر روش دیگری اقدام کنید.

05fdacd7-3835-48c7-bf82-5145d17d1e0c

آیا بیمه بدنه برای خودرو صفر اجباری است؟

افراد بسیاری هنوز اجباری یا اختیاری بودن انواع بیمه‌ها را نمی‌دانند. بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث یک بیمه اختیاری است. به همین دلیل همه خودروهای صفر بیمه شخص ثالث دارند و پاسخ ما به سوال «آیا ماشین صفر بیمه شخص ثالث دارد» یک «بله» قاطع و بی‌قیدوشرط است.

هرچند برای بیمه بدنه اجباری در کار نیست، اما ماشین‌های صفری که به‌صورت لیزینگی به فروش می‌رسند، باید بیمه بدنه داشته باشند. منظور از لیزینگ خودرو فروش اقساطی آن است. در چنین شرایطی، تا زمان پایان پرداخت اقساط، خودرو در رهن شرکت سازنده است و بیمه بدنه هم به نام شرکت خودروساز صادر می‌شود.

چنین مباحثی معمولا هنگام خرید ماشین دست دو مطرح نمی‌شود. درمقابل برای خرید ماشین از فرد دیگری باید مراحلی مانند استعلام خلافی و تعویض پلاک را انجام دهید.

مدارک لازم برای بیمه بدنه ماشین صفر

قبل از اقدام برای خرید بیمه بدنه ماشین صفر توصیه می‌کنیم حتما مدارک لازم را تهیه کنید تا معطل نشوید. به‌طورکلی همه ماشین‌ها هنگام خرید بیمه‌نامه باید پلاک و برگه شناسایی داشته باشند. کارت خودرو، برگ سبز یا سند کمپانی به‌عنوان برگه شناسایی ماشین شناخته می‌شوند و تحویل هرکدام از آن‌ها تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

البته هنگام لیزینگ خودرو، معمولا ماشین‌ها قبل از شماره‌گذاری یا پلاک شدن، بیمه بدنه می‌شوند تا خسارت‌های جزئی را جبران کنند. متاسفانه در چنین مواقعی، خسارت‌های کلی مانند سرقت خودرو شامل پوشش‌های بیمه بدنه نمی‌شود. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم به محض شماره‌گذاری برای ایجاد تغییرات در قالب الحاقیه اصلاحی اقدام کنید.

اگر می‌خواهید برای اولین بار خودروتان را بیمه بدنه کنید، باید ماشین توسط کارشناس بیمه بازدید شود. این فرد سلامت فنی و ظاهری خودرو را بررسی می‌کند و به شما اجازه دریافت بیمه‌نامه را می‌دهد. بعد از طی کردن این مراحل، باید برگ سبز و سند کمپانی را برای مشخص شدن تاریخ شماره‌گذاری به شرکت بیمه تحویل دهید تا بیمه‌نامه برای ماشینتان صادر شود.

db6c6388-124a-4e19-a9a3-849489382424

بهترین روش‌ها برای خرید بیمه بدنه خودرو صفر

بسیاری از افراد زمان بسیاری را صرف پیدا کردن بهترین بیمه بدنه می‌کنند و همین موضوع باعث از دست رفتن مزایا و تخفیف بیمه بدنه ماشین صفر می‌شود. برای بیمه کردن خودروی صفر می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • انتقال بیمه بدنه خودروی قبلی به خودروی صفر: هنگام خرید خودروی صفر می‌توانید بیمه بدنه ماشین فعلی خود را به خودروی جدید انتقال دهید. البته شرط انتقال تخفیف بیمه بدنه به ماشین صفر این است که شرکت بیمه هر دو خودرو یکی باشد.
  • استفاده از تخفیف بیمه بدنه ماشین صفر: هنگام خرید بیمه بدنه ماشین صفر کوییک یا سایر مدل‌ها می‌توانید از تخفیف‌های عرفی بهره‌مند شوید. این تخفیف در شرکت‌های مختلف از ۲۰ تا ۳۰ درصد متغیر است.

به تخفیف‌های نقدی، تخفیف عدم خسارت و تخفیف‌های مناسبتی تخفیف عرفی می‌گویند که تغییر چشمگیری در مبلغ پرداختی ایجاد می‌کنند.

خرید بهترین بیمه بدنه برای خودروی صفر از آیتول

در این مقاله به سوال آیا خودروی صفر بیمه بدنه دارد پاسخ دادیم و هرآنچه را که باید در ارتباط با بیمه کردن ماشین صفر بدانید، به‌صورت یکجا برایتان مطرح کردیم. با خرید و تمدید بیمه بدنه همواره یک گام جلوتر از حادثه خواهید بود. به‌این‌ترتیب خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی کاهش پیدا خواهد کرد. بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف قیمت‌ها، پوشش‌ها و مزایای مختلفی دارد. سامانه خودروی من آیتول این امکان را برایتان فراهم کرده است که در کمترین زمان ممکن بهترین بیمه‌های بدنه را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با کلیه خدمات آیتول وارد این سامانه به نشانی itoll.ir شوید یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید. کارشناسان آیتول همواره آماده شنیدن صدای گرم شما و پاسخ به سوالاتتان هستند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی