شمانیوز
شما نیوز

بازار فرش تهران در آتش سوخت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):آتش سوزی در بازار فرش تهران، اطفا حریق گاراژ صنعتی و توزیع بسته های فرهنگی بین شهروندان مهمترین اخبار آتش نشانی امروز است.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، بیش از هزار تن از آتش نشانان تهران به مناسبت گرامیداشت روز آتش نشان، امروزهمراه با مردم شهید پرور تهران در نماز جمعه این هفته به امامت آیت اله کاشانی شرکت کردند. خوش زاد مدیر عامل و جمعی از مدیران ستادی و عملیاتی و هم چنین کارکنان سازمان آتش نشانی تهران با لباس متحدالشکل همگام با مردم تهران در نماز جمعه این هفته که مصادف با 7 مهر روز آتش نشان نیز است، حضور پیدا کردند ویاد و خاطره شهدای آتش نشانی را گرامی داشتند.

هم چنین در مراسم نماز عبادی - سیاسی این هفته صدها آتش نشان از ساعات اولیه بامداد امروزتا پایان نماز جمعه در دانشگاه تهران استقرار یافتند تا در موارد ضروری امدادرسانی کنند.آتش نشانان به همراه ده ها دستگاه خودروسنگین وسبک و نیزموتور سیکلت با تجهیزات ایمنی در 60 نقطه از تمامی مسیرهای دسترسی به نماز جمعه، مستقر شدند.

در عین حال نیروهای آتش نشانی از صبح امروز به مناسبت گرامیداشت 7 مهر روز آتش نشان بیش از 10 هزار بسته فرهنگی ویژه روز آتش نشان در سطح شهر و در بین نمازگزاران نماز جمعه این هفته تهران توزیع کردند که مورد استقبال گسترده آنها روبروشد.

خوشبختانه در مراسم این هفته هیچ گونه حادثه خاصی رخ نداد و نمازگزاران در ایمنی کامل محل برگزاری نماز جمعه را ترک کردند.

آتش سوزی در گاراژ صنعتی

آتش نشانان در یک عملیات سریع توانستند آتش سوزی دریک گاراژ که کاربرد صنعتی دارد را قبل از گسترش آن مهار و خاموش کنند.ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ساعت 01:44دقیقه بامداد امروز با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه های 78، 37، 79، گروه امداد و نجات 2 و نیز خودروی حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه درجاده خاوران ورودی شهرک کاروان روانه کرد.

علیرضا چراغی معاون عملیات منطقه 2 آتش نشانی در این مورد گفت:دریک گاراژ صنعتی تعدادی اتاقک کارگری به مساحت 50 متر مربع با کاربری های مختلف دچار آتش سوزی شده بود که آتش نشانان با بستن دستگاه تنفسی وارد محوطه گاراژ شدند تا شعله های آتش را خاموش کنند.

وی اضافه کرد: چون رسیدن به محل آتش نشانی امکان نداشت بلافاصله نیروهای نجات وارد عمل شدند و با استفاده از تجهیزات ویژه، دیوارهای فلزی که مانع از نفوذ آتش نشانان بود را بوسیله تجهیزات بریده و مسیر رسیدن آتش نشانان به کانون آتش را گشودند.

مونسان افسر آماده منطقه 2 سازمان آتش نشانی که در محل حضور داشت درباره نحوه ی مهار آتش اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی با سرعت خودرا به کانون آتش رسانده و با سرعت عمل بالا توانستندبا استفاده از لوله های آبرسان از گسترش شعله ها به دیگر اتاقک ها جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: هنوز علت وقوع حادثه روشن نیست و کارشناسان سازمان آتش نشانی درحال بررسی آن هستند.

بازار فرش در آتش سوخت

آتش سوزی بازار فرش و پارچه در خیابان خیام با تلاش آتش نشانان 6 ایستگاه خاموش شد.در پی وقوع این رخداد و تماس رهگذران با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ایستگاه های 7، 67، 1، 3، 5و4و هم چنین گروه امداد و نجات 1 را در ساعت 15:31 دقیقه روز گذشته بسوی محل حادثه در بازار خیام، کوچه کربلایی اعزام کرد.

فتح الله تیموری مدیر عملیات سازمان آتش نشانی با اشاره به این که اولین ایستگاه آتش نشانی در کمتر از 3 دقیقه به محل حادثه رسید، در باره این حادثه اظهارداشت: در هنگام رسیدن آتش نشانان مشخص شد که یک انبار فرش و پارچه به مساحت 400 متر مربع کاملا شعله ور شده و هر آن نیز امکان سرایت آتش به دیگر قسمت های بازار وجود دارد.

وی افزود: با درخواست فرمانده اولین نیروی حاضر در محل، سریعا چندین ایستگاه آتش نشانی و نیز تانکرهای آب و خودروهای فوماتیک سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و آتش نشانان از چندین قسمت به مهار آتش پرداختند.

مرتضی اصفهانی مدیر منطقه 1 عملیات آتش نشانی هم دراین مورد گفت: آتش نشانان توسط چندین بند لوله آبرسانی و با استفاده از دستگاه تنفسی با رعایت کامل نکات ایمنی توانستند وارد محوطه آتش سوزی شده و با سرعت عمل بالا شعله های آتش را تحت کنترل درآورده و از سرایت آن به قسمتهای دیگر جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی هم چنین با استفاده از چندین دستگاه فن فشار قوی، دود حاصل از این آتش سوزی را تخلیه کرده و با لکه گیری کامل آن و نیز خارج کردن ضایعات از داخل بازار به کار خود پایان دادند.

مدیرمنطقه یک آتش نشانی با اعلام این که این حادثه مصدومی نداشت، گفت: علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی