شمانیوز
شما نیوز

یک مقام فضایی:

ضبط ۳۰ گرم هروئین‌ حکم اعدام دارد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت : حکم استعمال و فروش ۳۰ گرم مواد مخدری که در ردیف مشتقات هروئین قرار دارد، اعدام است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، ایسنا نوشت: خدادادی در نشست خبری با اشاره به شدید بودن احکام مجازات فروشندگان مواد مخدر در کشورهای همسایه ایران تصریح کرد: در کشور ما بر اساس قانون مجازات کشف بیش از ۵ کیلوگرم تریاک و۳۰ گرم هروئین و مشتقات آنها اعدام است.

خدادادی به لزوم بررسی اعتیاد از دو جنبه بیماری و جرم اشاره کرد و افزود: اعتیاد هم جرم است و هم بیماری. بنابراین فردی که مواد مخدر را استعمال می کند اگرچه مجرم محسوب می شود اما در کنار مجازات باید به درمان او نیز پرداخت.

وی ادامه داد: شخصی که مواد مخدر را در معرض فروش قرار می دهد نه تنها شخصیت و هویت خود را به حراج گذاشته است که انسان ها را به کام مرگ می کشاند.

وی با بیان این که «اعدام سوداگران موجب خوشحالی دادگستری نمی شود» گفت: هدف ما حفظ و صیانت از جوانان و خانواده هاست. لذا برای حراست از جامعه مجبوریم مجازاتی که قانون مشخص کرده را احیا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش خانواده و جامعه به منظور آگاهی دادن و آشنایی جوانان با عوارض مواد مخدر پیشگیری از وقوع جرم را امر اساسی دانست و خاطرنشان کرد: مجازات سوداگران مرگ زمانی موثر خواهد بود که این امر موجب پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم استان سیگار را زمینه ساز اعتیاد دانست و افزود: ارتباط با رفیقان ناباب٬ حس لذت جویی و تنوع طلبی از سایر عوامل گرایش جوانان به اعتیاد است.

وی با اشتباه شمردن برخی عقاید که مواد مخدر را درمانی برای بیماری روماتیسم می دانند٬ تصریح کرد: مواد مخدر به دلیل داشتن مرفین ٬ تنها موجب تسکین اولیه درد می شود و استفاده مکرر آن اعتیاد آور است.

خدادادی با نگرانی از افزایش فساد در بین جوانان٬ از خانواده ها خواست فرزندان خود را از رفتن به برخی میهمانی ها و عروسی ها که محل توزیع مواد مخدرهستند٬ منع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied