شمانیوز
شما نیوز

مردان افغان و کلکسیونی از جرایم خشن

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دو مرد افغان که کلکسیونی از جرایم خشن را در پرونده خود دارند، در جریان تحقیقات پلیسی به ارتکاب قتل زن و مردی با انگیزه سرقت و گروگانگیری اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، مهر نوشت: 24 اسفند سال گذشته فردي با مراجعه به کلانتري 172 حضرت عبدالعظيم به مأموران اعلام کرد که خودرو شخصي اش به شيوه زورگيري و از سوی دو نفر به نام هاي مشخص مورد سرقت قرار گرفته است .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "زورگيري" و به دستور مقام قضايي مجتمع قضايي دادسراي شهرري ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته که پس از چندين روز بستري شدن در بيمارستان و انجام اقدامات درماني ، ترخيص و اقدام به طرح شکايت کرده بود ، با حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از حدود يک سال پيش با فردي به نام قاسم از تبعه افغانستان ، در خصوص خريد و فروش ضايعات آهن آلات ارتباط کاري پيدا کردم تا اينکه هفتم اسفند سال 91 ، قاسم با من تماس گرفت و مدعي شد که مقداري ضايعات آهن آلات دارد و به اين بهانه از من درخواست کرد تا براي فروش ضايعات به منطقه خلازير رفته و يکي از دوستانش به نام "سخي" که همانند قاسم از افاغنه ساکن منطقه شورآباد است را به عنوان کارگر ، به محل ضايعات آهن ببرم.

مالباخته در ادامه اظهاراتش ، در خصوص نحوه زورگيري و سرقت خودرو شخصي اش به کارآگاهان گفت : پس از سوار کردن سخي و با راهنمايي او ، به منطقه اي متروکه در حوالي بهشت زهرا رفتيم که ناگهان سخي از زير لباسش چاقوي بلندي را خارج و با من درگير شد . در حاليکه از ماشين پياده و با سخي درگير شده بودم ، قاسم نيز با يک اسلحه کمري به ماشين نزديک شد که با ديدن اسلحه ، تسليم شدم . آنها مرا به عقب ماشين برده و در آنجا قاسم با چکش آهني چند ضربه محکم به سرم کوبيد که بيهوش شدم و زمانيکه به هوش آمدم ، خود را در بيمارستان مشاهده کردم.

همزمان با رسيدگي در پرونده زورگيري ، پرونده اي با موضوع "آدم ربايي" تشکيل و به دستور مقام قضايي دادسراي شهرري و برای انجام تحقيقات ، اين پرونده نيز در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

شاکي پرونده آدم ربايي ، پس از حضور در اداره يازدهم به کاراگاهان گفت : چهارم تیر امسال فردي به نام قاسم با من تماس گرفت و در قبال آزادي برادرم به نام هادي 26 ساله درخواست مبلغ 40 ميليون تومان وجه نقد کرده است .

با آغاز تحقيقات در پرونده آدم ربايي ، کارآگاهان پايگاه نهم اطلاع پيدا کردند که متهم پرونده آدم ربايي - قاسم- همان متهم اصلي پرونده زورگيري در حال رسيدگي در پايگاه آنها است . بلافاصله کارآگاهان با تجميع اطلاعات به دست آمده درخصوص "قاسم" و "سخي" به تحقيقات گسترده در منطقه شورآباد پرداخته و سرانجام 12 تیر موفق به دستگيري سخي . 25 ساله به عنوان يکي از متهمان پرونده زورگيري شدند که در اظهاراتش به زورگيري از مالباخته و مشارکت در آدم ربايي اعتراف کرد .

با دستگيري سخي و آغاز تحقيقات در خصوص پرونده آدم ربايي ، وي به مشارکت در آدم ربايي اعتراف و عنوان کرد که پس از ارتکاب آدم ربايي و ربودن هادي ، به همراه قاسم اقدام به کشتن گروگان کرده و جسد وي را در داخل يک چاه مجتمع در حال ساخت واقع در منطقه شهرري پنهان کرده اند .

با توجه به اعترافات سخي و کشف جسد در داخل يک چاه ، پرونده با موضوع "قتل عمد" تشکيل و به دستور دادرس شعبه 103 دادگاه کهريزک ، ادامه تحقيقات برای دستگيري متهم اصلي پرونده در دستور کار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسيدگي به پرونده جنايت در اداره دهم ، کارآگاهان ويژه قتل پليس آگاهي در تحقيقات خود متوجه شدند که قاسم پس از اطلاع از دستگيري سخي ، تهران را به مکان نامشخصي در مناطق مرزي شرق کشور ترک کرده است . همزمان با آغاز تحقيقات برای دستگيري قاسم ، کارآگاهان با پرونده جنايت مشابه ديگري در منطقه حسن آباد روبرو شدند که طي آن يک زن 60 ساله - از تبعه افغانستان - به شيوه اي مشابه - همانند پرونده "زورگيري" و "قتل عمد هادي" که هر دو قرباني مورد اصابت جسم سخت از ناحيه پشت سر قرار گرفته بودند - به علت اصابت ضربات جسم سخت به ناحيه پشت سر ، در داخل يک گاوداري به قتل رسيده بود .

بر اساس اطلاعات پرونده جنايت دوم ، ساعت 21 و 30 دقیقه چهارم بهمن سال گذشته از طريق مرکز فوريت هاي پليسي وقوع يک فقره قتل به کلانتري 176 حسن آباد اعلام که با حضور مأموران در محل و انجام بررسي هاي اوليه مشخص شد، زن 60 ساله اي از ناحيه سر مصدوم و پس از انتقال به بيمارستان فوت کرده و بر اساس اظهارات خانواده اش ، مبلغ 8 ميليون تومان نيز از محل سکونت اين خانم 60 ساله واقع در اتاق سرايه داري محل زندگي مقتوله سرقت شده است .

با توجه به شباهت ها در نوع جنايت ها و با هماهنگي دادرس دادگاه بخش فشافويه ، اين پرونده نيز در اختيار اداره دهم قرار گرفت .

با انجام تحقيقات ميداني از همسايگان و پسر مقتول مشخص شد که ساعتي قبل از وقوع جنايت ، فردي به نام "قاسم" که به فرزند مقتول بدهکار بوده ، برای پرداخت بدهي اش به محل جنايت مراجعه داشته است . پسر مقتول نيز در خصوص قاسم به کارآگاهان گفت : قاسم از دوستان صميمي من است و طي تماس تلفني مادرم متوجه شدم که پس از پرداخت بدهي اش منزل ما را ترک کرده است.زنی از همسايگان نيز به کارآگاهان گفت : زمان قتل جوان ناشناسي را ديدم که از منزل مقتول خارج شده و در صورت مشاهده مي توانم او را شناسايي کنم .

با توجه به اظهارات تعدادي از همسايگان ، تصوير "قاسم . الف" به آنها نشان داده شد و بلافاصله قاسم به عنوان جوان ناشناس مورد شناسايي قرار گرفت .

در شرايطي که قاسم پس از ارتکاب دو جنايت و دستگيري "سخي" از تهران متواري شده بود ، کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات خود متوجه شدند که وي پس از چندين ماه متواري شدن به کشور افغانستان دوباره و به تازگي ، از طريق مرزهاي غيرقانوني به ايران بازگشته و در حال حاضر در شهرستان تيران از توابع استان اصفهان ، در يک کارخانه سنگ بري مشغول به کار شده است .

با شناسايي مخفيگاه "قاسم . الف" 25 ساله ، کارآگاهان اداره دهم با نيابت قضايي به شهرستان تيران اعزام و سرانجام قاسم نيز 25 مهر دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد .

با آغاز تحقيقات، قاسم که پس از مواجهه حضوري با "شاکي پرونده زورگيري" و "سخي" چاره اي جز اعتراف نداشت ، به قتل هادي و زورگيري خودرو سواري اعتراف کرد .

قاسم به ارتکاب جنايت دوم نيز اعتراف و به کارآگاهان گفت : پسر مقتول به نام مجتبي يکي از دوستان نزديک من است و حتي شب پيش از جنايت ، من به عنوان ميهمان در خانه مقتول بودم . از حدود يک سال پيش ، من مبلغ 5 ميليون تومان به مجتبي بدهکار بودم تا اينکه در روز جنايت طلب مجتبي را به مادرش داده و از گاوداري خارج شدم . زمان خارج شدن از گاوداري متوجه شدم که غير از مادر مجتبي شخص ديگري در داخل گاوداري حضور ندارد . به همين علت ، دوباره به گاوداري برگشته و پس از پوشاندن صورت خود ابتدا مادر مجتبي را با زدن ضربه اي به پشت سر بيهوش کردم اما زماني که در حين سرقت به هوش آمد ، تصميم به کشتن وي گرفتم و چند ضربه محکم به پشت سرش زدم که اين بار باعث مرگ وي شد . پس از سرقت مبلغ 8 ميليون تومان وجه نقد داخل خانه از گاوداري متواري شده و به افغانستان فرار کردم اما پس از تمام شدن پول ها به ايران برگشتم و همراه سخي اقدام به آدم ربايي و کشتن يکي از دوستانم به نام هادي کردم.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان به ارتکاب جرايم مختلف زورگيري ، آدم ربايي و ارتکاب دو فقره جنايت و احتمال ارتکاب ساير جرايم ، دستور انتشار تصاوير آنها از سوي مقام قضايي صادر شده است . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهمان شدند درخواست مي شود تا برای پيگيري شکايات خود به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند . همچنين از شهروندان و افرادي که اطلاعاتي در خصوص ديگر جرايم ارتکابي متهمان دارند نيز درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055510 در اختيار کارآگاهان اداره دهم قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی