شمانیوز
شما نیوز

سازمان پزشکی قانونی:

بهار و تابستان امسال روزانه 4 نفر غرق شدند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد در بهار و تابستان امسال 803 نفر به علت غرق‌ شدن جان خود را از دست دادند که این آمار نشان می‌دهد روزانه به طور متوسط 4.3 نفر در دریا، رودخانه، استخر و... غرق شده‌اند.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، مرداد با 191 نفر و افزایشی 7.9 درصدی نسبت به مدت زمان سال گذشته، ماهی بود که بیشترین تعداد غرق شدگی در آن اتفاق افتاد. اما بیشترین افزایش در شهریور اتفاق افتاد، در حالی که در شهریور سال گذشته 134 نفر دچار غرق شدگی شده بودند، شهریور امسال با 33.6 درصد رشد، 179 مرگ ناشی از غرق شدگی را بر جا گذاشت.

استانهای همجوار با دریای خزر و همچنین استان خوزستان که از استانهای دارای رودخانه های طولانی است همیشه دارای بالاترین فراوانی در غرق شدگی هستند. فقط 415 مورد غرق شدگی، یعنی بیش از نیمی از غرق شدگی های شش ماهه امسال، در سه استان همجوار با دریای خزر و همچنین استان خوزستان روی داده است.

از سوی دیگر، در حالی که غرق شدگی در استانهای مازندران و گیلان طی شش ماه امسال به ترتیب 37.1 و 46.7 درصد افزایش داشت، اما غرق شدگی در استان خوزستان که از استانهای دارای بالاترین غرق شدگی در کشور است؛ 24.4 درصد کاهش پیدا کرد و از 135 نفر در شش ماهه نخست سال گذشته به 102 نفر در مدت زمان مشابه امسال رسید.

131 نفر از غرق شدگان بهار و تابستان امسال زن و 672 نفر مرد (مجموع 803 نفر) بودند.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، طی سال 1390، هزار و 72 نفر به علت غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی