شمانیوز
شما نیوز

میترا حجار مقابل دوربین مستند «دست‌بافته‌های مادریم»

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):میترا حجار و لیلا برخورداری هم در مستند «دست بافته های مادریم» جلوی دوربین می روند

علی فتح لایق زاده کارگردان فیلم مستند «دست بافته های مادریم» در گفت وگو با ایسنا ، درباره روند ساخت این مستند توضیح داد: فیلمبرداری این فیلم به اتمام رسیده و فقط فیلمبرداری چند سکانس مربوط به خانم میترا حجار و خانم لیلا برخورداری باقی مانده است.

وی درباره بخش فنی این مستند ادامه داد: مونتاژ این مستند توسط بهمن شاه رستمی آغاز شده است. همچنین با آقای رامین رحیمی به توافق رسیده ایم که «دست بافته های مادریم» در جشنواره خارج از کشور پخش شود.

لایق زاده در بخش دیگری از سخنانش درباره سوژه مستند «دست بافته های مادریم» گفت: سوژه ها این کار درباره ی زندگی قشری از آدم هاست که هیچ وقت دیده نشده اند؛ روایتی از زندگی فراموش شده عشایر. موضوع این فیلم درباره زن گلیم بافی است که گلیمی را برداشته و در مسیر قدیمی کوچ هر چیزی که می بیند را می بافد. بازیگران این مستند نیز به یک واسطه ی با این خانم همراه می شوند و شروع به بافتن می کنند.

وی افزود: در طول مسیر فیلم، نریشن های لازم را آقای بهروز رضوی گفته اند. همانطور هم که گفتم اکنون فیلم به صورت همزمان در حال مونتاژ است و فقط چند سکانس تا پایان فیلمبرداری اش باقی مانده است.

لایق زاده همچنین درباره حضور بازیگران معروفی مانند عزت الله انتظامی، داود رشیدی، افسانه بایگان و ... در مستند «دست بافته های مادریم» توضیح داد: آقای عزت الله انتظامی در این فیلم درباره خاطرات خودشان از فیلم «در مسیر تندباد» صحبت کرده اند.

آقای داود رشیدی و همسرشان خانم برومند نیز لباس های محلی پوشیدند و با زن گلیم باف همراه شدند و گلیم بافتند. خانم ها افسانه بایگان، زهره حمیدی، زهرا قشقایی و فریبا ترکاشوند هم هرکدام در مقطعی با این زن گلیم باف همراه می شوند.

کارگردان این مستند در پایان خاطرنشان کرد: همه این هنرمندان بدون چشم داشت مالی در این فیلم حضور داشتند و من از همه آنها تشکر و قدردانی می کنم.

مصطفی کوه مسکن

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied