شمانیوز
شما نیوز

انجمن صنفی خبرنگاران مازندرانی در آمل تشکیل شود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل برتشکیل انجمن صنفی خبرنگاران مازندرانی به مرکزیت این شهرستان تاکید کرد.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، محمد رمضانی عصر امروز در انتخابات انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل در کنار سایر تشکل‌های صنفی تحت پوشش این اداره برای احقاق حق و مطالبات این قشر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تشکل‌های غیردولتی در قالب‌های منسجم باید به سوی افزایش رفاه و توانمندی اعضای خود باشند، افزود: این انجمن می‌تواند اخبار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی را در قالب تعامل با این مجموعه‌ها منتشر کند.

رمضانی با اشاره به اینکه حق‌السهم رسانه‌ها از اعتبارات شهرستانی نیز توسط این انجمن به خوبی می‌تواند دریافت شود، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در قالب قرارداد کاری با انجمن صنفی این اعتبارات را هزینه کنند.

وی با اعلام اینکه پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی و صنوف مختلف چاپ، تکثیر و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های خود را به این انجمن بسپارند، اظهار داشت: دیگر وقت آن رسیده است که دستگاه‌های اجرای بخش رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی خود را به انجمن‌های صنفی خبرنگاران برون‌سپاری کنند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تسهیلات مسکن خبرنگاران می‌تواند در قالب تشکلی منسجم پیگیری شود، تصریح کرد: رسانه‌ها با وحدت و انسجام می‌توانند حقوق خود را مطالبه کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه خبرنگاران دارای مشکلاتی چون عدم داشتن بیمه و نداشتن قرارداد حقوقی با کارفرمایان خود مواجه هستند، یادآور شد: هنوز مشخص نیست که خبرنگاران تحت شمول کدام قانون استخدامی، تامین اجتماعی، قانون خاص و یا قانون لشگری استخدامی کشوری قرار دارند و حداقل حقوق کاری آن توسط کدام مجموعه باید پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه مطالبات رسانه‌ها توسط انجمن‌هایی صنفی به خوبی می‌تواند پیگیری شود، اظهار کرد: مسئولان می‌توانند بودجه‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را در اختیار انجمن صنفی قرار دهد.

رمضانی با تاکید بر اینکه آمل ظرفیت تبدیل شدن به مرکز کانون استانی انجمن صنفی خبرنگاران مازندرانی را دارد ابراز امیدواری کرد این انجمن به صورت استانی در مازندران فعالیت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی