شمانیوز
شما نیوز

بیماران قلبی، عروقی این جوانه را مصرف کنند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مصرف جوانه ماش به بیماران قلبی – عروقی توصیه می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سیدمرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: جوانه ها از نظر تغذیه ای، ارزش غذایی بالایی دارند و وجود خواص درمانی و ریزمغذی ها در آن از اهمیت والایی برخوردار است.
وی افزود: ارزش غذایی 4 قاشق غذاخوری جوانه گندم با یک کف دست نان برابری می کند و ویتامین B موجود در آن سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. علاوه بر آن ویتامین B موجود در جوانه ها، 12 برابر دانه های آن است و 3 برابر بیشتر نسبت به دانه ها ویتامین E دارند.
این متخصص تغذیه با اشاره به خواص دیگر جوانه گندم اظهار داشت: سلنیوم و منیزیم نیز در جوانه گندم دیده می شود. علاوه بر آن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و از بروز بیماری های مختلف پیشگیری می کند. در صورتی که غذاهایی مانند سمنو با جوانه گندم تهیه گردد. خواص این جوانه نیز به طور کامل در آن وجود دارد.
صفوی ادامه داد: جوانه ماش کوفتگی و خستگی بدن فرد را از بین می برد و به افزایش شیر مادر کمک می کند. همچنین این ماده غذایی، ادرارآور خوبی محسوب می گردد. همچنین جوانه گندم به سم زدایی و از بین بردن صفرا کمک می کند.
وی عنوان کرد: جوانه ماش اسیدفولیک و پتاسیم بالایی را در خود جای داده است و به کنترل فشار خون بالا کمک می کند. همچنین مصرف این ماده غذایی برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی - عروقی توصیه می شود اما مبتلایان به نقرس از مصرف جوانه ماش پرهیز نمایند.
این متخصص تغذیه با اشاره به خواص جوانه عدس اظهار داشت: جوانه عدس به کارکرد کلیه ها کمک می کند و خاصیت سیرکنندگی در آن به چشم می خورد. علاوه بر آن عدس قرمز نسبت به سایر جوانه ها آهن بیشتری دارد.
صفوی خاطرنشان کرد: پروتئین و فسفر بالایی در جوانه نخود وجود دارد و مصرف انواع جوانه ها به خصوص برای پوست، مو و ناخن مفید محسوب می گردد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی