شمانیوز
شما نیوز

سالی ۲۰۰ هزار ایرانی می‌سوزند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس بیمارستان شهید مطهری از سوختن سالی ۲۰۰ هزار ایرانی خبر داد و گفت: از یک تا ۱۰۰ درصد ممکن است در بیماران سوختگی داشته باشیم و هر چه درصد سوختگی بالاتر باشد، شانس مرگ و میر افراد بیشتر است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

مصطفی ده مرده ای - رئیس بیمارستان شهید مطهری و دبیر اجرایی پنجمین همایش کشوری سوختگی با بیان این خبر اظهار داشت: این کنگره به منظور آشنایی دست اندرکاران سوختگی با روش‌های نوین درمانی سوختگی و ارائه اطلاعات از نظر مشکلات درمانی سوختگی در کشور و با هدف معرفی روش‌های بهبود LA 50 ( کاهش مرگ و میر ) که طی آن حیات بیمارانی که از درصد بالای سوختگی برخوردارند حفظ می‌شود، از 5 تا 6 اسفند ماه جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین همایش کشوری سوختگی اظهار داشت: از یک تا 100 درصد ممکن است در بیماران سوختگی داشته باشیم و هر چه درصد سوختگی بالاتر باشد، شانس مرگ و میر افراد بیشتر است و براساس آخرین آمار سالانه حدود 150 تا 200 هزار سوختگی در کشور گزارش شده که از این تعداد 20 تا 25 هزار مورد بستری در کشور داریم و چیزی حدود 3 تا 4 هزار نفر در اثر سوختگی های شدید دچار مرگ و میر در کشور می‌شوند که این امر توجه هر چه بیشتر به بحث پیشگیری و درمان سوختگی را مشخص می‌کند.

رئیس بیمارستان شهید مطهری در این زمینه عنوان کرد: آخرین دستاوردهای علمی در زمینه روش‌های پیشگیری، درمان و کنترل عفونت های ناشی از سوختگی و همچنین تکنیک‌های پانسمان و مراقبت‌های تخصصی بیماران سوخته در جریان پنجمین همایش کشوری سوختگی مورد بحث و بررسی اساتید و اندیشمندان سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

پنجمین همایش کشوری سوختگی به همت مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران از 5 تا 6 اسفند ماه جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می‌شود. یادآوری می‌شود تمام علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنگره به آدرس www.brc.iums.ac.ir مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی