شمانیوز
شما نیوز

بوروکراسی اداری، هفت‌خوانی که هنوز هم به آخر نرسیده است

بوروکراسی اداری یا همان هزارتویی که عده‌ای را از ادامه فعالیت‌ منصرف کرده و برخی نیز با پوشیدن کفش آهنین پای در این مسیر می‌گذارند، حال این‌که چه کسی به پایان راه خواهد رسید، بستگی به آب‌دیدگی در این مسیر دارد.

بوروکراسی اداری یا همان هزارتویی که عده‌ای را از ادامه فعالیت‌ منصرف کرده و برخی نیز با پوشیدن کفش آهنین پای در این مسیر می‌گذارند، حال این‌که چه کسی به پایان راه خواهد رسید، بستگی به آب‌دیدگی در این مسیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، وجود ادارات و تشریفات اداری لازمه جوامع مدرن‌ امروزی است تا کارها در ‌چارچوب قانونمند و به‌طور صحیح پیش برود، اما آنچه گاهی هم‌اکنون بسیاری از پرونده به‌دستانی که قدم در ‌راه ادارات می‌گذارند را خسته می‌کند، طولانی بودن این مسیر و تشریفات زائدی است که در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود.

یکی از مواردی که بوروکراسی اداری مسیر ناهمواری را ایجاد کرده است، بر سر راه کارآفرینان جوانی است که پس از فارغ‌التحصیلی و با اندک سرمایه‌ای که دارند وارد وادی کسب و کار می‌شوند.

در همین رابطه «طاهر امانی»، فارغ‌التحصیل کارشناسی کشاورزی از دانشگاه زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:‌ پس از فارغ‌التحصیلی در زمین کشاورزی خانوادگی که داشتیم مشغول به کشاورزی به شیوه نوین و بر اساس آموخته‌های دانشگاهی شدم که هم‌اکنون پنج نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه فعالیت دارد، افزود:‌ کمبود نقدینگی نخستین مشکل فعالیت در این عرصه است، چون فاصله نقد شدن هزینه‌های صرف شده، از تولید تا فروش بسیار طولانی است.

امانی با بیان این‌که بوروکراسی اداری یکی از مشکلات عمده فعالیت کارآفرینان جوان است، تصریح کرد:‌ طی فرآیند اداری برای انجام امور امری ضروری است، اما بهتر بود ساز و کاری اندیشیده شود که این مسیر قدری کوتاه‌تر شده تا برای افرادی که به‌تازگی وارد وادی فعالیت کسب و کار می‌شوند، زمینه دلسردی ایجاد نشود.

وی با اشاره بر این‌که بازار مصرف یکی از نیازهای ضروری فعالیت حوزه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون خودمان تولیدکننده و فروشنده هستیم، در حالی که بازاریابی و فروش محصول امری تخصصی است و احساس می‌کنم مسئولان امر می‌توانند در این زمینه حمایت‌های بیشتری به‌ویژه از فعالان جوان و تازه‌کار داشته باشند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی