شمانیوز
شما نیوز

آمریکا، کره‌شمالی را به سوء استفاده سیاسی از دانشجوی بازداشتی متهم کرد

به اتهام سرقت یک بنر سیاسی، واشنگتن، کره‌شمالی را به سوء استفاده سیاسی از این دانشجو به عنوان ابزار تبلیغاتی متهم کرد.

در پی بازداشت یک دانشجوی آمریکایی در کره‌شمالی به اتهام سرقت یک بنر سیاسی، واشنگتن، کره‌شمالی را به سوء استفاده سیاسی از این دانشجو به عنوان ابزار تبلیغاتی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، در شرایطی که خانواده اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی بازداشت شده خواستار آزادی وی شده‌اند، آمریکا پیونگ‌یانگ را متهم کرده که از وی با اهداف تبلیغات سیاسی سوءاستفاده می‌کند.

اوتو وارمبیر دانشجوی سال سوم رشته اقتصاد در دانشگاه ویرجینیاست و روز دوشنبه در ویدیوی اعترافی به ارتکاب "جرایم جدی" علیه کره‌شمالی اعتراف و تاکید کرده که مرتکب بزرگترین اشتباه زندگی‌اش شده است. وی به سرقت یک بنر سیاسی از یک هتل متهم است.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری "یونهاپ" گفت: به صورت کلی کره‌شمالی اقدام به بازداشت و زندانی کردن افرادی می‌کند که اقدامات آنها در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا مجازات زندان ندارد و تردیدی نیست که کره‌شمالی از این روش با اهداف "تبلیغات سیاسی" استفاده می‌کند.

کاخ سفید گفته است که با سوئد که حافظ منافع آمریکا در کره‌شمالی است، همکاری نزدیکی دارد تا اطلاعات بیشتری درباره اوتو ورمبیر دریافت کند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی