شمانیوز
شما نیوز

صربستان،کرواتها را به مانع تراشی در روند مذاکرات اتحادیه اروپا متهم کرد

صربستان دولت کرواسی را به ایجاد اختلال در روند مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا متهم کرده است.

صربستان دولت کرواسی را به ایجاد اختلال در روند مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر ووجیچ، نخست وزیر صربستان گفته است که دولتش به شدت از تصمیم دولت کرواسی بابت عدم حمایت از تلاشهای صربستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا شگفت زده شده پس از آنکه دولت کرواسی در بروکسل از مذاکرات پیش روی صربستان برای گشایش فصل جدیدی از مذاکرات با اتحادیه اروپا یا سیاستی برای آغاز روند جدید این مذاکرات حمایت نکرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: صربستان به خودش اجازه نمی‌دهد که مورد تهدید سایر کشورها قرار گیرد.

این تنشها اخیرا میان دو کشور صربستان و کرواسی در حالی شدت گرفته که کرواسی اخیرا گفته بود که صربستان باید قوانین خود را در پیگرد قانونی مجرمان جنایی در جریان جنگ دهه 90 بالکان به عنوان پیش شرط مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا تغییر دهد.

درحالیکه انتخابات صربستان قرار است در 24 آوریل سال جاری میلادی برگزار شود این روند تنش زا می‌تواند به ملی گرایان افراطی در این کشور که با سیاستهای نخست وزیری کنونی در الحاق به اتحادیه اروپا مخالف هستند، شانس پیروزی بدهد چرا که آنها به دنبال نزدیک تر شدن به روسیه هستند.

کرواسی در سال 2013 به اتحادیه اروپا پیوست اما دولت صربستان تنها راه مذاکره را برای پیوستن به این اتحادیه پیموده است. اگرچه 28 کشور عضو این اتحادیه باید با روند مذاکرات موافقت کنند اما کرواسی نیز حق وتو درباره عضویت صربستان در این اتحادیه را دارد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied