شمانیوز
شما نیوز

دادستان کرمان:

6 پرونده تخلف انتخاباتی در کرمان تشکیل شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):گفت: 6 پرونده تخلف انتخاباتی در شهر کرمان تشکیل شد که این آمار نسبت به انتخابات گذشته رقم بسیار پایینی است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از خبرگزاری عرش نیوز:یدالله موحد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 6 پرونده تخلفات انتخاباتی در شهر کرمان تشکیل شد که این آمار نسبت به انتخابات گذشته رقم بسیار پایینی است.

وی بیان کرد: از مجموع 6 پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده در شهر کرمان چهار فقره مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه دو فقره از پرونده های تخلفات انتخاباتی در شهر کرمان مربوط به خرید و فروش آرا بوده است، ابراز داشت: در این زمینه شش نفر دستگیر شدند.

موحد با اشاره به اینکه دو فقره از پرونده های تشکیل شده با موضوعات تخلفات انتخاباتی در کرمان در زمینه درگیری به واسطه انتخابات بوده است، افزود: پرونده مهم و قابل طرح در انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم.

تخلفات تبلیغاتی خیابانی شوراها زیاد بود

وی تصریح کرد: تخلفات تبلیغاتی خیابانی در حیطه شوراهای اسلامی در کرمان زیاد بود که این تخلفات جزئی بودند و تبدیل به پرونده نشدند و فقط با امحا و جمع آوری تبلیغات، تذکر و تعقیب غیرقضایی برطرف شدند.

این مسئول قضایی در مورد متوسط زمان رسیدگی به پرونده های در دادسرای کرمان گفت: متوسط رسیدگی به پرونده ها در دادسرای کرمان طی سال گذشته 32 روز و در سال جاری 33 روز است که به علت افزایش پرونده ها زمان رسیدگی یک روز افزایش یافته است.

موحد متوسط کشوری زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسرا را 62 روز ذکر کرد و گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگاه های عمومی، جزایی، حقوقی و بخش استان کرمان 102 روز و در کشور 111 روز است.

وی ابراز داشت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگاه انقلاب استان کرمان 81 روز و در کشور 46 روز و متوسط زمان رسیدگی به پرونده های در شعبه های تجدید نظر در استان کرمان 92 روز و در کشور 87 روز است.

مهمترین دغدغه های آقای دادستان

دادستان کرمان در پاسخ به خبرنگار فارس که در مورد مهمترین دغدغه وی به عنوان مدعی العموم پرسید که وی ابراز داشت: مهمترین دغدغه ما در دستگاه قضایی افزایش ورودی پرونده ها و کمبود نیرو است.

موحد خاطرنشان کرد: در برنامه پنج ساله قوه قضاییه بنا است، 4 هزار قاضی به بدنه دستگاه قضایی افزوده شود و این امر بخشی از دغدغه های ما را کاهش می دهد.

زرگر کلاهبردار در دست قانون

این قاضی ابراز کرد: در آبان ماه سال گذشته یکی از کسبه زرگر که اقدام به کلاهبرداری از تعدادی شهروندان کرمانی کرده بود، تحت تعقیب قرار گرفته و پس از گذشت مدتی طی انجام یک سری اقدامات پلیسی دستگیر شد.

موحد در مورد شیوه کلاهبرداری این فرد گفت: وی وجوهی را با عناوین مختلف مانند انجام سرمایه گذاری و یا افزایش پرداخت از مردم دریافت می کرده، اما از استرداد وجوه به مردم خودداری کرده است که در حال حاضر پرونده به علت خیانت در امانت در دست بررسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی