شمانیوز
شما نیوز

سعیدی:

برپایی نمایشگاه کتاب در مرکز و جنوب استان کرمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برپایی دو نمایشگاه بزرگ کتاب در جنوب و مرکز این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از خبرگزاری مهر ، احمد سعیدی دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران در رفسنجان اظهار داشت: اردیبهشت ماه گذشته اولین نمایشگاه بزرگ کتاب در شهرستان بم را داشتیم و اکنون نیز برپایی دومین نمایشگاه بزرگ را در رفسنجان شاهدیم و امیدواریم تا پایان سال دو نمایشگاه دیگر در استان کرمان برپا شود.

وی به اهمیت کتاب و حوزه نشر اشاره کرد و افزود: استان کرمان یکی از 15 استان کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

این مسئول ادامه داد: در سالهای 89 تا 90 بیش از یک میلیون و 75 هزار نسخه کتاب در استان کرمان مجوز انتشار دریافت و بیش از 600 عنوان کتاب به چاپ رسیده و همچنین بیش از دو هزار و 200 عنوان کتاب بررسی شد که از این تعداد برای هزار و 50 عنوان مجوز چاپ صادر شد.

سعیدی عنوان داشت: با برپایی هفت نمایشگاه بزرگ کتاب در استان کرمان و شهرستانها، بیش از 90 میلیارد ریال کتاب به فروش رسید.

وی به برپایی 85 نمایشگاه کوچک و بزرگ کتاب در شهرستانها اشاره کرد و گفت: در سال 90 تعداد نمایشگاهها در بخشها نیز با تخفیف 40 درصدی افزایش یافت که در نوع خود بی نظیر بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به وجود 315 کتابخانه با یک میلیون و 800 هزار جلد در استان کرمان و شهرستانها اشاره کرد و گفت: کتابخانه های اداری و دانشگاهی نیز بیش از یک میلیون نسخه کتاب در مخازنشان دارند.

وی در پایان یادآور شد: از برپایی 14 نمایشگاه بزرگ در استان، هشت نمایشگاه با رشد 5.3 برابری فضاهای فرهنگی در دوره هشت ساله وزارت دکتر حسینی گشایش یافت.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: در این نمایشگاه با وسعت دو هزار و 500 متر مربع، تعداد150 هزار جلد کتاب با 19 هزار عنوان با40 درصد تخفیف تا 11 تیرماه در معرض دید عموم قرار دارد.

محمدعلی شایگان فر عنوان کتابهای این نمایشگاه را در زمینه های مختلف کشاورزی، هنری، پزشکی، ورزشی، دانشگاهی و علمی بیان کرد.

در حاشیه این مراسم از آثار ادبی نویسندگان رفسنجانی از جمله سید علی میرافضلی، خدادادی ، شریفی و نورالدینی با کتابهای به همین کوتاهی، جزیره های معطر، عاشقانه های درختی برای تبر، اسطوره های سرخپوستان آمریکا رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی