شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

پنج نکته ی مفید برای نجات ازدواج پس از خیانت همسر

هنگام بیان عهدهای ازدواج، زمانی که زن و مرد مقابل خانواده و دوستان عشق خود را نسبت به یکدیگر اظهار می کنند، شنیدن این جمله از زبان آن ها متداول است: «من از دیگران دست خواهم کشید و تا زمانی که زنده ام به تو وفادار خواهم ماند.»

پنج نکته ی مفید برای نجات ازدواج پس از خیانت همسر

هنگام بیان عهدهای ازدواج، زمانی که زن و مرد مقابل خانواده و دوستان عشق خود را نسبت به یکدیگر اظهار می کنند، شنیدن این جمله از زبان آن ها متداول است: «من از دیگران دست خواهم کشید و تا زمانی که زنده ام به تو وفادار خواهم ماند.»

با این  وجود، حتی اگر این کلمات به خالصانه ترین شکل ممکن بیان شوند، متاسفانه هنوز احتمال وقوع روابط خارج از ازدواج وجود دارد. این اتفاق ممکن است به دلیل اشکال در مهارت های ارتباطی یا کمبود صمیمیت باشد. همچنین ممکن است دلیل وقوع این اتفاق این باشد که یکی از زوجین یا هردوی آن ها نیازهای احساسی ای داشته باشند که توسط همسرشان برآورده نمی شود.

اگرچه، فارغ از این که علت این اتفاق چیست، تمامی مشاوران ازدواج بر سر یک نکته توافق دارند: خیلی کم پیش می آید که خیانت به شخصی مربوط باشد که زن یا مرد با او رابطه ی خارج از ازدواج تشکیل داده. تقریبا همیشه، خیانت به علت فروپاشی خود ازدواج است.

اتفاقی که پس از خیانت می افتد این است که هردو طرف خود را در ازدواجی می یابند که نمی دانند برای نجاتش چه باید کرد. ترمیم و جبران خیانت و ادامه ی زندگی مشترک پس از خیانت نیاز به صبر، حل مساله و تعهد دارد.

اگرچه راه های زیادی برای نجات ازدواج پس از خیانت همسر وجود دارد، همه ی زوج ها مولفه های لازم برای ادامه ی یک ازدواج موفق پس از خیانت همسر را ندارند.  

اگر شما به تازگی در پیوند زناشویی خود رابطه ی خارج ازدواج را تجربه کرده اید، با این که این مساله ای نارحت کننده است، هنوز امید وجود دارد.

با وجود این که ممکن است مشکل به نظر برسد، اما پس از تجربه ی رابطه ی خارج از ازدواج همچنان نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها می تواند ازدواج تان را نجات دهد. اینجا به بررسی پنج تا از این نکته ها می پردازیم:

1. به خودتان اجازه ی سوگواری دهید.

این موضوع هم مربوط به فردی می شود که رابطه ی خارج از ازدواج را تجربه کرده، و هم همسر او که قربانی این مساله شده. اگر قرار باشد زوج هایی که رابطه ی خارج از ازدواج را تجربه کرده اند یک چیز به شما بگویند، این را خواهند گفت که ازدواج تان هرگز مثل قبل نخواهد بود؛ به خصوص اگر رابطه ی خارج ازدواج مکررا رخ داده باشد. گاها ممکن است رابطه ی شما پس از این اتفاق حتی بهتر شود (چرا که کار کردن روی این مساله ارتباط قوی و به خصوصی بین زوج ها می سازد)، اما به شکلی که قبلا بوده بر نمی گردد.

بنابراین، هردوی شما به زمان نیاز دارید تا اتفاقی که رخ داده را بررسی کنید، احساسات بدی که در این باره دارید را تجربه کنید، و برای رابطه ای که قبلا با همسر خود داشته اید در مقایسه با رابطه ی جدیدی که قرار است بسازید، به خود اجازه ی سوگواری دهید.

کنار آمدن با خیانت نیازمند این است که بدانید دقیقا چه اتفاقی افتاده و دلایل احتمالی آن چه بوده است. معمولا، افراد به کمی زمان نیاز دارند تا عمق آسیبی که از طرف همسرشان برای شان ایجاد شده را کاملا درک کنند.

 

2.مایل به بخشیدن باشید.

کسی که گفت: «ازدواج از دو انسان بسیار بخشنده تشکیل می شود.»، فرد بسیار دانایی بوده. حتی پیمان های زمان ازدواج هم زوج ها را به تعهد به یکدیگر در زمان خوشی و ناخوشی تشویق می کنند.

اگرچه مقوله ی خیانت مشخصا در زمره ی ناخوشی های ازدواج قرار می گیرد، مهم است به یاد داشته باشیم که همه ی افراد اشتباهاتی دارند، و این که دو نفر یکدیگر را دوست داشته باشند به این معنی نیست که هرگز رابطه ی خارج از ازدواج برای شان پیش نخواهد آمد. (و این لزوما به معنی رابطه ی فیزیکی نیست، می تواند رابطه ی احساسی نیز باشد.)

این که کسی را ببخشید، به این معنی نیست که از کار او چشم پوشی کرده اید. بخشیدن به این معنی است که تمایل دارید برای حل مشکل به وجود آمده تلاش کنید چرا که ازدواج شما برای تان اهمیت بیش تری از رابطه ی نامشروعِ شکل گرفته دارد.

کاملا واضح است که فردی که در رابطه ی نامشروع بوده باید از همسر خود تقاضای بخشش کند و خودش را نیز ببخشد.

یکی از ضروری ترین موارد برای کنار آمدن با خیانت و ادامه ی ازدواج این است که مفهوم و چیستی «بخشش» را در ازدواج خود تعریف و درک کنید.

 

3.با یک مشاور ازدواج صحبت کنید.

آیا مشاوره ی ازدواج می تواند به کنار آمدن با خیانت کمک کند؟ تعداد کمی از زوج ها هستند که می توانند بعد از تجربه ی رابطه ی خارج از ازدواج با آن کنار بیایند، بدون این که از مشاور ازدواج کمک بگیرند، اما این زوج ها استثنا هستند، نه قاعده.

واقعیت این است که وقتی صحبت از نجات ازدواج پس از خیانت می شود، با در نظر گرفتن این نکته که خیانت نقض عهدی بسیار بزرگ در اعتماد بین دو نفر است، به یک متخصص نیاز است تا به شما کمک کند چگونه به هم گوش دهید، یکدیگر را ببخشید و برای آینده برنامه ریزی کنید.

مشاور خانواده در ونکوور راهکارهایی را ارائه می دهد که می توان آن ها را برای حفظ ازدواج بعد از خیانت به کار گرفت؛ اما واضح است که به تعهد و صبر بالایی از هر دو طرف نیاز است.

 

 4.سکوت نکنید.

اگر شما کسی هستید که رابطه ی خارج از ازدواج داشته، احتمالا احساسات زیادی را تجربه کرده اید؛ از شرم و ترس گرفته تا سردرگمی و اضطراب. از طرف دیگر، اگر شما کسی هستید که همسرتان رابطه ی خارج از ازدواج داشته، احتمالا خشم و ناراحتی و نگرانی و ناامنی را تجربه کرده اید.

تمامی این احساسات باعث می شوند که زوج ها تمایل به سکوت پیدا کنند، دیواری بین خود بسازند و از یکدیگر فاصله بگیرند. و این آخرین اتفاقی ست که باید رخ دهد اگر پس از تجربه ی یک رابطه ی خارج از ازدواج قصد حفظ ازدواج خود را دارید.

اگر رابطه ی خارج از ازدواج یک نکته ی امیدوارکننده داشته باشد، این است که دو طرف را در شرایطی قرار می دهد که نسبت به هم صد درصد آسیب پذیر هستند، و این مساله باعث می شود که از یکدیگر و درباره ی یکدیگر یاد بگیرند، به شیوه ای خیلی متفاوت تر از قبل. با گذر زمان، این موضوع می تواند سطحی کاملا جدید از صمیمیت را پرورش دهد. در کنار هم ماندن پس از خیانت نیازمند گفت و گو درباره ی نقاط حساس و آسیب پذیرتان با شریک زندگی شماست، و فرو رفتن در توده ی ناراحتی، عذاب وجدان و شرم کمک کننده نخواهد بود.

 5.از تهدید کردن خودداری کنید.

وقتی در فرایند حفظ رابطه ی خود پس از خیانت هستید، این نکته حائز اهمیت است که از تهدید استفاده نکنید. این تهدیدها می تواند شامل تهدید به ترک همسر خود و تهدید به درخواست برای طلاق باشد. همچنین اگر شما کسی هستید که رابطه ی خارج از ازدواج داشته، این می تواند شامل تهدید به بازگشتن به کسی باشد که با او به همسر خود خیانت کرده اید.

حفظ رابطه پس از تجربه ی رابطه ی خارج از ازدواج نیازمند این است که هر دو طرف رابطه برای ساختن دوباره ی این ارتباط تلاش کرده و تمام تمرکز خود را بر آن بگذارند، نه این که با افکار و تهدید ترک رابطه، آن را خراب تر کنند.

حفظ ازدواج پس از خیانت آسان نیست، اما با عمل به نکات گفته شده و در طی زمان، قطعا ممکن است. با یکدیگر حرف بزنید. راغب بازگرداندن رابطه تان باشید. و مشتاق این باشید که یک بار دیگر ازدواج تان را از نو بسازید.

باز هم نیاز به یاد آوری است که کمک گرفتن از یک دکتر روانشناس و مشاور خانواده برای کمک به راه بازیابی ازدواج شما بسیار ضروری است.

 

 

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied