شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

نصب چراغ های خطی به ساده ترین روش ممکن

یکی از به روز ترین روش های زیبایی بخشیدن به محیط، نور پردازی مناسب است. المانی که شاید تا چند سال گذشته نادیده گرفته می شد و صرفا به عنوان ابزاری روشنای بخش به محیط مد نظر قرار می گرفت.

نصب چراغ های خطی به ساده ترین روش ممکن

 اما حالا با تغییرات ایجاد شده در زبان های طراحی و تفاوت سلیقه در نسل های مختلف، چراغ ها جای خود را میان علاقه مندان به نور پردازی باز کرده اند. در این میان چراغ های خطی به نوعی گل سرسبد این باغ هستند. در ادامه به معرفی و بررسی انواع چراغ های خطی و همچنین ساده ترین روش نصب چراغ لاین خطی که مخصوص چراغ خطی روکار است، خواهیم پرداخت.

linear-light-light.jpg

چراغ خطی چیست؟

همانطور که از نام این چراغ ها پیدا است، این چراغ ها به صورت خطی ساخته می شوند. در واقع این نوع چراغ ها از خط های لامپ های ال ای دی به هم چسبیده تشکیل می شوند و بر اساس مقدار نیاز روشنایی بخشیدن به محیط مقداری از آن ها را جدا می کنند. فناوری ال ای دی به این چراغ ها ویژگی های خاصی عطا کرده است و باعث شده تا این چراغ ها قطعی های موقت و یا خاموشی های موضعی نداشته باشند.

انواع چراغ های خطی را بیشتر بشناسیم

به طور کلی چراغ های خطی دارای سه مدل هستند.

  • چراغ های خطی روکار : این نوع چراغ خطی روکار بر روی کار اجرا می شوند و دارای پنل هایی قابل انتخاب و شخصی سازی شده هستند. اغلب این چراغ ها در دیدرس افراد قرار دارند و معمولا از این چراغ ها در مکان های اداری و یا صنعتی استفاده می شود و در خانه هایی با طراحی خاص نیز کاربرد دارد.

linear-light.jpg

  • چراغ های خطی توکار : چراغ های توکار در داخل کار نصب می شوند و در دیدرس قرار ندارند. در واقع به نوعی در سقف های کاذب و یا شیار دیوار هایی خاص پنهان می شوند و تنها هنگامی که دستور روشنایی برای آن ها ارسال می شود، از خود نوری با کیفیت ساطع می کنند. این نوع از چراغ ها اغلب در منازل کاربرد دارند و البته که نمی توان از کاربرد آن ها در اماکن صنعتی نیز به راحتی گذشت.
  • چراغ های خطی آویز: در مکان هایی که چراغ های خطی توکار و یا روکار قابل نصب نباشد و فاصله کف تا سقف بسیار باشد از چراغ های آویز استفاده می کنیم. با استفاده از این نوع چراغ ها نه تنها فضای محیط بسیار مدرن تر خواهد شد بلکه در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود. این چراغ ها بعد از نصب نیز قابلیت حمل خود را از دست نمی دهند و پس از نصب نیز قابلیت جا به جایی دارند. از این نوع چراغ ها در هر نوع اماکنی می توان استفاده کرد.

چراغ خطی روکار، کاربردی ترین چراغ خطی با ساده ترین روش نصب

چراغ خطی روکار از کاربردی ترین انواع چراغ های خطی است. از این چراغ ها می توان بین شیار های دیوار، چوب و از این قبیل اجسام به راحتی استفاده کرد. اگر در محلی قابلیت استفاده از لامپ معمولی وجود نداشت، می توان از این نوع چراغ های خطی استفاده کرد.

 با اطمینان خاطر می توان گفت که مقدار شار نوری این چراغ ها مناسب هستند و به راحتی می توانند جای چراغ های سنتی قدیمی را بگیرند. از طرف دیگر چراغ های خطی از ال ای دی استفاده می کنند که می تواند از نوع ال ای دی های کنترلی باشد. رنگ نور آن ها قابل کنترل است تا احساسات و عواطف مختلفی را به افراد منتقل کنند.

تمام بدنه این نوع از چراغ ها در دیدرس افراد قرار دارد و می توان با سفارش طراحی های مختلف، بدنه این چراغ ها را شخصی سازی کرد تا با محیط هم خوانی بیشتری را داشته باشد. لازم به ذکر است که این چراغ ها بسته به محل نصب آن ها قابلیت انعطاف پذیری دارند تا حتی با جایگذاری و نور پردازی طراحی و شکل های مختلفی از خود را به نمایش بگذارند.

linear-light1.png

اصول نصب چراغ خطی روکار

اگر قصد نصب چراغ خطی را دارید نیازی به نگرانی نیست، چرا که کاری بسیار ساده است. نیاز های اولیه برای انجام این کار، ابتدا یک فرد متخصصی است که بتواند با دریل کار کند و با پیچ و مته و رولپلاک آشنایی داشته باشد. کاری که قبل از نصب باید انجام دهیم، رعایت کامل ایمنی و بر روی اصول کار کردن است.

برای نصب چراغ های خطی ابتدا محل نصب را مشخص می کنیم.

  • سپس با استفاده از دریل و مته مناسب، سوراخ هایی بر روی بدنه چراغ های خطی ایجاد می کنیم.
  • در ادامه به نسبت محل سوراخ های ایجاد شده روی بدنه چراغ، سوراخ هایی به موازات بدنه، بر روی دیوار ایجاد می کنیم.
  • بعد از انجام این کار، هفتاد درصد از کار نصب را طی کرده ایم و سی درصد باقی مانده را به جایگذاری درست و بستن پیچ ها و رولپلاک ها اختصاص می دهیم.

کار نصب چراغ های خطی روکار بسیار ساده است. اما اگر در انجام فرآیند نصب با مشکلی خاص رو به رو شدید، بهتر است با متخصصان در این زمینه در ارتباط باشید تا احتمال وقوع حوادث را به صفر برسانیم.

کلام آخر

چراغ های خطی، از جمله به روز ترین ابزارهای نور پردازی و طراحی های مدرن ساختمان هستند. استفاده درست و به جا از این چراغ ها می تواند چهره ای مدرن به محیط بدهد و از طرفی با فناوری که در ساخت آن ها استفاده شده است، دیگر نگرانی برای قطعی و یا تاریکی های موضعی وجود نخواهد داشت. این چراغ ها دارای شار نوری بسیار خوبی هستند و محیط را به خوبی روشن خواهند کرد. در این مقاله تلاش کردیم نصب چراغ های خطی به ساده ترین روش را طوری بیان کنیم که هر فردی توانایی انجام آن را داشته باشد. 

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد .. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی