شمانیوز
شما نیوز

کیا سونت 2023

کیا سونت 2023 ورود به دنیای پیشرفته خودروسازی | کیا سونت خودرویی باطراحی شکیل و فناوری‌های هوشمند + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی خودرو وارداتی کیا سونت 2023 خواهیم پرداخت.

کیا سونت 2023 ورود به دنیای پیشرفته خودروسازی | کیا سونت خودرویی باطراحی شکیل و فناوری‌های هوشمند + فیلم

به گزارش شمانیوز :خودروی کیا سونت یک خودرویکراس اوور است  که توسط شرکت کوشا خودرو وارد شده است. خودرو کیا سونت 2023 با طراحی مدرن، امکانات برتر و قیمت مناسب، جذابیت زیادی برای مشتریان دارد.کیا سونت با داشتن موتور‌های انعطاف‌پذیر و اقتصادی، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و مناسب برای استفاده روزمره در شهری و برون شهری است.کیا سونت با فضای داخلی راحت و فناوری‌های پیشرفته از جمله سیستم‌های ایمنی و رفاهی مدرن، تجربه رانندگی مطلوبی را برای سرنشینان خود ایجاد می‌کند.با توجه به طراحی زیبا، امکانات متنوع و قابلیت‌های پیشرفته، خودروی کیا سونت یک گزینه محبوب برای افرادی است که به دنبال خودروی کامپکت و عملی هستند.در ادامه به بررسی و مهرفی خودرو کیا سونت 2023 پرداخته ایم. 

طراحی کیا سونت ۲۰۲۳

از لحاظ اندازه این کراس اوور دقیقاً هم اندازه با هیوندای ونیو است و بر مبنای همان پلتفرم (K-platform) هیوندای هم ساخته شده است. از جمله مهم ترین ویژگی های این پلتفرم سازه قوی تر بدنه در آن و همچنین فضای خوب داخلی است. در جلو امضای طراحی کیا را در جلوپنجره با طراح “تایگر نوز” می بینیم و در گوشه کاسه چراغ های ال ای دی دیده می شوند.

در عقب چراغ ها به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند و اسپویلری کوچکی در بالا درِ صندوق عقب دیده می شود. سپر طراحی برجسته با رنگ مشکی و رنگ بدنه را دارد و در کنار هم طراحی بسیار ساده را می بینیم و خطوط در نهایت سادگی از گلگیر جلو تا عقب کشیده شده اند. در نسخه های نهایی سونت، فعلا دو رنگ جهت تحویل به مشتریان برگزیده شده است که در یکی از آن تمام بدنه و سقف به صورت یکپارچه خاکستری است و در دیگری، شاهد استفاده از ترند دو رنگ سقف و بدنه هستیم به نحوی که سقف و ستون ها و آینه های جانبی به رنگ مشکی است و بدنه سفید رنگ.پ

در مجموع طراحی در کیا سونت ۲۰۲۳ بسیار ساده است و نکته خیلی خاصی در آن دیده نمی شود. البته دلیل این سادگی هم اقتصادی بودن این کراس اوور است و نباید فراموش کنیم که پروژه توسعه این خودرو مختص به بازارهای در حال توسعه بوده و در این بازارها اقتصادی بودن اولیت اولویت فروش است.

کابین و امکانات سونت ۲۰۲۳

سونت در داخل هم به اندازه بیرون ساده و اقتصادی است. در کابین رنگ قطعات مشکی و کرمی است و صندلی ها روکش چرم و پارچه دارند. پلاستیک خشک در رودری ها و قسمت هایی از داشبورد به کار رفته که برای یک خودرو اقتصادی منطقی به نظر می آید. مهم ترین نکته این است که با اینکه با یک ساب کامپکت طرف هستیم، اما در داخل فضای قابل قبول است و سرنشینان عقب نیز فضای پای نسبتا مناسبی دارند.

کیا سونت

در نمونه وارداتی کیا سونت ۲۰۲۳ امکاناتی نظیر دو عدد ایربگ، فرمان کمکی برقی، تهویه دستی، سانروف، صفحه نمایش مرکزی سیستم اطلاعات سرگرمی، کلاستر نیمه دیجیتال، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، دوربین عقب، قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایر ها (TPMS) و دریچه تهویه ردیف عقب دیده می شود و خبری از آپشن های پیشرفته تر نیست.

مشخصات فنی کیا سونت ۲۰۲۳

کیا سونت ۲۰۲۳ در بازار های مختلف به سه نوع پیشرانه بنزینی و دو نوع پیشرانه دیزلی مجهز می شود. اما از آنجا که مبدا واردات برای بازار ایران امارات و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس است، پس باید نسخه مخصوص به این بازار را در نظر گرفت. این کراس اوور ساب کامپکت در بازار های حاشیه خلیج فارس به پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی مجهز می شود که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر را در این خودرو داریم. شتاب گیری در ۱۲.۵ ثانیه ثبت می شود و نهایت سرعت به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این مشخصات نشان می دهد که اِلِمان های فنی سونت اصلا عجیب و غریب نیست و این خودرو عملکرد فنی متوسطی را ارائه می دهد.

قیمت و عرضه سونت ۲۰۲۳

این خودرو در بازار امارات بسته به تریم از ۱۷ تا ۲۱ هزار دلار قیمت دارد. احتمالاً تعرفه ۵۵ درصدی برای واردات کیا سونت ۲۰۲۳ در نظر گرفته می شود و بعد از پرداخت هزینه های جاری واردات، این خودرو از طریق بورس کالا به فروش خواهد رسید. باید دید در نهایت چه قیمتی برای سونت در بورس کالا کشف می شود. اما قطعاً قیمتی به مراتب بالاتر از هم کلاس های چینی آن در بازار ایران برای این خودرو خواهیم داشت. با توجه به اینکه کیا سونت ۲۰۲۳ در اولین محموله از خودروهای وارداتی دیده شده است، احتمالاً تا پایان سال عرضه گسترده این کراس اوور را در بازار ایران داشته باشیم.

نام خودرو کیا سونت ۲۰۲۳
عرضه کننده کوشا خودرو
قیمت جهانی (دلار) ۱۷.۰۰۰ تا ۲۱.۰۰۰
پیشرانه (لیتر) ۱.۵
ساختار تنفس طبیعی MPi
قدرت (اسب بخار) ۱۱۳
گشتاور (نیوتن متر) ۱۴۴
جعبه دنده اتوماتیک CVT
دیفرانسیل جلو
جعبه فرمان کمکی برقی
طول (میلی متر) ۴۱۲۰
عرض (میلی متر) ۱۷۹۰
ارتفاع (میلی متر) ۱۶۲۵
فاصله محوری (میلی متر) ۲۵۰۰
امکانات دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، جلو آمپر نیمه دیجیتال، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب

منبع : اسب بخار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied