شمانیوز
شما نیوز

دلار

خروج سیگنال‌های منفی معاملات ارز / کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

خروج سیگنال‌های منفی معاملات ارز / کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

سردزگمی در بازار ارز باعث شده است علارغم کاهش در این بازار خریداران کاهش یابند.

به گزارش شمانیوز : بررسی معاملات غیررسمی ارز و دلار در روزهای پایانی هفته پیش، تداوم افت قیمت شاخص‌ها را به‌رغم فضای نیمه تعطیل بازار در روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد. به‌گفته فعالان بازار، مشاهده شرایط هفته‌های گذشته موجب شده متقاضیان برای خرید منتظر قیمت‌های پایین‌تر دلار بمانند و درحال حاضر تعداد خریداران در بازار غیر رسمی ارز و دلار کاهش پیدا کرده‌است.

بازار از سیگنال‌های منفی ریسک‌های سیاسی خالی شده‌ و بانک مرکزی از روش‌های مختلف ارزش ریال را تقویت می‌کند. روز پنج‌شنبه، دلار به نیمه کانال ۵۸ هزار تومان رسید.

در بازار غیررسمی معاملات ارزی نیز خریداری دیده نمی‌شود و بررسی‌ها نشان دهنده روند کاهشی شاخص‌های ارزی است.

به نظر می‌رسد خروج خریداران ارز آزاد از بازار به‌علت نبود سیگنال‌های منفی باشد. انتشار سیگنال‌های سیاسی منفی، بسیاری از افراد را به‌سمت خرید ارز و طلا برای حفظ سرمایه حود از موج تورمی سوق می‌دهد. در روزهای نخست اردیبهشت، پایان تنش‌های نظامی منطقه، تخلیه ریسک از بازار ارز را کلید زد. همچنین انتشار اخباری مبنی بر تداوم مذاکرات رفع تحریم با غرب، با تأثیر بر جو بازار باعث کاهشی شدن انتظارات معامله‌گران شد. نتیجه این است که متقاضیان ارز خرید خود را تا زمان رسیدن کف قیمت با تعویق انداخته‌اند. عامل دیگر کاهش نرخ ارز، در کنار انتظارات تورمی و نبود سیگنال‌های سیاسی منفی، تقویت بخش عرضه در بازار است.

افت 500 تومانی در قیمت دلار

روزهای پایانی هفته پیش، شاهد سقوط قیمت اسکناس دلار آزاد به اواسط کانال 58 هزار تومانی بود. هر برگ دلار که روز چهارشنبه به قیمت 58 هزار و 950 تومان به فروش می‌رسید، با افت 550 تومانی، رقم 58 هزار و 400 تومان را تجربه کرد.

در این روز همچنین، یورو و پوند با کاهش 270 و 350 تومانی، به‌ترتیب با قیمت 63 هزار و 700 تومان و 74 هزار و 100 تومان معامله شدند.

به نقل از دنیای اقتصاد، بازار سکه اما به‌عکس بازار ارز، ثبات قیمتی را تجربه می‌کند. عصر روز پنج‌شنبه، هر قطعه سکه طلا طرح جدید با 100هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل، با قیمت 40 میلیون و 700هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه طلا در نیمه دوم هفته گذشته در بازه قیمتی 40 میلیون و 500 تا 41 میلیون تومان قرار داشت.

هر قطعه ربع سکه طلا نیز در روز پنج‌شنبه با قیمتی در حدود 200 هزار تومان بالاتر از رقم قبل، با نرخ 15 میلیون تومان معامله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی