شمانیوز
شما نیوز

نقش دولت در کاهش نرخ سود بانکی

نقش دولت در کاهش نرخ سود بانکی

کاهش سود بانکی در یکی دو هفته اخیر جابه‌جایی معناداری در سپرده‌های مردم در بانک‌های دولتی پدید آورده است

به گزارش شمانیوز: كاهش سود بانكی در یكی دو هفته اخیر جابه‌جایی معناداری در سپرده‌های مردم در بانک‌های دولتی پدید آورده است. اگرچه كاهش سود بانكی همواره مورد درخواست اقتصاددانان و تولیدكنندگان بوده و ضرورت آن برای به حركت درآمدن چرخ‌های تولید امری اجتناب‌ناپذیراست اما از قرار معلوم، دولت برای بهره برداری از این اقدام ضروری، برنامه ریزی دقیق و كاملی ندارد.

حركت بخشی از سپرده‌های مردم از بانک‌های دولتی به سمت بانک‌های خصوصی خاص كه برنامه اقتصادی معینی ندارند و صرفاً وعده سود بیشتر به سپرده گذاران داده‌اند، نگرانی تكرار ورشكستگی مؤسسات مالی و اعتباری را به ذهن متبادر می‌کند. در این ماجرا بانك مركزی بازهم غیبتی سؤال برانگیز دارد و از سیاست‌گذاری و اعمال نظارت اطمینان بخش خبری نیست.
بخش دیگری از تکانه‌های تغییر نرخ سپرده‌های بانكی در روزهای اخیر در تغییرات نرخ سكه و ارز جلوه كرده است و این‌ها همه از بی برنامگی اقتصاد و رها شدگی اقتصاد تولید حكایت دارد و در این سرگردانی و بلبشوی بازار، بیشترین سود از آن اقتصاد دلالی خواهد بود و نگرانی افزایش لجام گسیخته نرخ سكه و ارز در سال‌های ماضی را زنده می‌کند.
انتظار این است دولت دوازدهم در گام‌های نخست خود با ارائه طرح‌هایی در جهت حمایت از تولید و به‌كار گرفتن سرمایه‌های كوچك و اندك مردم، كه اتفاقاً سرمایه‌ای قابل توجه هم از حیث اقتصادی و هم از حیث روانی و اجتماعی محسوب‌می‌شوند، عزم خود را در حمایت از تولید و اشتغال ملی و كنترل و هدایت بازار نشان‌دهد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی