شمانیوز
شما نیوز

هفت شاخص بورس صعودی شدند/شاخص کل به ۹۱ هزار و ۱۶۰ واحد رسید

در بازار سرمایه، همه هفت شاخص بورسی صعودی بودند. شاخص کل با رشدی ۶۸ واحدی به رقم ۹۱ هزار و ۱۶۰ رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۳۸ و ۱۹۸ واحد بالا رفتند.

هفت شاخص بورس صعودی شدند/شاخص کل به ۹۱ هزار و ۱۶۰ واحد رسید

به گزارش شما نیوز ، به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، در داد و ستدهای امروز شاخص کل ۶۸ واحد رشد کرد و در عدد ۹۱ هزار و ۱۶۰ واحد قرار گرفت .

همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از ۸۷۹ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و ۷۲۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال بود و در ۶۲ هزار نوبت معاملاتی انجام شد .

در بازار روز شنبه همه هفت شاخص بورسی صعودی بودند. شاخص کل با رشدی ۶۸ واحدی به رقم ۹۱ هزار و ۱۶۰ رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۳۸ و ۱۹۸ واحد بالا رفتند .

نمادهای فولاد مبارکه، های وب، ایران خودرو و سایپا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای ملی مس، چادرملو و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند .

امروز گروه های فلزات اساسی، خودرو و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند .

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای شیشه و گاز، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، های وب، آلومینیوم ایران، کنترل خوردگی تکین کو، مهرکام پارس و فنرسازی زر بود .

در مقابل نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، کاشی الوند، ذغال سنگ نگین طبس، صنایع شیمیایی فارس، ملی سرب و روی ایران، سرما آفرین و شکر شاهرود با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند .

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام های وب، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام کارخانجات تولیدی شیشه رازی بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند .

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از سهام سیمان اصفهان، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام پارس دارو، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق صکوک سایپا بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را داشتند .

در پایان معاملات امروز آلومینیوم ایران با معامله بیش از ۱۱۶ میلیون سهم به ارزش ۲۱۴ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی