شمانیوز
شما نیوز

فعالیت ناوگان کشتیرانی در بنادر اروپا و آسیا

مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران با اشاره به ظرفیت های این شرکت در زمینه حمل مواد گوناگون و خدمات لجستیکی گفت: به دنبال نوسازی ناوگان این شرکت هستیم.

فعالیت ناوگان کشتیرانی در بنادر اروپا و آسیا

به گزارش شما نیوز ، محمد سعیدی در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه امسال پنجاهمین سال تاسیس این شرکت را جشن می گیریم، گفت: شرکت کشتیرانی در طول سالهای گذشته برای ایران افتخار بوده است و امیدواریم بتوانیم با تجارب و توشه ای که در پنجاه سال گذشته به دست آورده ایم، ۵۰ سال آینده را بسازیم و شاهد برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی این شرکت باشیم.

وی افزود: شرکت کشتیرانی دوران باشکوهی را طی کرده که با فراز و فرود همراه بوده است. دوران تاسیس آن، پیش از انقلاب و دوران اوج گیری این شرکت نیز، همزمان با جنگ تحمیلی بود و سپس دو دوره سازندگی و تحریم ها را پشت سر گذاشتیم. در همه این دوره ها، شرکت کشتیرانی با فراز و نشیب های متعددی همراه بود که توانست با وجود نیروهای کارآزموده، متخصص و مدیران لایق، همه این دوره ها را با موفقیت پشت سر بگذارد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت را جزء ۱۰ شرکت اول ایران و جزء شرکت های مگااسکیل و مگاکامپنینگ دانست و افزود: ایران دومین اقتصاد خاورمیانه و شمال آفریقا با جی دی پی ۴۱۲.۶ میلیارد دلار است که از نظر منابع گاز، در دنیا مقام نخست و از نظر منابع نفت مقام چهارم دنیا را دارد که یک دهم منابع نفت دنیا را شامل می شود.

سعیدی، شرکت کشتیرانی را به عنوان شرکتی که توانسته از نظر حمل و نقل کانتینری از رتبه ۲۳ به رتبه ۱۸ ارتقاء یابد، معرفی و اظهار کرد: این شرکت دارای ناوگانی مقتدر و متنوع از انواع شناورهای اقیانوس پیما و خدماتی با ظرفیت های مختلف است که در بسیاری از بنادر مهم جهان، تردد داشته و به ارائه خدمات مدرن همچون سرویس های درب تا درب می پردازد.

وی فعالیت های اصلی این کشتیرانی را شامل حمل و نقل کانتینری، حمل و نقل فله، مشتقات نفتی و مایعات شیمیایی، حمل قیر، جابجایی بار و مسافر، حمل و نقل ترکیبی و عملیات بندری عنوان کرد و گفت: این شرکت توانسته در بخش بانکرینگ (سوخت رسانی) و تعمیرات ادواری کشتیها و شناورها نیز موفق باشد و به تامین ملزومات مصرفی و نیروی انسانی شناورها کمک کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی، ناوگان این شرکت را در بخش کانتینری شامل ۷ خط و ۳۰ فروند کشتی با ظرفیت ۹۱ هزار و ۴۰۰ TEU دانست و افزود: در خط HDM میزان ۶ فروند شناور با ظرفیت های ۶ هزار و ۵۰۰ و ۵ هزار و ۱۰۰ TEU و در خط SCP میزان ۶ فروند کشتی با ظرفیت های ۵ هزار و ۱۰۰، ۳ هزار و ۳۰۰ و ۲ هزار و ۷۰۰ TEU در بنادر مختلف اعم از بندرعباس، جبل‌علی، شانگهای، نینگبو، شیامن، شنزن و کائوکینگ فعالیت دارند.

سعیدی تصریح کرد: یک ماه پس از امضای برجام، ناوگان شرکت کشتیرانی به اروپا مانند جبل الطارق و هامبورگ نیز تردد داشت و به دنبال آن هستیم تا با ناوگان جدید و بازاریابی دیجیتالی، گستره فعالیت شرکت را افزایش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied