شمانیوز
شما نیوز

جوابیه سازمان خصوصی سازی به مطلب منتشر شده به یک خبر

روابط عمومی سازمان خصوصی سازی در خصوص مطلب منتشر شده در یک خبرگزاری توضیحاتی ارائه کرد.

جوابیه سازمان خصوصی سازی به مطلب منتشر شده به یک خبر

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی: در جوابیه این سازمان آمده است: پیرو مطلب منتشر شده مورخ 21 خردادماه 1398 آن خبرگزاری با عنوان "بی اعتنایی روحانی به درخواست نمایندگان مجلس درباره عزل پوری حسینی" موارد زیر جهت اطلاع و اقدام لازم بر اساس قانون مطبوعات به حضور ارائه می‌شود؛ ضروری است دستور فرمائید نسبت به درج جوابیه ذیل در آن پایگاه اطلاع رسانی اقدام لازم بعمل آید.

1.قیمت واقعی سهام یک شرکت در فرآیند عرضه و تقاضا تعیین می گردد. با توجه به عدم پذیرش سهام شرکت پالایشگاه کرمانشاه در بازار فرابورس به دلیل زیان انباشته و نیز عدم چشم انداز سودآوری شرکت فوق، روش مزایده برای واگذاری این شرکت باقی مانده بود و برگزاری 4 نوبت عرضه و مزایده و عدم استقبال متقاضیان از قیمت پایه خود بهترین دلیل بر عدم واقعی بودن و نیز غیراقتصادی بودن قیمتگذاری این پالایشگاه است.

همچنین لازم به ذکر است که مطابق قوانین و مقررات ناظر بر واگذاری ها مرجع قیمتگذاری سهام و بنگاههای قابل واگذاری، کارشناسان رسمی دادگستری و هیئت واگذاری است.

ضمنا آگهی مزایده این شرکت طبق مقررات در 2 نوبت در روزنامه های کثیرالانتشار و سایت سازمان منتشر گردید و قیمت پایه این شرکت مبلغ 1795 میلیارد ریال توسط هیئت واگذاری تعیین و طی مزایده کاملا قانونی با حضور نهادهای ناظر و به صورت رقابتی به قیمت 2100 میلیارد ریال بفروش رسیده است.

2.با توجه به مطالب منتشر شده، لطفا دلیل و خواسته برخی از نمایندگان محترم مجلس که خواهان عزل جناب آقای پوری حسینی، رئیس کل این سازمان هستند، توضیح داده شود. همچنین تخلف رئیس کل این سازمان در کجا محرز شده است که برخی از نمایندگان مجلس خواستار عزل ایشان هستند؟

علیرغم همه انتقادات و هجمه ها علیه سازمان خصوصی سازی، رئیس و دبیر هیئت تحقیق و تفحص از پالایشگاه نفت کرمانشاه صراحتا عدم بروز تخلف در فرآیند واگذاری این شرکت را تائید و اعلام نمود و حتی تاکید داشتند که از دستگاههای ناظر همچون سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، قوه قضائیه و ... استعلام نموده، و جملگی آن دستگاهها بر صحت برگزاری مزایده و قانونی بودن فرآیند واگذاری شرکت فوق تاکید داشتند. لذا اصرار برخی نمایندگان به بروز تخلف و گستاخی آنان تا جائیکه صراحتا برای قوه مجریه و شخص اول نظام اجرایی کشور تعیین تکلیف نموده و خواستار عزل یک مقام مسئول می گردند خود نشان از رفتار غیرکارشناسی و خدای ناکرده بغض و عداوت شخصی و جناحی این افراد دارد، مبهم می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied