شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

رشد شاخص‌های مالی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در شرایط تحریم

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در کش و قوس‌های اعمال و تشدید تحریم‌ها بر کشور موفق به رشد چشمگیری در صورت‌های مالی خود شد.

رشد شاخص‌های مالی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در شرایط تحریم

به گزارش شمانیوز، بررسی و ارزیابی صورت های مالی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در 6 ماهه منتهی به خرداد 98 با مدت مشابه سال قبل از رشد چشمگیر این شرکت در شاخص های مختلف و درنهایت سود خالص حکایت می کند.

 

به طوریکه می توان گفت این شرکت طی مدت مزبور در شاخص هایی نظیر درآمد عملیاتی، بهای تمام شده، سود(زیان) ناخالص، هزینه عمومی و اداری، خالص سایر درآمد(هزینه)های عملیاتی، سود(زیان)عملیاتی، درآمد حاصل از سرمایه گذاری، درآمدهای متفرقه، مالیات و در نهایت سود(زیان) خالص با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

 

شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمایی ایران در 6 ماهه منتهی به خرداد 98 به ازای هر سهم مبلغ 1169 ریال سود محقق کرده است که به نسبت دوره مشابه سال قبل 369 درصد افزایش یافته است.

سودهر سهم دوره مشابه قبل 369 درصد افزایش یافته است . سود هر سهم دوره مشابه قل 249 ریال بود.

گفتنی است درآمدهای عملیاتی 140درصد افزایش و سود عملیاتی نیز 343 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.شایان ذکر است هزینه های فروش نیز 36 درصد و درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها 315درصد نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

 

گفتنی است در دوره 6 ماهه سود شرکت مهم خدمات بندری نیز با جهش سنگین 194 درصدی همراه شده است و این شرکت مهم زیرمجموعه شیران به سود 3/53 میلیادری در 6 ماهه رسیده است.

 

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران (سهامی عام) در سال 1363 تأسیس شده است و عملیات اجرایی طرح ایجاد مجتمع آلکیل بنزن خطی (LAB) در اواخر سال 1369 در ناحیه‌ای به مساحت 3420000 مترمربع در منطقه صنعتی شمال غرب اصفهان آغاز شد.

 

دانش فنی این طرح برای تولید سالانه 50000 تن آلکیل بنزن خطی و 46000 تن نرمال پارافین خریداری شد و سرانجام این مجتمع تولیدی در 11 خرداد ماه سال 1373 به بهره‌برداری رسید.با افزایش مصرف داخلی و همچنین بهبود بازار مصرف در منطقه، اجرای طرح توسعه شرکت برای تولید سالانه 75000 تن آلکیل بنزن خطی و 140000 تن نرمال پارافین قوت گرفت.

 

با بهره‌گیری از دانش موجود و به‌کارگیری مهارت‌های علمی و تجربی نیروهای متخصص، این شرکت موفق شد در سال 1382 طرح توسعه خود را با موفقیت به انجام رساند. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران به منظور کاهش تولید محصول جانبی آلکیلات سنگین (HAB) و همچنین ارتقای کیفیت و افزایش میزان تولید آلکیل بنزن خطی (LAB)، با همکاری شرکت Sinopec طرح هیدروژن‌دهی انتخابی دی‌الفین‌ها (DSH) را در سال 1387 با موفقیت به بهره‌برداری رساند.

 

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در سال 1389 موفق به دریافت استاندارد ملی برای محصولات خود شد و برگ زرین دیگری را در کارنامه افتخارات خود به ثبت رسانید.

 

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران (ICIIC)، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی (LAB)، آلکیلات سنگین (HAB) و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه بوده. این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 80 درصد بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در اصفهان واقع شده و صادرات محصولات این شرکت به اقصی نقاط جهان از طریق شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران در بندر بوشهر انجام می‌پذیرد.

 

علاوه بر آن، بارگیری محصولات برای مشتریان داخلی و برخی از مشتریان خارجی در کشورهای همجوار با استفاده از تجهیزات مکانیزه به طور مستقیم از مجتمع اصفهان صورت می‌پذیرد. امروزه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با بهره‌گیری از نیروی متخصص، دانش فنی به‌روز و بهینه‌سازی مداوم فرآیند تولید محصول خود به عضوی مؤثر و شناخته شده در میان تولیدکنندگان جهانی آلکیل‌ بنزن خطی تبدیل شده و یکی از بازیگران اصلی بازار مواد اولیه صنایع شوینده در منطقه به شمار می‌آید. 

 

این شرکت به منظور حفظ و ارتقای جایگاه ویژه خود در بازارهای منطقه‌ای و جهانی به دنبال گسترش صادرات محصولات خود به حوزه‌های آفریقا، آسیای مرکزی، اروپا و خاورمیانه است.

 

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران تعمیق فرهنگ تحقیق و توسعه را به عنوان منبع نوآوری و رکن زیر بنای فن‌آوری در نظر گرفته و بقای خود را در گرو افزایش آگاهی کارکنان و درک منزلت ابتکار، نوآوری، خلاقیت و پیشرفت در حوزه فن‌آوری می‌داند. تداوم تولید، بهبود کیفیت، کاهش ضایعات و افزایش توان رقابتی در سرفصل اهداف مجموعه تحقیق و توسعه این شرکت قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی