شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد:

خیز بلند شرکت ملی گاز ایران برای اتمام پروژه های گازی درکشور

امسال در هفته دولت به 5 شهر و 885 روستا گازرسانی می‌شود که این اقدام در خصوص روستاها، در چارچوب همان 3 هزار روستایی است که باید هر سال گازرسانی شود.

خیز بلند شرکت ملی گاز ایران برای اتمام پروژه های گازی درکشور

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت در خصوص گازرسانی به صنایع نیز، طبق برنامه، باید ۷۶۰۰ صنعت گازرسانی شود که بخشی از آن چندی پیش در آذربایجان شرقی به ثمر رسید.

 

وی در ادامه با بیان این که امسال به لحاظ مالی، سال بسیار پر پروژه‌ای را پیش رو داریم، گفت: مجموع هزینه‌های در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها، حدود 29 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

 

تربتی تصریح کرد: امسال تلاش داریم تا خط ششم سراسری را به صورت رسمی افتتاح کرده و به دنبال آن، بخشی از خط نهم سراسری که در ادامه خط ششم است و کریدور غرب را پوشش می‌دهد را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر با توجه به پروژه‌های افزایش ظرفیت پالایش و انتقال گاز، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۷۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز اضافه شود، خاطرنشان کرد:  این در حالی است که بیشتر پروژه‌های گازرسانی تنها برای مناطق سخت و صعب‌العبور است که باقی مانده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است ظرفیت تولید گاز طبیعی به ۹۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد، ضمن آن که با احداث 5 ایستگاه تقویت فشار در سال جاری، مطمئناً برای انتقال گاز از جنوب به شمال کشور، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی