شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

داستان این کتاب ها در اصفهان رخ میدهد

پرواز اصفهان مشهد و پرواز مشهد اصفهان از جمله پروازهای طولانی کشور به حساب می‌آید.

داستان این کتاب ها در اصفهان رخ میدهد

پرواز اصفهان مشهد و پرواز مشهد اصفهان از جمله پروازهای طولانی کشور به حساب می‌آید. مسافرانی که از مقاصد دور عازم اصفهان می‌شوند، قطعاً می‌خواهند تا بهترین تجربه سفر به اصفهان را داشته باشند. اصفهان شهری تاریخی با فرهنگ بسیار غنی است.

در این شهر ابنیه تاریخی و مکان‌های فرهنگی بسیاری وجود دارند. برای آنکه بتوانید خودتان را برای بازدید از جاهای دیدنی اصفهان آماده کنید، می‌توانید کتاب‌هایی را بخوانید که داستان آن‌ها در اصفهان رخ می‌دهد یا به نوعی به اصفهان ارتباط دارد. با این کار وقتی که وارد اصفهان شوید، صحنه‌های کتاب برایتان تداعی می‌شوند. پس با این کار تجربه بهتری از سفر به اصفهان خواهید داشت.

خون خورده

خون خورده نام یکی از کتاب‌های بسیار جالبی است که حتماً باید آن را مطالعه کنید. این کتاب به قلم مهدی یزدانی خرم، روزنامه‌نگار و نویسنده معروف ایرانی نوشته شده است. این کتاب درباره داستان زدگی پنج برادر در اواخر دهه شصت شمسی است. در این کتاب برای پنج برادر، سرنوشتی بسیار عجیب رقم می‌خورد.

منصور، یکی از پنج برادر، عکاس است. ناصر باستان‌شناس و طاهر کودکی بی‌گناه در موشک‌باران تهران است. مسعود از نیروهای شهید چمران بوده است و محدود نیز عاشق یک دختر توده‌ای شده و نهایتاً مارکسیست می‌شود. در این داستان، دو روح سرگردان نیز حضور دارند و به نوعی داستان را روایت می‌کنند.

داستان کتاب خون خورده از تهران تا آبادان، از بیروت تا اصفهان و محله نارمک تهران می‌رود. بخش‌های کتاب که در اصفهان روایت می‌شود، بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. پس پیش از آنکه بلیط پرواز مشهد اصفهان و پرواز اصفهان مشهد را بخرید، بهتر است حتماً این کار را بخوانید. به این ترتیب حین بازدید از جاذبه‌های دیدنی اصفهان، صحنه‌های کتاب پیش رویتان بیاید.

3ba6f110-a9f6-4c89-a7d7-93f9aa39d8c4

آدم های چهارباغ

چهارباغ یکی از معروف‌ترین خیابان‌های اصفهان است. در سفر به اصفهان، حتماً باید سری به این خیابان بزنید. ورود به این خیابان با هرگونه وسیله نقلیه ممنوع است. این خیابان را از ابتدا تا انتها سنگ‌فرش کرده‌اند. نهری کوچک و زیبا از میان خیابان عبور می‌کند. دو طرف خیابان نیز ده‌ها مغازه کوچک و بزرگ وجود دارند. خلاصه که قدم زدن در این خیابان به خاطره‌ای خوش در سفرتان تبدیل می‌شود.

کتاب آدم های چهارباغ، مجموعه داستان‌هایی است که به قلم علی خدایی نوشته شده است. علی خدایی از جمله نویسنده‌های معروف معاصر کشور به حساب می‌آید. این کتاب داستان‌هایی مختلف درباره افرادی که در خیابان چهارباغ حضور دارند روایت می‌شود. کتاب آدم های چهارباغ شامل 40 قصه مختلف است. شاید از نظر ظاهری، 40 قصه گسسته در این کتاب روایت شده باشد؛ اما در مجموع، تمامی داستان‌های پیوستگی درونی خاصی دارند.

داستان‌های این کتاب دارای چند شخصیت اصلی هستند که به هم ارتباط پیدا می‌کنند. کتاب آدم های چهارباغ ما را به‌صورت عالی با فرهنگ و سبک زندگی مردم اصفهان آشنا می‌کند. همچنین این کتاب به قدری هیجان‌انگیز و جذاب است که وقتی آن را شروع کنید، دلتان نمی‌خواهد کتاب را زمین بگذارید.

ماجراجو در اصفهان

کتاب ماجراجو در اصفهان از دیگر کتاب‌هایی است که بهتر است پیش از سفر به اصفهان مطالعه کنید. این کتاب زیبا نوشته محمد جولایی تهرانی و موسی زمان زاده دربان است. کتاب‌های مختلفی با عنوان ماجراجو در استان‌های مختلف کشور منتشر شده‌اند. کتاب ماجراجو در اصفهان نیز مربوط به معرفی استان زیبای اصفهان است. این کتاب را می‌توانید تهیه کنید و در پرواز مشهد اصفهان یا تهران اصفهان آن را بخوانید.

در این کتاب به‌صورت کامل و جامع با جاهای دیدنی اصفهان، فرهنگ مردم این استان، آداب و رسوم و مردم‌شناسی آن به‌صورت کامل آشنا می‌شوید. این کتاب را می‌توانید به‌صورت اینترنتی نیز از وبسایت‌های مختلف تهیه کنید. حتی فایل صوتی این کتاب نیز وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید در آرامش هندزفری بزنید و از کتاب لذت ببرید. حتی تا پیش از فرارسیدن بلیط برگشت پرواز اصفهان مشهد نیز می‌توانید این کتاب را پیش از آنکه به دیدن جاذبه دیدنی خاص بروید، مطالعه کنید.

ee5da4e3-8c59-4fac-b77d-a44e89de6610

اشک های اصفهان

اشک های اصفهان از جمله کتاب‌های بسیار تامل‌برانگیز است. کتابی که نویسنده آن در اصفهان زندگی می‌کرد و به‌خاطر جنگ ایران و عراق مجبور به مهاجرت به ترکیه شد. اشک های اصفهان کتابی پر از دلتنگی است. کتابی که شاید با خواندن آن، اشک در چشمان شما هم حلقه بزند.

اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، بهتر است چند ساعتی وقت بگذارید و کتاب اشک های اصفهان را بخوانید. نویسنده این کتاب به بهترین شکل احساسات خود تمام افراد مهاجر را نشان می‌دهد. او در کتاب از خاطرات خودش کودکی‌ایش در اصفهان می‌گوید. جالب است بدانید که این کتاب به یکی از کتاب‌های پرفروش معروف ترکیه نیز تبدیل شد. پس حتماً بهتر است حداقل یک بار آن را مطالعه کنید.

البته به غیر از این کتاب‌هایی که معرفی کردیم، می‌توانید کتاب‌هایی جامع درباره مردم شناسی، فرهنگ و جاهای دیدنی اصفهان را نیز مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که هرچه با اطلاعات بیشتری به اصفهان سفر کنید، تجربه سفرتان تجربه بهتری خواهد بود.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied