شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

کاربرد اورینگ و انواع اورینگ

اورینگ یک نوع واشر مکانیکی می باشد که جهت آببندی با سطح مقطع O شکل هست. اورینگ ها این قابلیت را دارند که به شکل استاتیک یا داینامیک استفاده شوند.

کاربرد اورینگ و انواع اورینگ

اورینگ یک نوع واشر مکانیکی می باشد که جهت آببندی با سطح مقطع O شکل هست. اورینگ ها این قابلیت را دارند که به شکل استاتیک یا داینامیک استفاده شوند. شفت های دوار پمپ و پیستون های هیدرولیک سیلندر را می توان به عنوان کاربرد داینامیک آن دانست. از رایج ترین واشرها در طراحی ماشین ها اورینگ ها هستند چرا که قیمت مناسبی داشته ، بسیار ساده و مطمئن هستند و نصب راحتی دارند. اورینگ ها ده ها مگاپاسکال (هزاران اسب بخار) فشار را تحمل می کنند.آن ها را می توان توسط اکستروژن، قالب گیری تزریقی، قالب گیری فشار یا قالب بندی انتقالی تولید نمود .امروزه با توجه به پیشرفت صنعت می توانید تجهیزات دیگیری همچون ایکس رینگ و بک آپ رینگ را از فروشگاه های اینترنتی تهیه نمایید.

 تشخیص جنس اورینگ

جهت تشخیص اورینگ با کیفیت و نسوز در مقابل اورینگ های معمولی ، می بایست کمی اورینگ را بکشید، در صورتی که سطح اورینگ به حالت اولیه برگشت و شکل خود را از دست نداد جنس آن اصلی و نسوز است اما اگر کمی اورینگ های معمولی را بکشیم شاهد خلل و سوراخ هایی در سطح آن خواهید شد که حالت اولیه خود را از دست می دهد. اورینگ با کیفیت بعد از گذشت مدتی در برخورد و شرایط کاری با مایعات و گازوئیل و روغن کیفیت خود را از دست نخواهد داد و نرمی و حالت خاص اولیه خود را حفظ می کند اما اورینگ معمولی زود خشک و شکننده می شوند.

اورینگ

ایکس رینگ چیست ؟

ایکس رینگ ها از خانواده آب بندها یا سیل ها به شمار می روند که فرایند آب بندی را به شکل استاتیک و دینامیک در ماشین آلات و ادوات صنعتی انجام می دهند.ایکس رینگ از جمله قطعات الاستومری مهندسی محسوب می شود که در پاره ای از مصارف می توان از ترموپلاست ها هم در تولید این آب بند بهره برداری نمود.

این قطعه از نظر جنس ، از یک الاستومر می باشد .همچنین با توجه به محلی که استفاده می شود از لاستیک های nbr .viton.epdm.cr.silicon می باشد .  در مواردی که دما تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد بالا می رود،از ایکس رینگ های سیلیکونی مصرف می گردد. x-ring nbr در روغن های صنعتی و سیستم های پرسایش کاربردی است. همچنین این قطعه با الاستومر وایتون در محیط های شیمیایی ،حرارت، روغن و… کاربرد دارد. ایکس رینگ های epdm در انواع اسید و باز آب شور با سختی زیاد مصرف می گردد.

مزایای ایکس رینگ نسبت به اورینگ:

  • جلوگیری از ایجاد انحراف در شیار.

  • نسبت به اورینگ اصطکاک کمتری دارد.

  • به دلیل ایجاد اصطکاک پایین، سایش کمتری داشته،لذا باعث افزاییش طول عمر می گردد.

  • در مقایسه با یک اورینگ استاندارد سطح مقطع حلقه چهارگوش ایکس رینگ، سطح آب بندی را دوبرابر اورینگ حفظ می کند. برای حفظ آب بندی موثر عملکرد آب بند دو طرفه نیازمند فشار کمتری می باشد.

  • ایکس رینگ نسبت به اورینگ در کاربردهای دوار عملکرد بهتری نمایش می دهند.

ایکس رینگ

مشخصات ایکس رینگ ها

ایکس رینگ ها با نام QUAD-RING هم معرفی می شوند .این نوع ا ایکس رینگ ها درواقع نوعی واشر آب بندی محسوب می شوند. طراحی چند لوبی  و سطح آب بندی دوبرابری این نوع واشر آن ها را برای طیف وسیعی از کاربرد دینامیک و ایستاتیک در آلات و ادوات صنعتی  مناسب می کند.این ویژگی همچنین موجب کاهش احتمال ساییدگی و پارگی ایکس رینگ می شود که در نهایت عمر مفید و طلانی به آن می بخشد.نوع طراحی ایکس رینگ برای آب بندی  همچون اورینگ می باشد ولی در ایکس رینگ با تقسیم محل آب بندی به دو قسمت کوچک فشار آب بندی عملا در کناره ها ناپدید می گردد لذا ایکس رینگ می تواند قدرت را برای شروع کار کاهش دهد.

بک آپ رینگ (رینگ پشتیبان)

بر خلاف تصور مردم و با توجه به نام بک آپ رینگ هیچ گاه بک آپ رینگ ها به عنوان آب بندی کاربرد ندارد و همیشه جهت حفاظت و پشتیبانی از اجزا دیگر یک پکینگ آب بند در نظر گرفته می شود.اغلب بکاپ رینگ ها از مقاطع مستطیل شکل برخوردار بوده که در فرم های گوناگون ساخته می شوند.

معمولا بک آپ رینگ ها در یک شیار به همراه اجزا آب بند ک معمولا آب بندهای الاستومری می باشند . ترجیحا نوع اورینگ از متریال های NBR, HNBR, VITON و پلی اورتان می باشند قرار می گیرد.بک آپ رینگ ها می بایست در یک تلورانس بسیار دقیق ماشین کاری گردد تا از بیرون زدگی آببندهای الاستومری همچون پلی اورتان جلوگیری کنند.

سیل گستر

شرکت سیل گستر سالاران، به عنوان وارد کننده و فروشنده انواع اورینگ، ، ایکس رینگ و واشر آب بندی می باشد.این مجموعه در جهت ایجاد نمایندگی در سطح استان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام این مهم می باشد .این مجموعه دارای چندین نمایندگی فعال در سطح کشور می باشد. این مجموعه بر روی محصولات وارداتی ؛ اعم از O-Ring، X-Ring، V-Ring و انواع و اقسام Packingها، تمرکز ویژه‌ی دارد تا به این شکل محصولات با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت تمام شده در بازار ایران در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گیرد. اساس تمام فعالیت‌های شرکت سیل ‌گستر سالاران مشتری‌ مداری و قانون ‌مداری است.

این مرکز با سال ها فعالیت در حوزه فروش و واردات کیت های اورینگ، پکینگ با متریال های مختلف در نظر دارد که نقش خود را در پیشرفت صنعتی کشور عزیزمان به نحو احسن ایفا کند. شرکت سیل گستر سالاران همه ی پرسنل جوان، مجرب، با انگیزه و سخت کوش این مجموعه در تمامی نمایندگی ها با تلاش و پیگیری مجدانه به انجام وظیفه می پردازند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد . ..... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied