شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

قیمت سیمان پاکتی و فله امروز در خانه سیمان

قیمت سیمان پاکتی و فله بر اساس نیاز بازار و با توجه به استاندارد های قیمت گذاری در سازمان بورس تعیین می شودف این که هر پاکت سیمان با چه قیمتی به فروش برسد به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به نوع سیمان اشاره کرد.

قیمت سیمان پاکتی و فله امروز در خانه سیمان

همانطور که میدانید سیمان در انواع مختلف طراحی و تولید می شود که هر یک از نمونه های آن مصارف متنوعی دارد. البته عوامل دیگری نیز در این قیمت گذاری تاثیر گذار هستند و می توانند به نوعی نبض بازار خرید و فروش سیمان را در دست بگیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت سیمان پاکتی و فله امروز در خانه سیمان بپردازیم.

سیمان بر چه اساسی قیمت گذاری می شود؟

در سال های اخیر نوسانات قیمت در سازمان بورس کالا سبب شده که انواع کالا و محصولات با قیمت های متفاوتی و به روز معرفی شوند، به بیان دیگر شما نمی توانید بر اساس قیمت امروز یک محصول برای خرید آن در فردا برنامه ریزی کنید. سیمان نیز به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی هر روز با قیمت های متفاوتی به بازار معرفی می شود.

در واقع این متریال به دلیل تنوع بالا بسیار کاربردی است و ساخت آن نیز همواره با متد متفاوتی همراه خواهد بود از این رو قیمت گذاری آن باید بر اساس استاندارد های خاصی انجام بگیرد. قیمت سیمان پاکتی و فله نیز یکی دیگر از پارامتر های تعیین کننده قیمت این متریال به حساب می آید، به طور کلی میزان خرید مشتریان یک عامل موثر در قیمت سیمان است. البته برای این قیمت گذاری طبقه بندی خاصی در نظر گرفته شده که بر اساس میزان بلین سیمان تعیین می شوند.

بلین سیمان یک شاخص مهم در تشخیص استحکام سیمان است، همانطور که میدانید سیمان به نوعی نقش چسب در ساخت و ساز را دارد به علاوه کاربرد های متفاوت تری نیز دارد که به افراد این امکان را می دهند تا بتوانند در زمان ساخت و ساز از این ماده در بخش های متفاوت و حتی در زیباسازی نمای ساختمان نیز استفاده کنند.

قیمت سیمان پاکتی و فله بر اساس چه اساس طبقه بندی می شود؟

%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-25-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-.png

همانطور که عنوان بلین سیمان به عنوان شاخص اصلی کیفیت این متریال به شمار می آید و دلیل آن نیز رابطه مستقیم بلین با میزان نرمی و استحکام سیمان است. بر اساس استاندارد های اروپایی میزان هر مقدار بلین در انواع سیمان بین 2500 تا 5000 سانتی متر مربع در هر گرم است که در سه کلاس مقاومتی ثابت تقسیم می شوند.

به طور کلی قیمت سیمان پاکتی و فله بر اساس انواع سیمان در پنج دسته طبقه بندی می شود که شامل موارد زیر هستند:

  • سیمان پرتلند
  • سیمان مرکب
  • سیمان کوره بلند
  • سیمان پوزولانی
  • سیمان کامپوزیت پرتلند

اگر آشنایی زیادی با سیمان و انواع آن ندارد بدون شک نمی توانید این پنج مورد را از هم تشخیص دهید، البته افراد حرفه ای با نگاه کردن و بدون لمس می توانند تفاوت موجود را شناسایی کنند اما کارخانه های تولید کننده برای تفکیک بی دردسر انواع سیمان نوع هر یک را بر روی پاکت آن درج می کند. به طور کلی قیمت سیمان پاکتی و فله از نوع ترکیبی مانند سیمان مرکب به نیست دیگرسیمان تک بعد مانند سیمان سیاه ارزانتر است.

بررسی روش تعیین قیمت سیمان پاکتی و فله

%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-25-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%AF.png

با وجود این که شاخص های مهمی در قیمت گذاری سیمان تاثیر گذار هستند که از مهم ترین آن به میزان بلین سیمان و انواع آن اشاره شد، اما موارد دیگری نیز در این قیمت گذاری ها موثرند. اینکه شما به عنوان خریدار سیمان را به چه صورتی خریداری کنید نیز در قیمت نهایی آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود، به این معنی که سیمان خریداری شده را به صورت پاکتی یا فله ای دریافت می کنید؟

در ابتدای امر ممکن است برخی افراد دلیل تفاوت قیمت را متوجه نشوند، به عنوان مثال آن ها تصور می کنند که چه تفاوتی بین 200 کیلو سیمان پاکتی با 200 کیلو سیمان فله ای است؟ در پاسخ باید به نوع بسته بندی و چگونگی دریافت اشاره کرد. در واقع کارخانه های تولید کننده باید هزینه های جداگانه ای ززا برای خرید پاکت و نیروی کار بسته بندی نیز در نظر بگیرد که در قیمت نهایی هر کیلو سیمان تاثیر گذار خواهد بود.

بر اساس آخرین اخبار رسیده از سازمان بورس کالای ساختمانی، خرید سیمان توسط خرده فروش ها تا حد زیادی کاهش یافته و دلیل آن نیز تمایل خریداران به خرید سیمان فله ای است. در واقع سازندگان و افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند ترجیح می دهند که سرمایه ی خود را برای خرید متریال اصلی صرف کنند نه پاکت و جلد آن.

تفاوت قیمت سیمان سیاه و سیمان سفید

با توجه به مطالب عنوان شده عوامل زیادی در قیمت سیمان پاکتی و فله تاثیر گذار هستند، این قیمت گذاری بر اساس استانداردهای جهانی و با توجه نوسانات ارزی قابل تغییر هستند. در واقع به دلیل استفاده از برخی متریال اصلی صادراتی در تولید مصالح ساختمانی قیمت نهایی آن ها بر اساس نرخ ارز و دلار قابل تغییر است و شاهد افزایش روز افزون این قیمت ها نیز هستیم. علاوه بر نوسانات قیمت یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت سیمان، کاربرد این متریال و مواد اولیه ی آن است.

  • قیمت سیمان سفید

در واقع اینکه در تولید برخی از انواع سیمان از مواد اولیه خاصی استفاده می شود نیز از شاخص های تعیین کننده قیمت به شمار می آید و بدون شک همین امر سبب شده که قیمت سیمان سفید به نسبت سیمان سیاه بالاتر باشد.

در تولید سیمان سفید ترکیبی از مواد خام و کمی آهن است و که به دلیل نوع ساخت و عدم استفاده از مواد دوده ای به رنگ سفید تولید می شود، البته برای شفافیت رنگی بیشتر از مقداری پودر سنگ گچ نیز استفاده می شود که به نوبه خود در قیمت سیمان سفید تاثیر گذار خواهد بود. کاربرد اصلی این متریال در معماری های خاص است و به دلیل رنگ پذیری امکان داشتن سیمان رنگی برای تولید کاشی های رنگی یا دیوار پوش ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

  • قیمت سیمان سیاه

مواد اولیه سیمان سیاه از آهک است و همین امر سبب افزایش واکنش پذیری و چسبندگی آن شده، به علاوه این متریال حاوی مقدار زیادی آهن و منیزیم بوده که علاوه بر تیره شدن رنگ در میزان استحکام و مقاومت آن نیز بسیار موثر است. وجود مواد اولیه متنوع در تولید و ساخت سیمان سیاه عامل تاثیر گذار در قیمت آ هستند و با افزایش قیمت هر مواد اولیه، قیمت نهایی ین مصالح نیز افزایش پیدا می کند.

به طور کلی این متریال به دلیل قدرت استحکام  چسبندگی زیاد یک عنصر اصلی در ساخت و ساز به شمار می آید و به دلیل استفاده متعدد و تقاضای زیاد قیمت سیمان سیاه در تمام کشور تقریبا در یک سطح است.

نتیجه گیری

بر اساس موارد عنوان شده قیمت سیمان پاکتی و فله متاثر از موارد متعددی است که هر یک به نوبه خود از شاخص های زیر مجموعه تاثیر می پذیرند و دلیل این همه پیچیدگی اهمیت سیمان در ساخت و ساز است. در واقع همانطور که قیمت متریال و مصالح ساختمانی می توانند در قیمت نهایی ساختمان تاثیر گذار باشد عوامل زیر مجموعه ای مانند هزینه های اولیه تولید، نوسانات ارزی، نوع سیمان، نوع خرید و حتی نحوه خرید نیز می توانند عامل تاثیر گذاری در قیمت سیمان پاکتی و فله باشد.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شما نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی