شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

یک برنامه جذاب در سفر سه روزه به اهواز

یک برنامه جذاب در سفر سه روزه به اهواز

شهر جادویی اهواز یکی از منحصربه‌فردترین و فوق‌العاده‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است. این شهر پر از جاذبه‌های زیبا، تاریخی و هیجان‌انگیز است که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. شهر اهواز که مرکز استان خوزستان است و در جنوب غربی کشور قرار گرفته اهمیتی تاریخی، اقتصادی و جغرافیایی دارد. این شهر به داشتن شب‌هایی زنده و روشن مشهور است و بسیاری از مسافران از شب‌های بیدار و زنده‌ی اهواز خاطرات دل‌انگیزی دارند. از آنجایی که شهر اهواز مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است، بهتر است حتما پیش از سفر به آن برنامه‌‌ریزی کنیم تا بتوانیم در مدت زمان سفر خود از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی آن بازدید کنیم. در این نوشته ما به شما یک برنامه‌ی سه روزه‌ی جداب برای سفر به اهواز ارائه خواهیم داد تا بتوانید از یک سفر نسبتا کوتاه به این شهر سرسبز، نهایت استفاده را ببرید!

برنامه روز اول؛ گردش در اطراف کارون زیبا

برای سفر به اهواز هم می‌توانید از مسیرهای ریلی استفاده کنید و هم با اتوبوس یا ماشین شخصی، یک سفر جاده‌ای به این شهر را تجربه کنید. اما با توجه مسافت طولانی این شهر از بسیاری از نقاط کشور، برای مثال تهران که پرجمعیت‌ترین شهر ایران است، ما سفر هوایی به آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس از رزرو بلیط هواپیما و سپس سفر به این شهر و رسیدن به این مقصد زیبا، بهتر است ابتدا با خوردن یک غذای خوشمزه‌ی اهوازی خستگی مسیر را در کنیم! قلیه ماهی، امگشت، پاکوره و ... از جمله‌ی این غذاهای لذیذ هستند که می‌توانیم در یکی از رستوران‌های خوب این شهر میل کنیم.

پس از آنکه با نوش جان کردن یک غذای خوش‌طعم اهوازی سرحال آمدیم، وقت آن است که به سمت مهم‌ترین جاذبه‌ی این شهر که پرآب‌ترین و طولانی‌ترین رود ایران و تنها رود کشتی‌روی کشور محسوب می‌شود، حرکت کنیم. این رود زیبا که از زردکوه در استان چهارمحال بختیاری سرچشمه می‌گیرد، نقش بسیار مهمی در راستای رونق گرفتن کشاورزی، دامداری، تامین آب آشامیدنی، گردشگری و ... در این منطقه داشته‌است. بر روی این رودخانه‌ پل‌های زیادی بنا شده که اولین مقصد ما قدیمی‌ترین پلی است که در شهر اهواز بر روی آن ساخته شده و پل سیاه نام دارد. این پل که به دلیل پایه‌های سیاه‌رنگش پل سیاه نام گرفته و قدمتی صدساله دارد مخصوص عبور قطار است و از جاذبه‌های گردشگری مهم اهواز به شمار می‌آید.

پل سفید که نماد شهر اهواز است نیز از مکان‌هایی است که حتما باید به آن سر بزنیم، این پل که به پل هلالی نیز معروف است اولین پل معلقی است که در ایران ساخته شده و اکنون دو قسمت مهم شهر را به هم متصل می‌کند. بازدید از این پل، با نورپردازی و قوس‌های فوق‌العاده‌اش، در شب‌های زیبای اهواز به‌یادماندنی خواهدبود. پل هشتم اهواز که با نام پل غدیر اهواز نیز شناخته می‌شود هم از دیدنی‌هایی است که می‌توانیم در شب اول سفر از آن بازدید کرده و از نورپردازی زیبای آن بر فراز رود کارون لذت ببریم. تمام این جاذبه‌های طبیعی تقریبا در بخش جنوبی شهر اهواز قرار گرفته‌اند.

برنامه روز دوم؛ گشت و گذار در بخش شمالی شهر

برنامه‌ی گردش روز دوم را از یکی از مکان‌های مقدس و بسیار مهم برای اهالی شهر اهواز یعنی آرامگاه علی ابن مهزیار شروع می‌کنیم! علی بن مهزیار که از فقهای شیعه بوده‌است، در سنین جوانی از دین مسیحیت به اسلام روی می‌آورد و در زمره‌‌ی یاران نزدیک امام رضا (ع) قرار می‌گیرد این فقیه شیعه مسجدی در اهواز می‌سازد که اکنون آرامگاه اوست و به یکی از مکان‌های تاریخی و مذهبی شهر اهواز تبدیل شده‌است. در فاصله‌ای نه چندان دور از این بقعه، کلیسای سورت مسروپ قرار گرفته‌است که دومین مکان دیدنی‌ایست که در روز دوم سفر به آن سرمی‌زنیم. تاریخچه‌ی این کلیسا به دوره‌ی پهلوی برمیگردد. این کلیسا با گنبدی مخروطی‌شکل و نمایی سفیدرنگ، معماری زیبایی دارد که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

پل هفتم اهواز که در نزدیکی دو مکان قبلی قرار دارد، دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و جذابیست. از اطراف این پل که به پل رنگین‌کمان نیز معروف است، آبشاری هفت‌رنگ به رود کارون سرازیر می‌شود. این آبشار زیبا، طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است و زیبایی ویژه‌ای به این پل و منظره‌ی رود کارون بخشیده‌است. آخرین مکانی که به آن سر می‌زنیم پل طبیعت است. پل طبیعت نیز یکی دیگر از پل‌هاییست بر کارون بنا شده‌است. این پل که چشم‌انداز زیبایی به کارون دارد، دو پارک مهم اهواز که پارک ساحلی و پارک لاله نام دارند به هم متصل می‌کند. در نتیجه می‌توانیم پس از بازدید از این پل زیبا به یکی از این پارک‌ها برویم و از سرسبزی و مناظر زیبای آن‌ها استفاده کنیم.

برنامه روز سوم؛ گردش پایانی در شهری با مردمان خونگرم

در روز سوم به گردش در شهر اهواز و مکان‌های تاریخی آن می‌پردازیم. خانه‌ی ماپار که از عمارت‌های تاریخی شهر و مربوط به دوران پهلوی اول است؛ با نمایی آجری، درهایی چوبی و پنجره‌های رنگی از دیدنی‌های زیبا و دل‌نشین شهر اهواز به شمار می‌آید. پس از خانه‌‌ی ماپار به بنای معین التجار در همان نزدیکی می‌رویم. بنای معین‌التجار یک کاروانسرای قدیمی از دوره‌ی قاجار است که معماری، گچ‌بری و آجرچینی زیبایش مورد توجه گردشگران است.

ساختمان سه گوش اهواز، امروزه ساختمان دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه جندی شاپور است. معماری این ساختمان بر عهده‌ی آندره گدار معماری فرانسوی بوده‌است. این ساختمان که در طی سالیان، ماجراهای بسیاری را پشت سر گذاشته و اکنون یکی از مکان‌های دیدنی شهر اهواز است و یکی از جاذبه‌هاییست که در روز سوم سفر به اهواز می‌توانیم از آن بازدید کنیم. پس از آن نیز به سمت بازار کاوه می‌رویم تا هم از این بازار تاریخی که مربوط به دوره‌ی پهلوی است، دیدن کنیم و هم از سوغاتی‌های جذاب این شهر خریداری کنیم تا با دست پر و با پرواز اهواز تهران یا با روش‌های دیگری به پایتخت یا مقصد موردنظرمان برگردیم!

کلام آخر

شهر اهواز یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی است. این شهر و حتی شهرهای اطراف آن مانند ذزفول و شوشتر مملو از زیبایی‌های تاریخی و طبیعی هستند. به همین دلیل پیش از سفر به این شهر زیبا، یک برنامه‌ریزی خوب به ما کمک خواهدکرد که بهترین استفاده را از زمان سفر خود بکنیم و نهایت لذت را از این سفر ببریم. در این نوشته ما یک برنامه‌ی پیشنهادی جذاب برای یک سفر سه روزه به اهواز ارائه دادیم تا در زمان سفر بتوانید از این برنامه استفاده کنید و تجربه‌ای شیرین و خاطره‌ای به یادماندنی از سفر اهواز برای خود باقی بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied