شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

انتخاب بهترین رشته و دانشگاه در ترکیه با موسسه رویال مهاجرت

آیا شما هم می‌خواهید برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه سفر کنید؟ آیا می‌دانید بهترین رشته و دانشگاه در این کشور کدام است؟ آینده شغلی شما به رشته‌ای که برای تحصیل انتخاب می‌کنید، بستگی دارد پس نباید این امر را ساده فرض کرد.

شما می‌خواهید هزینه تحصیل در کشور دیگری را پرداخت کنید و سال‌ها از خانواده و عزیزانتان دور باشید. مسلماً تحمل این سختی‌ها برای شما آسان‌تر می‌شود اگر بدانید که آینده شغلی خوبی در انتظار شماست. البته باید به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید نیز توجه داشته باشید.

مدارک همه دانشگاه‌های ترکیه معتبر نیستند و ممکن است پس از سال‌ها تلاش نتوانید از آن برای دریافت پیشنهادهای کاری استفاده کنید. ما در این مطلب به شما بهترین رشته‌ها و دانشگاه‌های ترکیه برای مهاجرت تحصیلی را معرفی می‌کنیم.

 

بهترین رشته‌های گروه تجربی برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه

اگر شما در رشته علوم‌تجربی دیپلم گرفته‌اید باید در یکی از رشته‌های پرطرفدار زیر در ترکیه پذیرش شوید:

 

  • پزشکی و دندانپزشکی: همه ما می‌دانیم که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بسیار سخت است اما آینده‌ای درخشان در انتظار فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها است. اگر شما به تحصیل در ترکیه فکر می‌کنید می‌توانید شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه‌های علوم پزشکی در این کشور امتحان کنید. شما می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه در رشته‌های پزشکی مانند آنکارا، استانبول، حاجت تپه، خاورمیانه و آتاتورک به ادامه تحصیل بپردازید.
  • داروسازی: رشته داروسازی در ترکیه نیز مورد استقبال بسیاری از متقاضیان بین‌المللی قرار گرفته است. دوره‌های داروسازی در دانشگاه‌های آنادولو، اژه، آنکارا، مرمره و قاضی چهار ساله است. پس از آن می‌توانید در مقاطع بالاتر تحصیلی پذیرفته شوید یا یک پیشنهاد کاری دریافت کنید. در این صورت ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل می‌شود.
  • پرستاری: اگر به شغل پرستاری علاقه‌مند هستید یا دوست دارید در یکی از کشورهای پیشرفته استخدام شوید می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه تحصیل کنید. در اکثر دانشگاه‌هایی که رشته پزشکی یا داروسازی را ارائه می‌دهند، امکان تحصیل در رشته پرستاری نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید بورسیه تحصیلی برای رشته پرستاری دریافت کنید، نباید بیشتر از 21 سال سن داشته باشید.
  • فیزیوتراپی: در گروه پیراپزشکی، رشته فیزیوتراپی آینده بسیار درخشانی در بازار کار ترکیه دارد. شما می‌توانید در مؤسسات دولتی یا خصوصی استخدام شوید و درآمد خوبی از این راه به دست آورید. مطمئن باشید پس از اتمام دوره تحصیلی خود در ترکیه، بیکار نخواهید ماند.

 

بهترین رشته‌های گروه ریاضی برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه

اگر در دوره دبیرستان رشته شما ریاضی بوده است و قصد دارید برای ادامه تحصیل به ترکیه سفر کنید، این قسمت را با دقت بیشتری مطالعه کنید. برخی از پرطرفدارترین رشته‌های مهندسی در ترکیه عبارت‌اند از:

 

  • مهندسی کامپیوتر: این رشته یکی از پرمتقاضی‌ترین رشته‌ها در زمینه مهندسی در جهان است. این قاعده در کشور ترکیه نیز برقرار است. اگر شما در یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه به تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر بپردازید، مطمئن باشید که فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در انتظار شماست. البته این نکته اهمیت دارد که در طول دوره تحصیل خود به تمام مهارت‌های موردنیاز مسلط شوید. شما می‌توانید این رشته را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه دهید. معمولاً گرایش نرم‌افزار این رشته مهندسی، متقاضیان بیشتری دارد.
  • مهندسی برق: دومین رشته مناسب برای تحصیل در ترکیه مهندسی برق و الکترونیک است. شما می‌توانید این رشته را در یکی از دانشگاه‌های فنی ترکیه مانند دانشگاه صنعتی خاورمیانه، فنی استانبول، بوغازیچی و ییلدیز دنبال کنید. مطمئن باشید که مدرکی از این دانشگاه‌ها دریافت می‌کنید در تمام دنیا معتبر است و برای شما فرصت‌های شغلی بسیار زیادی وجود دارد.
  • مهندسی عمران: اگر شما به رشته فنی و مهندسی عمران علاقه دارید می‌توانید آن را در کشور ترکیه و بهترین دانشگاه‌های جهان دنبال کنید. در صورتی که با موفقیت دوره تحصیلی خود را به اتمام برسانید می‌توانید هم در خاک ترکیه و هم در کشورهای حوزه خلیج‌فارس مشغول به کار شوید. ساخت‌و‌ساز در این کشورها بسیار زیاد بوده و نیاز مبرمی به نیروی متخصص دارند.
     

تحصیل در ترکیه

 

بهترین رشته‌های گروه انسانی برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه

کشور ترکیه رشته‌های متنوعی برای فارغ‌التحصیلان علوم‌انسانی در دانشگاه‌های خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در یکی از رشته‌های آینده‌دار و خوب زیر در دانشگاه کشور ترکیه به تحصیل بپردازید:

 

  • حقوق: رتبه اول برای تحصیل متقاضیان گروه انسانی در کشور ترکیه به رشته حقوق اختصاص پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید این رشته را در کشور ترکیه ادامه دهید باید یکی از گرایش‌های حقوق مدنی، جزا یا بین‌الملل را انتخاب نمایید. بورسیه‌های مختلفی برای داوطلبان شرکت در رشته حقوق وجود دارد. باید این را بدانید که برای شرکت در دوره آموزشی این رشته نیازی به دریافت مدرک زبان ندارید.
  • مدیریت بازرگانی: اگر بتوانید در یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه رشته مدیریت بازرگانی را ادامه دهید مطمئن باشید که هیچگاه دغدغه بیکار ماندن را نخواهید داشت. شرکت‌های حقوقی بسیار زیادی وجود دارند که آماده استخدام فارغ‌التحصیلان این رشته هستند. درآمد شما پس از اتمام تحصیل بسیار بالا بوده و می‌توانید در بخش‌های مختلفی مشغول به کار شوید.
  • روانشناسی: همان‌طور که می‌دانید با گسترش تکنولوژی، مشکلات روانی افراد بیشتر می‌شود. اگر بتوانید در رشته روانشناسی در کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوید، آینده‌ای بسیار درخشان خواهید داشت. مسلماً نیاز دنیا به این رشته روزبه‌روز در حال افزایش است. آمارها نشان می‌دهد که کشور ترکیه بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته را برای کار جذب کرده و اقامت دائم را به آنها اعطا نموده است.

 

کلام پایانی

اگر شما هم می‌خواهید رشته و دانشگاه مناسب را برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه انتخاب کنید ممکن است با سؤالات زیادی روبرو شوید. این را در نظر داشته باشید که پذیرش در رشته‌های پرطرفدار، سخت‌تر است به همین دلیل به تنهایی نمی‌توانید پروسه مهاجرت تحصیلی خود به ترکیه را به اتمام برسانید.

ما به شما توصیه می‌کنیم در انتخاب رشته و دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل در این کشور، با موسسه رویال مهاجرت مشورت کنید. این موسسه با تمام شرایط پذیرش در دانشگاه‌های معتبر ترکیه آشنایی داشته و تاکنون هزاران نفر را برای رسیدن به آرزوهای خود همراهی نموده است.

کشور ترکیه شباهت‌های فرهنگی و جغرافیای بسیار زیادی با ایران دارد و محیطی مناسب برای ادامه تحصیل شماست. رفت‌وآمد شما به کشور ایران در کمترین زمان ممکن و با هزینه اندک امکان‌پذیر است. شما می‌توانید شانس زندگی در کشوری آسیایی و اروپایی را داشته باشید. پس تمام تلاش خود را برای انتخاب بهترین رشته و دانشگاه در این کشور انجام دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied