شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

دانلود و تماشای سریال دفتر یادداشت در فیلم نت

دفتر یادداشت سریالی ایرانی در ژانر کمدی و جنایی است که سال ۱۴۰۲ ساخته شده و از شبکه خانگی پخش می‌شود. قسمت اول این سریال در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۲ از پلتفرم فیلم‌نت و به صورت انحصاری پخش شد. اگر علاقه‌مند به دیدن این سریال شبکه خانگی هستید می‌توانید آن را هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۲ ببینید.

دفتر یادداشت دومین سریال کیارش اسدی زاده است که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. این اولین حضور رضا عطاران در قالب یکی از محصولات این شبکه است. رضا عطاران در سریال دفتر یادداشت فیلم نت، نقش پلیسی کار کشته را بازی می‌کند که البته حالا دچار مشکلات مغزی است و در یک آسایشگاه بستری است؛ او به واسطه مرگ خواهرش و به کمک یکی از دوستانش از آسایشگاه بیرون می‌آید.

برای مرور قسمت های منتشر شده از این سریال، مجبوریم به برخی جزئیات داستان بپردازیم. بنابراین اگر تاکنون سریال را ندیده اید، ادامه متن ممکن است داستان را برای شما افشاء کند.
 

سریال دفتر یادداشت

 

خلاصه داستان فیلم دفتر یادداشت

خروج ایرج (رضا عطاران) از آسایشگاه و رفتنش به خانه خواهر تازه درگذشته‌اش آغازی است بر یافتن سره نخ‌هایی که باعث می‌شود او نسبت به اتفاقات داخل ساختمان مشکوک شود. اتفاقاتی که دوباره پای پرونده یک قاتل سریالی را به زندگی ایرج باز می‌کند.

در جستجوی سر نخ‌ها و با روشن تر شدن اوضاع کم کم حمید، دوست ایرج (حسن معجونی) و نازنین، یکی از همسایه های خواهر ایرج به تیم تحقیقاتی اضافه می‌شوند.

استفاده از منیر (مینا ساداتی) برای مدیریت هم زمان آسایشگاه و ساختمان مسکونی به واسطه روحیه دستور دهنده‌ی او و ازدواجش با بیژن (داریوش کاردان) تشابه جالبی را بین این دو فضا برقرا کرده است.

ضمناً باید توجه داشت که در طراحی صحنه نیز، دو محیط آسایشگاه و ساختمان شباهتی بسیار به یک دیگر دارند. این تأکیدات میزانسنیک (راهروها و اتاق ها) همراه با در نظر گرفتن شخصیت منیر میزان مالیخولیایی بودن فضا و داستان را افزایش می‌دهد.

فلش به عقب (فلش بک یا گذشته نما) داستان و صحنه درخواست ازدواج منیر از بیژن یکی از صحنه‌های خوب نوشته شده و بازی شده این سریال بود.

بیژن بنفشه‌خواه هم در نقش لابی من شخصیت جالبی است که با حضورهای بی‌مورد و پی‌در‌پی‌اش قصد دارد فضای روایی ساختمان مسکونی را بامزه‌تر و شبیه تر به آسایشگاه روانی ‌کند.

کم سلیقگی است که از شوخی و لحظات کمیک آمدن پلیس به ساختمان برای یافتن لابی من نیز بگذریم. شوخی‌هایی که بسیار دیدنی از کار درآمده اند.

روند کلی و روایی سریال تا جایی بر پایه کلیشه‌های سریال‌های ایرانی این سال‌ها و تا اندازه‌ای بر پایه‌ی الگوهای ژانری پیش ‌می‌رود. در ابتدای هر قسمت از سریال، شاهد فلش به عقب هستیم که هم توضیح دهنده گذشته شخصیت‌ها است و هم نشان دهنده ارتباطی است که بین آن‌ها برقرار است. چهارچوبی که مشابه‌های بسیاری در سریال‌های سال‌های اخیر نمایش خانگی دارد.

ذره ذره فاش‌شدن اطلاعات نیز شیوه روایتی است که از الگوهای ژانر جنایی حاصل می‌شود. در این بین اما هنوز مشخص نیست که نقش افسر آگاهی (کاظم سیاحی)، در پیشبرد فیلمنامه چیست و چگونه خواهد بود. آیا او پس از شکست در پیگیری پرونده قتل پدرش دست‌ به دامن ایرج خواهد شد؟

باید صراحتاً گفت که سریال در معرفی کامل بیماری مغزی ایرج نیز چندان خوب و درست عمل نکرده است. ما فقط می‌دانیم که وی برای لحظه‌ای همه چیز را از خاطر می‌برد و یادش نمی‌آید کجاست و چه کسی است. به صورتی که یک کمد به او نزدیک می‌شود و او ناگهان حافظه خودش را از دست می‌دهد. گویی کمد نشانه ای از به محاق رفتن حافظه او است. اما اصلاً مشخص نیست ابعاد این ناخوشی چیست و بدتر از آن این که این بیماری اصلا چه تاثیری بر داستان دارد. تا به این لحظه این فراموشی گذرا هیچ خللی به سیر داستان و یا تحقیقات ایرج وارد نکرده است و نبود بیماری چندان توفیری ندارد.

با وجود برخی از ابهامات موجود در داستان، سریال دفتر یادداشت تا به این‌جا نمره‌ی قابل‌قبولی را دریافت می‌کند. داستان این سریال جذاب و سرگرم‌کننده است و شوخی‌های آن نیز متنوع و بامزه هستند. بازی‌های بازیگران نیز روان و باورپذیر است.

 

بازیگران سریال دفتر یادداشت

رضا عطاران در نقش ایرج، حسن معجونی در نقش حمید (دوست ایرج)، مینا ساداتی در نقش منیر ( مدیر ساختمان)، کاظم سیاحی در نقش غراب (کارآگاه)، سوگل خلیق در نقش نازنین (ساکن ساختمان)، داریوش کاردان در نقش بیژن، زهرا داوود نژاد در نقش مادر نازنین، بیژن بنفشه خواه در نقش لابی من، اردشیر رستمی در نقش تیام (ساکن ساختمان)، پاشا رستمی در نقش امیر (ساکن ساختمان)، الهام پاوه نژاد در نقش شیرین، آزیتا حاجیان در نقش سیمین (خواهر ایرج)، فریبا متخصص، شمسی فضل الهی و مریم سعادت

بازیگران سریال دفتر یادداشت

 

زمان پخش سریال دفتر یادداشت

دفتر یادداشت سریالی ایرانی در ژانر کمدی و جنایی است که سال ۱۴۰۲ ساخته شده و از شبکه خانگی پخش می‌شود. قسمت اول این سریال در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۲ از پلتفرم فیلم‌نت و به صورت انحصاری پخش شد. اگر علاقه‌مند به دیدن این سریال شبکه خانگی هستید می‌توانید آن را هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۲ ببینید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی