شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی

هرآنچه که باید درباره بندر ماهشهر بدانید

پیش به‌سوی گرمای محبت مردم خون‌گرم جنوبی! بندر ماهشهر به‌عنوان یکی از شهرهای پر‌جاذبه استان خوزستان به‌شمار می‌رود که از شمال با اهواز و از جنوب با خلیج همیشه فارس مرز مشترک دارد‌.

هرآنچه که باید درباره بندر ماهشهر بدانید

جالب است بدانید که این شهر یکی از قدیمی‌ترین بندرهای خلیج فارس و تاریخ آن مربوط به دوره ساسانیان است. با ما همراه باشید تا تمام موارد درباره سفر به این شهر و خرید بلیط هواپیما ماهشهر را به شما بگوییم.

 

جاذبه‌های دیدنی بندر ماهشهر

ماهشهر علاوه‌بر آن‌که یک منطقه اقتصادی ویژه در صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌رود، یکی از قطب‌های مهم توریستی خوزستان است. این شهر به دلیل قدمت تاریخی و موقعیت جغرافیایی خاصی که در آن قرار گرفته است جاذبه‌های شگفت‌انگیزی دارد که دل هر مسافری برای دیدن آن‌ها در تپش است. در سفر به ماهشهر بازدید از جاهای دیدنی زیر را فراموش نکنید.

خور موسی

منطقه‌ای در جنوب بندر ماهشهر با جزایر بکر و دست‌ نخورده جذاب که چشم و قلب مسافران را با هم می‌رباید. در خور موسی می‌توانید شاهد بازی دلفین‌های بامزه در آب و رقص پرندگان کم‌نظیری مانند فلامینگوها و پرستوهای دریایی در آسمان باشید. البته بازارچه تفریحی و تعدادی آلاچیق برای راحتی حال طبیعت‌گردان در نظر گرفته شده است.

https://file.tesmino.ir/images/2024/05/images_1714582308_663273240b30a.jpg

شهر باستانی آسک

در جنوب شرقی هندیجان و کیان‌کوه شهری باستانی و متروکه به نام آسک قرار دارد. بومیان این منطقه برای بازدیدکنندگان آسک، داستان‌های زیادی نقل می‌کنند که شنیدن این روایات از زبان خودشان حال‌ و هوای دیگری دارد. اگرچه این پدیده کهن نسبت به سایر بناهای تاریخی کشور کمتر شناخته شده است، اما به دلیل بکر ماندن آن در طول تاریخ هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.

بندر امام خمینی

دیدن دریا که در آن کشتی‌های بزرگ و ماشین‌های چند تنی در حال بارگیری هستند، شور زندگی را در شما تازه خواهد کرد. یکی دیگر از قطب‌های گردشگری بندر ماهشهر دیدن فعالیت‌های صادرات و واردات کشور در بندر امام خمینی است که توجه هر عابری را به خود جلب می‌کند.

پارک ارم

پارک ارم یکی از جاهای دیدنی ماهشهر است که در تمام طول سال پذیرای گردشگران و مسافران خواهد بود. این پارک سرسبز ۲۰ هکتار مساحت دارد و با داشتن گل‌ها و درختان بلند، یک پارک جنگلی جذاب محسوب می‌شود. از امکانات آن می‌توان به دریاچه مصنوعی برای قایق سواری، پارک پرندگان، باغ حیوانات و سینما روباز اشاره کرد.

تل کافرون

اولین اثر تاریخی بندر ماهشهر که قلب هر گردشگری را به تپش می‌اندازد. این مکان باستانی قدمتی چند هزار ساله دارد و پیشینه آن به زمان پارت‌ها و هخامنشیان مربوط می‌شود. تل کافرون از معدود مناطقی است که به‌عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جزیره بونه

جزیره‌ای بسیار کوچک و غیر قابل سکونت که در حوزه خلیج فارس واقع شده است. بونه با دو جزیره‌ی کوچک دیگر به نام‌های دارا و قبر ناخدا در ابتدای خور موسی واقع شده‌ است. بازدید از این جزایر حیرت‌انگیز نیز خالی از لطف نیست.

اماکن مذهبی

برای ما مردم ایران مهم است که بدانیم شهر مقصد از نظر اعتقادات چطور مردمانی دارد. بندر ماهشهر برای بازدیدکنندگان مذهبی نیز چندین امامزاده دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند، از جمله آرامگاه سید صالح، زیارتگاه شاهزاده حمزه و امامزاده بی‌بی سعده.

بهترین فصل سفر به ماهشهر

بندر ماهشهر در فصول مختلف سال دارای آب و هوای گرم و شرجی و یا سرد و خنک است. این شهر در فصل‌های گرم مخصوصاً در نیمه دوم، هوای شرجی آزاردهنده‌ای دارد. اگر قصد سفر به بندر ماهشهر دارید بهترین زمان برای سفر به این شهر توریستی فصل‌های خنک سال است.

غذاهای ماهشهر

محال است که به هر کدام از شهرهای جنوبی ایران سفر کنید و مزه غذاهای پر ادویه و لذیذ این شهرها زیر دندان شما نمانده باشد. از هر یک از شهرهای جنوبی بوی چاشنی تند غذاها و گرمای محبت مردم این دیار احساس می‌شود. در زمان سفر به ماهشهر زیبا حتماً مزه متفاوت غذاهای زیر را امتحان کنید.

  • ککال
  • گتگتو
  • عصیده
  • تبدون
  • تنگیله
  • حلواهای محلی

هنر ایرانی سوغات ماهشهر

بندر ماهشهر یکی از خاص‌ترین سوغاتی‌های جنوبی را دارد می‌توانید برای عزیزان خود خوراکی‌های خوشمزه و محلی مانند کلیچه، حلوا شکری و خرما درجه یک را ببرید و یا به‌عنوان یادگاری از هنر دستان مردم محلی این دیار لوازمی مانند گلیم، گبه، عبا و قلم نی‌های زیبا را به دوستان خود هدیه دهید.

اقامت در مویرگ جنوبی ایران

در طول سفرهای چند روزه یکی از مهمترین موارد انتخاب اقامتگاه است است. بندر بهشهر با توجه به شرایط مسافران و سلیقه آنها اقامتگاه‌های زیادی دارد. از جمله هتل‌های پرطرفدارترین شهر می‌توان به ایرانیان، صدف، نرگس، دریا، یاس و آزادی اشاره کرد. مهمانسراها و منازل تعاونی نیز قابل رزرو کردن هستند.

https://file.tesmino.ir/images/2024/05/images_1714582308_663273240ea15.jpg

سفر فوری به سرعت یک قهوه عربی

مناطق جنوبی ایران حتی اگر هیچ یک از جاذبه‌های طبیعی را هم در خود نداشت باز هم به خاطر مردم خون‌گرم و پوشش جذاب آن‌ها طرفداران خود را از هر جای این سرزمین جذب می‌کرد. همه ما حداقل یک بار هم که شده دوست داشتیم لباس‌های خنک جنوبی را بپوشیم و قدم‌زنان در ساحل مواج دریا قدم برداریم. پیشنهاد می‌کنم برای دیدار این شهر زیبای جنوبی همین الان بلیط هواپیما ماهشهر را تهیه کنید و طعم بی‌نظیر یک فنجان قهوه عربی را در کنار مردم محلی این شهر بچشید‌.

شاید بپرسید بهترین راه سفر به ماهشهر چیست؟ یا چطور به ماهشهر سفر کنیم؟ ما به شما وب‌سایت تخصصی فلای‌ تودی را برای دریافت بلیط ارزان و سریع به ماهشهر معرفی می‌کنیم. با کلیک بر صفحه‌ی فلای‌ تودی بهترین بلیط‌ها و قیمت‌‌ها را مشاهده می‌کنید که این یعنی صرفه‌جویی در زمان و هزینه شما! علاوه‌بر این امکان استرداد آنلاین بلیط و رزرو مجدد برای مسافران فراهم شده ‌است تا با خیال راحت در هر زمان و به هر جای ایران که می‌خواهند سفر کنند. برای تجربه‌ سفری خاطره‌انگیز در ساحل آبی خلیج فارس، فلای‌ تودی بهترین راه‌ حل است.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی