شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز

دستاوردهای شرکت بیمه اتکایی ایران معین در سال ۱۴۰۱

مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی ایران معین در گزارش عملکرد سالانه این شرکت، کسب مجوز تکافل، انتشار اوراق اتکایی، ثبت شرکت در بورس به عنوان سهامی عام، کسب بالاترین سرمایه ثبتی بین دیگر شرکت‌های بیمه‌اتکایی و جذب بیش از ۲/۶۰۰ میلیارد ریال پرتفوی اتکایی با ضریب خسارت پایین را از دستاوردهای این شرکت بیمه‌ای در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

دستاوردهای شرکت بیمه اتکایی ایران معین در سال ۱۴۰۱

به گزارش شمانیوز ، مجتبی حیدری مدیرعامل بیمه اتکایی ایران معین، مدیرعامل بیمه اتکایی ایران‌معین در یک نشست خبری با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت بیمه‌ای در سال ۱۴۰۱ در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه سال جاری برای این شرکت سال سخت و پرتلاشی برای همکاران بود، گفت: سال گذشته براساس تصمیمات اتخاذ شده این شرکت به بیمه اتکایی تغییر ماموریت گرفت. در سال جاری علاوه بر پرداخت خسارت و عمل به تعهدات قبلی بیمه گران باید فراهم کردن شرایط برای بیمه اتکایی به عنوان دو ماموریت شرکت بیمه اتکایی ایران معین تعیین شد. 

وی افزود: در عین حال که باید به تعهدات قبلی و پرداخت خسارت‌ها عمل می‌کردیم، ریل‌گذاری برای مسیر اتکایی شدن ایران معین هم باید انجام می‌شد که این موضوع با توجه به افزایش رقبا در حوزه بیمه اتکایی و صدورمجوزهای جدید توسط بیمه مرکزی کار را سخت‌تر می‌کرد. علاوه بر این می‌بایست توجه ویژه در عمل به تعهدات برای جلوگیری از نارضایتی بیمه‌گران انجام می‌گرفت که در کنار این موارد ایران معین باید فضای رقابتی را در حوزه بیمه اتکایی را با سرعت‌عمل از دست نمی‌داد. 

مجتبی حیدری با بیان اینکه طی سنوات گذشته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت توسط این شرکت پرداخت شده است، اظهار کرد: در همین زمان شعب و نمایندگی‌های مناطق آزاد به بیمه ایران منتقل شد و برای اینکه نارضایتی در این زمینه نداشته باشیم، تلاش کردیم خسارت‌ها را به موقع پرداخت کنیم. در عین حال که به تعهدات خود به عنوان بیمه‌گزار در مناطق آزاد پایبند بودیم باید شرایط را برای حوزه اتکایی شدن فراهم می‌کردیم.

عضو هیأت مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین با اشاره به اینکه این شرکت مجوز بیمه اتکایی را از سنوات گذشته داشت، اضافه کرد: سعی کردیم با تهیه نرم‌افزار و دستورالعمل‌های مختلف یک شرایط ایده‌آل را در حوزه اتکایی برنامه‌ریزی کنیم. هدفگذاری نسبت به خسارت در بیمه اتکایی، برنامه‌ریزی برای قراردادهای نسبی بزرگ و طراحی نرم‌افزار مربوطه برای مدیریت بیمه اتکایی از جمله فعالیت‌های انجام شده برای این حوزه در سال جاری بوده است. به نظر بنده بیشتر از آمار وارقام‌های تعیین شده در مجمع توفیق جذب در حوزه بیمه اتکایی داشته ایم. این شرکت توانست در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پرتفوی اتکایی با ضریب خسارت پایین جذب کند.

دستاوردهای شرکت بیمه اتکایی ایران معین در سال ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه در سال جاری دو محصول توسط شرکت بیمه اتکایی ایران معین از بیمه مرکزی مجوز گرفته است، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم در سند توسعه صنعت بیمه و ابلاغ ریاست بیمه مرکزی ایران در رابطه با بیمه تکافل، مطالعاتی را در این زمینه با حضور در جلسات متعدد در کمیته داوری صنعت بیمه آغاز کردیم که در این رابطه توانستیم مجوز بیمه تکافل را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کردیم. البته معتقدیم که برای ورود به بیمه تکافل نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و گسترده هستیم.

مدیرعامل بیمه اتکایی ایران معین با اعلام اینکه مجوز انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق اتکایی از بیمه مرکزی را در سال جاری دریافت کردیم، تصریح کرد: با توجه به وابستگی ظرفیت اتکایی به سرمایه، شرکت بیمه ایران معین افزایش سرمایه خود را در سال جاری از ۸/۰۹۰ میلیارد ریال به ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش داد. در حال حاضر بزرگترین شرکت از نگاه سرمایه ثبتی شرکت بیمه اتکایی ایران معین می‌باشد که قرار است این مبلغ را به ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه بیمه اتکایی برسانیم.

حیدری با اعلام خبر ثبت شرکت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان سهامی عام، بیان کرد: امیدواریم در سال آینده وارد بازار بورس بشویم، چرا که با توجه به شفافیت‌های بالا بعد از بورسی شدن برای سهامداران انتفاع بالایی ایجاد خواهد شد. برنامه‌های عملیاتی این شرکت برای سال آینده ظرف یکی دو روز آینده عملیاتی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی