شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آموزش مجازی مداحی

پس از پیشرفت‌های عدیده‌ی تکنولوژی و تزریق فناوری‌های نوین به لایه‌های مختلف زندگی انسان مدرن، اغلب فعالیت‌ها رنگ و رویی تازه‌ به خود گرفتند و از نوع حضوری به آنلاین روی آوردند. یکی از این فعالیت‌های مجازی که به شدت مورد استقبال کاربران و اقشار مختلف قرار گرفت، آموزش مجازی بود. فعالیت‌های زیادی در حوزه آموزش مجازی گنجانده می‌شوند که یکی از آن‌ها آموزش مجازی مداحی است.

پس از پیشرفت‌های عدیده‌ی تکنولوژی و تزریق فناوری‌های نوین به لایه‌های مختلف زندگی انسان مدرن، اغلب فعالیت‌ها رنگ و رویی تازه‌ به خود گرفتند و از نوع حضوری به آنلاین روی آوردند. یکی از این فعالیت‌های مجازی که به شدت مورد استقبال کاربران و اقشار مختلف قرار گرفت، آموزش مجازی بود. فعالیت‌های زیادی در حوزه آموزش مجازی گنجانده می‌شوند  که یکی از آن‌ها آموزش مجازی مداحی است.

 

4

 

مداحی به عنوان یکی از هنرهای آیینی و سنتی که کاربرد بسیاری در مناسبات مختلف شیعیان دارد، می‌تواند علاوه بر خدمت‌گذاری به شناساندن دین و آیین به عنوان پیشه‌ یا شغلی برای درآمدزایی و شغل فرد محسوب شود. همچون سایر آموزش‌ها و فعالیت‌ها، کلاس آموزش مجازی مداحی نیز می‌بایست دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی باشد تا هنرجویان به راحتی از محتوای آموزش‌ها و بازدهی آن اطمینان حاصل کنند. اما پیش از بررسی ویژگی‌های متناسب و ارائه توضیحات لازم درباره‌ی مزیت‌های برگزاری کلاس آموزش مجازی مداحی ، لازم است تعریف گسترده‌تری از این فعالیت آیینی ارائه شود.

 

همه چیز درباره‌ی مداحی 

 

روضه خوانی، نوحه سرایی، مقتل خوانی یا به عبارت مصطلح‌تر، مداحی اهل البیت، از جمله هنرهای نمایشی و آیینی ایرانیان است که بیش از هر چیز دیگر، در زمینه هنرها و فعالیت‌های ملی مذهبی، دسته‌بندی می‌شود. گستر‌ه‌ی فعالیت مداحان تنها منتهی به مرزهای ایران نبوده و در پاکستان، افغانستان و هر مکانی که ردی از افراد با گرایش‌های مذهبی علی‌الخصوص شیعیان وجود داشته باشد، قابل اجرا است. گفته می‌شود هنر مداحی را می‌توان هنری الگو گرفته از سایر هنرهای نمایشی ایرانی، همچون نقالی، پرده خوانی، شبیه خوانی و .... در نظر گرفت.

 

محتوای مداحی در  طی مدت زمان مدیدی که از بروز و ظهور آن می‌گذرد دچار تحولات عظیمی شده و از دایره امن خود که تنها مقتل و روایت خوانی بوده خارج شده و امروزه بسیاری از مداحان، مسائل روز را نیز در محتوای خوانشی خود وارد کرده و از این رو به آگاهی بخشی مردم در زمینه‌های گسترده‌تر از دین کمک می‌کنند.

 

همان‌طور که در بخش‌های پیشین بیان شد، با یادگیری این هنر تحت لوای آموزش مجازی مداحی و .... فرد می‌تواند این فعالیت را به عنوان پیشه یا شغل خود در نظر بگیرد. این امر موجب می‌شود اهمیت کیفیت و کارایی آموزش مجازی مداحی روشن شود. از این رو لازم است بدانید یک دوره آموزش مجازی مداحی به چه علل و رعایت چه فاکتورهایی قادر به تربیت مداحان زبده و کارآمد خواهد بود؟ و همچنین سوال دیگری که می‌توان مطرح نمود این است که این آموزش مجازی مداحی به خودی خود چه تأثیری بر روند آموزش خواهد داشت.

 

استفاده از اساتید برجسته و صاحب نام

 

اولین مزیتی که در حوزه اساتید می‌توان برای آموزش مجازی مداحی برشمرد، دست‌یابی به شرکت در کلاس‌های مدرسانی است که به جِد دارای سوابق اجرایی درخشان و مطلوب چه به صورت اجرای شخصی و چه به صورت تربیت سایر مداحان می‌باشند، است. در غالب کلاس‌های حضوری کلاس‌های آموزشی این اساتید به علت تقاضای بسیاری که از طرف جوانان و .... وجود دارد، به سرعت پر شده و قابلیت شرکت در این کلاس‌های آموزشی از افراد علاقمند بسیاری گرفته می‌شد. اما در آموزش مجازی مداحی، به علت عدم وجود محدودیت تعداد افراد شرکت کننده، ساعت فعالیت و .... این فرصت یادگیری برای همه‌ی علاقمندان فراهم می‌شود.

پس از پیشرفت‌های عدیده‌ی تکنولوژی و تزریق فناوری‌های نوین به لایه‌های مختلف زندگی انسان مدرن، اغلب فعالیت‌ها رنگ و رویی تازه‌ به خود گرفتند و از نوع حضوری به آنلاین روی آوردند. یکی از این فعالیت‌های مجازی که به شدت مورد استقبال کاربران و اقشار مختلف قرار گرفت، آموزش مجازی بود. فعالیت‌های زیادی در حوزه آموزش مجازی گنجانده می‌شوند که یکی از آن‌ها آموزش مجازی مداحی است.

 

8

 

مداحی به عنوان یکی از هنرهای آیینی و سنتی که کاربرد بسیاری در مناسبات مختلف شیعیان دارد، می‌تواند علاوه بر خدمت‌گذاری به شناساندن دین و آیین به عنوان پیشه‌ یا شغلی برای درآمدزایی و شغل فرد محسوب شود. همچون سایر آموزش‌ها و فعالیت‌ها، کلاس آموزش مجازی مداحی نیز می‌بایست دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی باشد تا هنرجویان به راحتی از محتوای آموزش‌ها و بازدهی آن اطمینان حاصل کنند. اما پیش از بررسی ویژگی‌های متناسب و ارائه توضیحات لازم درباره‌ی مزیت‌های برگزاری کلاس آموزش مجازی مداحی، لازم است تعریف گسترده‌تری از این فعالیت آیینی ارائه شود.

 

کاهش هزینه‌ها

 

هنگامی که آموزش مجازی مداحی جایگزین آموزش حضوری می‌شود، برگزارکنندگان جهت آماده سازی بستر آموزشی، نیاز به فراهم کردن مکان خاصی تحت عنوان آموزشگاه ندارند، از این رو این هزینه‌ به اضافه‌ی هزینه‌های جانبی از میزان شهریه کاسته خواهد شد. از طرف دیگر شخص جهت رسیدن به مکان مورد نظر، بی‌نیاز از صرف هزینه‌های جابه جایی و زمان خواهد شد. همه این کاهش‌های جزئی هزینه با هم تلفیق شده و در نهایت تأثیر به سزایی در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.

 

امکان دسترسی عموم به آموزش

 

افراد بسیار زیادی اعم از دانشجو، دانش‌آموز، شاغل و سایر افراد دیگر هستند و قصد دارند مداحی را به عنوان شغل یا فعالیت جانبی یاد بگیرند. این افراد در اکثر مواقع قادر به هماهنگ نمودن برنامه‌های خود با کلاس‌های آموزشی نیستند. تا پیش از ظهور کلاس‌های آموزش مجازی مداحی، این افراد در صورتی که رغبت زیادی به یادگیری این هنر با ارزش داشتند، از آموزش و کسب تجربه مهجور می‌ماندند. اما پس از ورود قابلیت آموزش مجازی مداحی به سَبک کاری برخی از اساتید، ساعات آموزش به زمان‌های متعددی اختصاص یافت. بدین ترتیب با امکان برگزاری آفلاین کلاس‌ها، شخص هنرجو می‌تواند در ساعات مختلفی به کسب علم لازم جهت تبدیل شدن به یک مداح مطرح و به نام بپردازد.

 

مزایای آموزش مجازی مداحی در موارد فوق خلاصه نشده و از دیگر مزایای این امر کارآ و مفید می‌توان به موارد دیگری همچون:

 

  • راحتی در آموزش به‌جای نشستن طولانی بر نیمکت‌ها و کلاس‌های خسته کننده
  • دریافت منابع مشخص و مخصوص هر فرد
  • امکان برگزاری کارگاه‌های تک‌نفره و پیشرفته با قیمت مناسب
  • پوشش دهی آموزش‌ها در هر مکان ‌و موقعیت ناخواسته‌ای که فراهم می‌شود
  • صرفه‌جویی در وقت با عدم قرارگیری در مسیر، ترافیک و ..... اشاره نمود.

 

چنان‌چه از علاقمندان به یادگیری هنر مداحی هستید و قصد شرکت در کلاس‌های آموزش مجازی مداحی و فراگیری این هنر کاربردی را دارید، شرکت در دوره‌های استاد زارع شیرازی، پیشنهاد خوبی برای شما است‌. استاد زارع شیرازی به عنوان یکی از نام آوران عرصه هنر مداحی، مدتی است امکان اموزش مداحی به صورت کلاس‌های مجازی و از راه دور را برای دوست‌داران این فعالیت فراهم آورده است. ایشان که دارای شیوه‌ی آموزشی غیرتقلیدی و فرمولیک می‌باشند و با تجربه‌ی مسبوق به سابقه‌ای که در اجراهای همگانی در شهرهای مختلف میهن اسلامی و تربیت هزاران نیروی کارآمد به آموزش می‌پردازند، به طور قابل توجهی کیفیت و مؤثر بودن آموزش‌های خود را ضمانت می‌کنند.

 

75

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هنر مای مذهبی مداحی و آشنایی با ویژگی‌های دوره‌های برگزار شده توسط استاد زارع شیرازی و نیز آشنایی با خود استاد، می‌توانید به نشانی الکترونیکی مجموعه تحت نظر ایشان به آدرس اینترنتی   https://zareshirazi.com/  مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی