شمانیوز
شما نیوز

کوکو بدون تخم مرغ | طرز تهیه کوکو

تخم مرغ ندارید ؟ | فوت و فن طرز تهیه کوکوی بدون تخم مرغ خانگی را یاد بگیرید

طرز تهیه کوکو بدون تخم مرغ فوق العاده خوشمزه را می‌خوانید.

تخم مرغ ندارید ؟ | فوت و فن طرز تهیه کوکوی بدون تخم مرغ خانگی را یاد بگیرید

خیلی وقت ها می شود در خانه تخم مرغ نیست اما علاقه دارید کوکو درست کنید طرز تهیه کوکو بدون تخم مرغ را بلد هستید برای تهیه کوکو بدون تخم مرغ با ما همراه باشید طرز تهیه کوکو بدون تخم مرغ فوق العاده خوشمزه را می‌خوانید.

 

کوکوها یکی از خوشمزه ترین خوردنی های زود آماده شو (فست فودی) می باشند اما بسیاری نسبت به تخم مرغ حساسیت داشته یا برای سلامتیشان ضرر دارد. پس به راحتی در این دستور بدون تخم مرغ می توانید یک کوکوی بسیار خوشمزه درست کنید که نه تنها با سایر کوکوها فرقی ندارد بلکه بسیار خوشمزه تر هم می باشد. این کوکو خیلی زود و سریع آماده می شود و برای ناهار و شام و سفر و مدرسه بچه ها هم یک گزینه عالیست. 

مواد لازم​

● سیب زمینی: چهار عدد متوسط

● ادویه: نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و آویشن

● پودر سوخاری: یک لیوان

طرز تهیه​

(1) ابتدا چهار عدد «سیب زمینی» متوسط را آب پز می کنیم سپس با کمک گوشت کوب کاملا له می کنیم تا یک بافت نرم و یکدستی بدست بیاد.

(2) ادویه ها شامل؛ «نمک»، «فلفل»، «زردچوبه»، «دارچین» و «آویشن» را هم اضافه کرده و به خوبی با سیب زمینی ها ترکیب می کنیم.

(3) حالا یک لیوان «پودر سوخاری» را کم کم و مرحله به مرحله به موادمون اضافه کرده و با کمک دست کاملا ورز دهید و تا جایی پودر سوخاری را اضافه کنید که خمیر خیلی چسبنده نشود.

(4) در این مرحله کف دستتان را کمی با روغن مایع چرب کنید و به اندازه دلخواه از خمیر کوکو برداشته و به شکل دلخواه در بیاورید.

(5) در نهایت داخل ماهیتابه روغن ریخته و برای اینکه کوکوها، خوش رنگ تر شوند کمی زردچوبه بریزید، سپس اجازه بدهید دو طرف کوکو با حرارت ملایم کاملا بپزد.

فقط توجه کنید کوکوها خیلی سرخ نشود چون باعث می شود به تلخی بزنند.

● داخل روغن کمی زردچوبه بریزید تا خوش رنگتر شود

● زیاد سرخ نشود چون کوکو تلخ میشود

● ادویه کاملا سلیقه ای می باشد

● پودرسوخاری را یکجا نریزید

● کف دستتون را چرب کنید تا راحت تر بتوانید شکل بدهید 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی