شمانیوز
شما نیوز

خورش کدو

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت قلقلی و لپه

طرز درست کردن خورش کدو سبز خوشمزه و عالی در ادامه این آموزش خوشمزه ه را از دست ندهید.

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت قلقلی و لپه

به گزارش شمانیوز : خورش کدو سبز بسیار خوشمزه و مقوی است و شما می توانید این بار با گوشت قلقلی این خورشت خوشمزه و راحت را در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید. شما می توانید این غذای فوری را با کدو سبز و لپه تهیه کنید و به همراه برنج زعفرانی میل کنید. کدو سبز از آنتی اکسیدان می باشد که بدن در برابر رادیکال های آزاد شما را محافظت می کند.

مواد لازم

کدو سبز قلمی ۴ عدد

پیاز ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

سیر ۱ حبه

گوجه فرنگی ۴ عدد

لپه ۱/۲ پیمانه

آبلیمو به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لپه را تمیز کنید و برای نیم ساعت یا ۱ ساعت خیس کنید. کدو سبز ها را بشورید و پوست بگیرید و به اندازه دلخواه برش بزنید و نمک بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه بشورید و خشک کنید و داخل تابه کمی سرخ کنید.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی

در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و رنده کنید و به همراه گوشت چرخ کرده و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کنید و هم بزنید و گوشت را خوب ورز دهید. از مواد گوشتی به اندازه یک گردو بردارید و داخل روغن سرخ کنید و کنار قرار دهید.

 

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ رب باز شود سپس لپه را اضافه کنید و در ادامه گوشت قلقلی و کدو های سرخ شده را نیز بیفزاید.

 

مرحله چهارم: تهیه خورشت کدو سبز

گوجه فرنگی ها را بشورید و می توانید به صورت برش خورده یا تفت داده به خورش اضافه کنید و کمی روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید برای ۱ ساعت با شعله کم پخته و جا افتاده شود و زمانی که خورشت پخته شد کمی آبلیمو اضافه کنید و مزه ها را بالانس کنید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied