شمانیوز
شما نیوز

کوکو شکم پر

برای ناهارت یک کوکو جدید درست کن | طرز تهیه کوکو شکم پر بدون گوشت

در خبر زیر طرزتهیه یک غذای جدید به نام کوکو شکم پر بدون گوشت را به شما آموزش می دهیم.

برای ناهارت یک کوکو جدید درست کن | طرز تهیه کوکو شکم پر بدون گوشت

به گزارش شمانیوز :کوکو شکم پر یک غذای ایرانی سنتی است که از تخم‌مرغ، سیب زمینی، سبزیجات مختلف مانند تره، جعفری و ترخون استفاده می‌شود.کوکو شکم پر معمولاً به صورت پخته شده و سرخ شده تهیه می‌شود و معمولاً با نان سنگک یا نان لواش  سرو می‌شود. طعم خاص و خوشمزه کوکو شکم پر باعث شده است که در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و به عنوان یک غذای سنتی و خوشمزه شناخته شود. کوکو شکم پر به عنوان یک غذای سنتی و خوشمزه اغلب با ترشی یا ماست سفید همراه می‌شود.برای طرز تهیه کوکو شکم پر همراه ما باشید.

مواد لازم

● سیب زمینی: ۳ عدد متوسط

● تخم مرغ: ۲ عدد

● سیر: ۲ حبه

● آرد سوخاری: ۲ قاشق غذاخوری

● جعفری یا ترخون خشک: نصف قاشق غذاخوری

● نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا یا پولبیبر

● پیاز: ۱ عدد

● فلفل دلمه ای: ۱ عدد

● قارچ: ۱۵۰ گرم

● ذرت کنسروی: ۳ قاشق غذاخوری

● جعفری تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

● نمک، فلفل سیاه و پاپریکای دودی

طرز تهیه

(۱) ابتدا سه عدد «سیب زمینی» را آب پز می کنیم، توجه کنید فقط ۲۰ تا ۲۵ دقیقه آب پز می کنیم تا خیلی له نشود.

(۲) تو فاصله آب پز شدن سیب زمینی، مواد داخل شکم کوکو را درست می کنیم؛ برای اینکار یک عدد «پیاز» را خرد کرد و با کمی روغن تفت می دهیم، طلایی که شد یک عدد «فلفل دلمه ای» نگینی خرد شده و ۱۵۰ گرم «قارچ» نگینی خرد شده را هم اضافه میکنیم سپس ادویه شامل «نمک، فلفل سیاه و پاپریکا» را می ریزیم و کاملا تفت می دهیم.

(۳) در آخر سه قاشق غذاخوری «ذرت کنسروی» و ۱ قاشق غذاخوری «جعفری تازه خرده شده» را اضافه می کنیم و بعد از یکی تفت کوچک از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

(۴) سیب زمینی های آب پز شده را پوست گرفته و رنده می کنیم و بهش ادویه ها «نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا» می ریزیم و در ادامه دو حبه «سیر خرد شده»، دو عدد «تخم مرغ»، دو قاشق غذاخوری «آرد سوخاری» و نصف قاشق غذاخوری «جعفری یا ترخون خشک» اضافه می کنیم و خوب با دست ورز می دهیم تا مواد یکدست شود.

(۵) حالا دستمان را با آب مرطوب کرده و یک قاشق مواد کوکو برداشته کف دستمان باز می کنیم و توی شکمش را با مواد میانی که درست کردیم، پر می کنیم و بعد هم لبه هاشو کاملا می بندیم و در آخر هم بهش شکل می دهیم و داخل ظرفی که کمی آرد سوخاری پاشیدیم می چینیم

(۶) در آخر دو طرف کوکوها را داخل روغن در ماهیتابه سرخ می کنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خیلی هم عالی