شمانیوز
شما نیوز

کوفته ترش

طرز تهیه کوفته ترش گیلانی

طرز درست کردن یک کوفته ترش خوشمزه د بی‌نظیر این آموزش خ شکوه را از دست ندهید.

طرز تهیه کوفته ترش گیلانی

کوفته ها انواع و گوناگونی دارد و شما می توانید این بار به روش گیلانی یک کوفته خوشمزه ترش مزه تهیه کنید. این کوفته خوشمزه را با گوشت چرخ کرده تهیه می شود و شما می توانید این کوفته ترش را با پلو زعفرانی یا نان سرو کنید. در تهیه این کوفته از سبزی های گیلانی مثل چوچاق و کوتکوتو استفاده می شود که اگر ندارید می توانید از سبزی معطر مانند جعفری و گشنیز و نعنا استفاده کنید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

سبزی معطر ۱.۵ ق غذا خوری

آرد نخودچی ۱ قغذا خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس

پیاز ۱ عدد

گردو پورد شده ۲ الی ۳ ق غذا خوری

رب گوجه فرنگی ۱ ق مربا خوری

رب انار ۲ ق غذا خوری

پوره گوه فرنگی ۲ عدد

آب ۱/۲ لیوان

نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. سبزی معطر را که می توانید از چوچاق و کوتکوتو استفاده کنید و یا زا سبزی جایگزین جعفری، گشنیز، نعنا و ریحان استفاده کنید و ساطوری ریز خرد کنید و به همراه پیاز و گوشت و ادویه ها و آردنخودچی مخلوط و ورز دهید و این مخلوط را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم ها به خورد هم برود.

 

مرحله دوم: تهیه سس

برای تهیه سس باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید به همراه روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد گردو را آسیاب کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود و بعد رب گوجه فرنگی و رب انار و پوره گوجه فرنگی که از قبل تهیه کردید اضافه کنیدو کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و بعد آب را اضافه کنید و بگذارید تا سس جا افتاده شود.

 

مرحله سوم: پخت کوفته ترش گیلانی

از موادبه اندازه گردو بردارید و به صورت گرد فرم دهید و داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود و بعد داخل سس در حال جوش قرار دهید و به دلخواه در این مرحله گوجه حلقه شده و کمی آب نارنج نیز اضافه کنید و بگذارید تا سس به خورد مواد برودو غلیظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied