شمانیوز
شما نیوز

کوکو عدس

طرز تهیه کوکو عدس با طعمی بی نظیر

طرز تهیه کوکو عدس با طعمی بی نظیر

در خبر زیر به شما طرز تهیه کوکو عدس را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :ایجاد تنوع در وعده‌های غذایی تاثیر زیادی بر شادکامی ما دارد. به راحتی می‌توانیم با اضافه کردن غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی مثل انواع کوکوها به وعده‌های غذایی خانواده، اعضای خانواده را غافلگیر کنیم و با خوردن غذاهایی مثل کوکو عدس به تقویت سیستم ایمنی و حال عمومی و رشد کودکان کمک کنیم.

مواد لازم

عدس: 1.5 پیمانه

آرد سوخاری: 3  قاشق غذاخوری

سیر: 2 حبه

پیاز: 1 عدد

تخم مرغ: 2 عدد

رب گوجه فرنگی:1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

ادویه کاری: به مقدار کافی

روغن: به مقدار کافی

در ابتدای طرز تهیه کوکو عدس ساده ، عدس‌ها را می‌گذاریم با مقداری آب خوب بپزد. سیر و پیاز را رنده می‌کنیم و آبشان را کاملا می‌گیریم. سپس عدس پخته را می‌کوبیم یا میکس می‌کنیم. رب گوجه، عدس پخته، سیر و پیاز، نمک، فلفل و کاری را هم اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. سپس تخم مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم. اگر مایه کمی شل و آبکی است، با افزودن مقداری آرد سوخاری، مایه را به انسجام دلخواهمان می‌رسانیم.

روغن را در ماهیتابه داغ می‌کنیم و کوکوها را یکی یکی با دست به فرمی که دلمان می‌خواهد در می‌آوریم و به روغن اضافه می‌کنیم. بعد از سرخ شدن یک طرف، طرف دیگر را هم سرخ می‌کنیم و نوش جان.

راستی یادتان باشد که چون در مایه کوکو عدس ساده ، رب وجود دارد ممکن است کمی زودتر بسوزد، پس زیر تابه را کم کنید و کوکوها را با زخامت کمتری درست کنید که قبل از سوختن رویه کوکو، خوب مغزپخت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی