شمانیوز
شما نیوز

دلمه کدو

درست کردن یک دلمه کدو سبز خوشمزه و عالی / برای مهمونی ها یک غذای خوشمزه سنتی راحت را درست کنید

درست کردن یک دلمه کدو سبز خوشمزه و عالی / برای مهمونی ها یک غذای خوشمزه سنتی راحت را درست کنید

درست کردن یک کدو دلمه خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: از دسته خانواده دلمه ها می باشد ولی بسیار متفاوت و خوشمزه. این دلمه بسیار سبک و خوش طعم است و هم در فر و هم به روی گاز قابل تهیه می باشد. آشپزی کردن یک نوع هنر می باشد و خلاقیت در آن حرف اول را می زند شما با چند عدد کدو سبز می توانید یک شام سبک و خوشمزه را تهیه کنید این دلمه هم با نان هم با برنج قابل خوردن است و از خواص خوب کدو سبز نیز دارا می باشد. کدو سبز برای بهبود سلامت قلب و چشم مفید است همچنین کالری بسیار کمی دارد و برای لاغری نیز مفید است و برای افراد دارای قند و کلسترول نیز بسیار مفید است زیرا باعث کاهش آن می شود. 

مواد لازم 
کدو سبز ۶ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ق غذا خوری
سیر ۲ حبه
استاک گوشت یا مرغ ۱ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
برنج ۱ پیمانه
سبزی دلمه ۱/۴ پیمانه
سرکه به مقدار لازم
شکر به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی کدو

ابتدا کدو ها را خوب بشورید و با پوست کن کمی پوست کدو ها را بتراشید اگر این کار را هم انجام ندادید مشکلی نیست با پوست درست کنید این کار برای زیبایی کدوها می باشد و بعد کدوها را به ۲ یا ۳ قسمت تقسیم کنید و داخل کدو ها را خالی کنید می توانید برای خالی کردن کدوها از از ابزار و یا از قاشق مربا خوری استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی کدو

برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید سپس روی حرارت قرار دهید و تا نیم پز شود و بعد آبکش کنید و کنار بگذارید. پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی و سبک شود و بعد در ادامه سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی سیر بلند شود.

مرحله سوم: تهیه مایه دلمه

در ادامه گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید و با مواد تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و به آن فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و بعد سبزی دلمه را نیز کمی با مواد تفت دهید و برنج و ۱ ق غذا خوری رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس مواد دلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه دلمه کدو سبز

در ادامه تمام کدو ها را با مواد میانی پر کنید و سر آن ها را صاف کنید و روی هر دلمه یک عدد از گوجه فرنگی حلقه شده قرار دهید. داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و ۱ ق غذا خوری از رب را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله پنجم: پخت دلمه کدو سبز

در ادامه استاک مورد نظر را با آب مخلوط کنید و به قابلمه اضافه کنید و کمی صبر کنید تا به جوش بیاد وقتی به جوش آمد دلمه کدو سبز را به آرامی داخل سس قرار دهید و بگذارید به مدت ۱ ساعت با حرارت ملایم پخته شود در نیم ساعت انتهایی سرکه و شکر را با هم ترکیب کنید و داخل سس بریزید و بگذارید تا مزه ها به خورد هم بروند وقتی سس غلیظ شد از روی حرارت بردارید و به همراه پلو یا نان.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی