شمانیوز
شما نیوز

حجت‎الاسلام اژه‎ای در نشست خبری:

8 نفر وکیل مشغول مطالعه پرونده بابک زنجانی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی قوه قضاییه گفت: هشت وکیل مشغول مطالعه پرونده بابک زنجانی هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): حجت الله الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ولایت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولایت حضرت علی ابن موسوی الرضا اظهار داشت: سال روز ورود آقازاده‌های عزیزیمان را به میهمان اسلامی گرامی می‌داریم.
وی با اشاره به پرونده بابک زنجانی ادامه داد: 8 نفر وکیل مشغول مطالعه پرونده هستند که 4 تا از طرف شرکت نفت، یک وکیل از طرف بابک زنجانی و 3 وکیل از جانب دو متهم دیگر هستند.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: ایمن پرونده بسیار سنگین است و دارای اوراق زیادی می‌باشد که 290 جلد دارد که جلد ها نیز حداقل از 200 صفحه کمتر نیستند.
حجت‎الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای گفت: دادگاه بابک زنجانی برای 11 مهر ماه جلسه دادگاه تعیین شده و اگر وکلاء مطالعه پرونده را تمام کنند اولین جلسه دادگاه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به پرونده یدالله روز چنگ خاطر نشان کرد: از 12 مهر ماه اولین جلسه آغاز شد و 4 جلسه تا صدور کیفرخواه طول کشید و این پرونده نیز پرونده سنگینی است.
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به پرونده سعید مرتضوی گفت: حکم این پرونده صادر شده است، اما هنوز به دست من نرسیده است و از جزئیات آن خبر ندارم.
حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای با اشاره به پرونده بومهن و پردیس اظهار داشت: افرادی با جعل سند نسبت به 1200 هکتار زمین بودند که موضوع روشن شد و 3 نفر بازداشت شدند.
وی ادامه داد: در چند ماه اخیر سال 94 با زمین خوارانی که در استان های مختلف مشغول بودند برخورد شده است.
اژه‌ای بیان داشت: در همین ماه‎های اخیر 82 هکتار از زمین‎های تصرف شده غیرمجاز رد تصرف شد، در خراسان رضوی 5 هکتار، در استان کرمان 3 هکتار، مازندران یک مورد رد تصرف شد که البته 100 هکتار در استان کرمان در حال بررسی و ساخت سازهای غیر مجاز کنار رودخانه‎ها نیز تخریب شد.
سخنگوی دستگاه قضا درباره یکی از متهمان فتنه 88 که به خارج از کشور رفته بود گفت: با گزارش وزارت اطلاعات وی تحت تعقیب قرار گرفته است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مدتی که قاچاقچیان اعدام نمی‌شوند به دلیل فشارهای حقوق بشری است، اظهار داشت: این طور نیست کسانی که حکمشان نیاز به اعدام داشته باشد حتما اعدام خواهند شد.
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که مهدی هاشمی قبل از ورود به زندان حکم خود را قبول نداشت و خواستار پخش کامل جلسه‌های دادگاهش شده بود، تصریح کرد: این که محکوم نسبت به حکمش سخنانی داشته باشد در صورتی که در چهار چوب مواضعی قانونی باشد اشکالی ندارد. در بحث علنی شدن دادگاه وی نیز این مسأله به تشخیص دادگاه است و این تشخیص دادگاه است که غیر علنی باشد.
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بابک زنجانی با یک موسسه مالی ارتباط داشته، گفت: در این پرونده یک مورد ضمانتنامه هشت هزار میلیارد تومانی بین یک موسسه مالی و بابک زنجانی مطرح بود اما به نهایت نرسیده و اینکه موضوع 20 هزار میلیارد تومانی مطرح شده صحیح نیست.
اژه‌ای در پاسخ به این سوال که مهمترین اقدامات دستگاه قضا در مورد کاهش طلاق توافقی چه بوده است اظهار کرد: یک بخشی از آن باید در جامعه فرهنگ سازی شود که هر کسی نباید به راحتی خانواده را متزلزل کرده و طلاق بگیرد.
سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: بعضی از افراد که به عنوان شاهد طلاق در دادگاه حضور پیدا می‌کردند واقعی نبودند که اکنون در مورد آنها سخت گیری بیشتری انجام می‌شود و شاهدان باید از یک نفر از خانواده زن و یک نفر از خانواده مرد باشند و البته خود قضات نیز تا آنجا که فرصت به آنها داده شود با خانواده‌ها صحبت می‌کند.
وی در پاسخ به این سوال که امروز یکی از نزدیکان احمدی نژاد ادعا کرده از پور محمدی شکایت کرده و این پرونده رسیدگی نمی‌شود بیان داشت: شکایت حقوقی در این مورد در ذهن ندارم. اما این که شکایتی مطرح شده باشد یادم نیست.
محسنی اژه‎ای تاکید کرد: هر کسی شکایت می‌کند در دادگستری ثبت شده و باید برای دعای خود مستنداتی ارائه کند و در صورت اثبات دعای خود بر اساس مستندات طرف مقابل اظهار می‌شود و فرقی نمی‌کند که متهم چه کسی باشد البته اگر متهم روحانی باشد پرونده وی در دادگاه ویژه روحانیت بررسی می‌شود.
اژه‌ای با اشاره به نامه‌ای نمایندگان مجلس مبنی بر درخواست ملاقات بابک زنجانی در زندان نیز گفت: اگر خواسته نمایندگان در این مورد مطابق قانون باشد موافقت می‌شود این نامه به دست ما رسیده و روزی مشخص شده تا با نمایندگان صحبت کنیم و ببینیم که از خواسته و صحبت‌هایشان در مورد این دیدار چه هدفی دارند.‌
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به این که در مورد واگذاری و انحلال تیم داماش گیلان مطلع نیستم و اینکه این تیم به مه آفرید مربوط می‌شود نیز بعد از محکومیت این شخص کل اموالش مصادره نشده بود و تنها برخی از آن برای رد مال و جزای نقدی پرداخت شده بود که بقیه آن در اختیار بستگان مه آفرین قرار گرفت.
محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پورمحمدی در گفت‎وگو با رسانه‎ای از نقش رییس دفتر رییس جمهوری قبلی در پرونده سه هزار میلیاردی سخن گفته بود و آیا این موضوع صحت دارد یا نه، گفت: این موضوع همیشه مطرح بود که رییس دفتر رییس جمهوری سابق در پرونده سه هزار میلیاردی اعمال نفوذ کرده اما تا آن زمان چیزی به اثبات نرسید.
اژه‌ای با برخی شایعات در مورد حضور معاون اول دولت سابق در پرونده روز چنگ که در برخی از سایت‌ها مطرح شده اظهار کرد: گاهی اوقات شایعاتی مطرح می‌شود که این به اثبات دارد و در مورد این موضوع چیزی به اثبات نرسیده است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی