شمانیوز
شما نیوز

انگلیس برای شکار بشار اسد تور پهن کرده است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):کار کار انگلیسی هاست. آنان تور هایشان را پهن کرده اند برای شکار. آنان می دانند همیشه بهترین راه رسیدن به هدف کوتاه ترینش نیست!

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز);«کار کار انگلیسی هاست»؛ این جمله را نسل های قدیمی تر ایران هم زیاد شنیده اند و هم زیاد استفاده کرده اند؛ اما اکنون این جمله، جمله ای طنز آلود شده است و وقتی از آن استفاده می کنی، یعنی اینکه ذهنت به سمت طراحی توطئه ای از جانب دیگری علیه تو رفته و می خواهی کم کاری و ندانم کاری خود را جبران کنی، ولی آیا انگلیسی ها دیگر دسیسه نمی کنند و کاری به کاری کسی ندارند؟!

گزارش زیر درباره سوریه است و توری که برای شکار بشار اسد توسط رسانه دولتی انگلیس طراحی شده است.

«بی بی سی» انگلیسی نوشته است: پس از درگیری های موجود میان مخالفان و موافقان بشار اسد در بیروت، مردم این شهر به تدریج به دنبال عزیمت به مناطقی امن تر هستند، چراکه علاوه بر درگیری ها، شهروندان این کشور اکنون با کمبود برق نیز روبه رو هستند و در طول روز، بیشتر از یک یا دو ساعت برق ندارند و نمی توانند از وسایل خنک کننده استفاده کنند.

شرایط که بد تصویر می شود، بی بی سی به سراغ ساکنان می رود و از آنان درباره وضعیتشان می پرسد که در این شرایط چه کار می کنند و پاسخ ها هم احتمالا بر مهاجرت آنان از شهر و دیارشان تأکید دارد.

«هنگامی که آشوب سوریه به لبنان هم کشیده شود، فرصت برای ترک کشور، مسأله ای حیاتی است و آن زمانی است که راه های رسیدن به فرودگاه شهر بسیار شلوغ خواهد شد. مشکل زمانی حاد خواهد شد که شهروندان لبنانی، یکی از راه های مهاجرت احتمالی خود را که در گذشته داشتند، از دست خواهند داد. سوریه؛ بله آنان دیگر گزینه ای به نام سوریه را برای مهاجرت نخواهند داشت».

این مطالب، بخشی از گزارش ویژه «بی بی سی» درباره احتمال تسری بحران سوریه به لبنان و واکنش احتمالی لبنانی هاست؛ فرار و آواره شدن در کشور.

دولت انگلیس تا کنون اذعان کرده که پول و کمک های اطلاعاتی برای سرنگونی بشار اسد به مخالفان وی داده، ولی تا کنون بشار اسد سقوط نکرده است. در واقع بشار اسد تا کنون در کشورش مقاومت کرده، ولی اکنون پرسش این است که آیا می توانند وی را با فشارهایی در خارج از سوریه، مجبور به پذیرش شکست کنند.

کار کار انگلیسی هاست. آنان تور هایشان را پهن کرده اند برای شکار. آنان می دانند همیشه بهترین راه رسیدن به هدف کوتاه ترینش نیست!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی