شمانیوز
شما نیوز

دولت برای خرید کتاب، یارانه پرداخت کند

‌نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی معتقد است که دولت برای خرید کتاب، باید یارانه پرداخت کند.

‌نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی معتقد است که دولت برای خرید کتاب، باید یارانه پرداخت کند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان‌ شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه قرآن، اظهار کرد: واژه کتاب در قرآن مجید، 230 بار به کار رفته که 24 مورد آن، به قرآن مجید مربوط می‌شود و چون قرآن، جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب دنیاست، لذا کلمه کتاب 24 بار به صورت مطلق در مورد قرآن ذکر شده است.

وی افزود: قرآن بهترین راه‌ها را برای بشر قرار داده و غذای روح انسان است، بنابراین نمایشگاه قرآن در ترویج این کتاب عزیز، بسیار حائز اهمیت است.

مجتهد شبستری در خصوص سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز خاطرنشان کرد: کتاب و کتابت بسیار ارزشمند است و وسیله انتقال تجربیات پیشینیان به آیندگان، همین کتاب است و میراث گرانبهایی برای بشر محسوب می‌شود.

وی با بیان این که کتاب ابزار خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: کتاب، به جامعه رشد فکری می‌دهد و باید برای کتاب و کتابخوانی تلاش شود، اما متاسفانه این امر آن‌گونه که باید در جامعه ترویج داشته باشد، رایج نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: کتاب، بهترین سرگرمی برای جوانان کشور است و جوانان باید از این وسیله نهایت استفاده را ببرند، اما دو شرط دارد و آن هم مفید بودن کتاب و ارزان بودن قیمت آن است.

وی تاکید کرد: کتاب‌های مفید به جامعه روشنی می‌بخشند و تمام فقها اعلام کرده‌اند که خرید و فروش کتاب‌های گمراه کننده، حرام است.

وی به گران بودن قیمت کتاب در کشور اشاره کرد و افزود: امروزه خرید کتاب برای جوانان دشوار است و دولت هم‌چنان که به برخی کالاهای اساسی مردم یارانه می‌دهد، باید برای خرید کتاب نیز یارانه بدهد تا جوانانی خوش فکر و صاحب فکر در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی