شمانیوز
شما نیوز

آمریکا مذاکرات میان سوریه و اسرائیل را تأکید کرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیرغم اظهارات نتانیاهو در رد مذاکرات مخفیانه با سوریه، نقش میانجیگری واشنگتن با هدف از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم صلح میان دمشق و تل‌آویو درباره بلندی‌های جولان را تأیید کرد.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل» : «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) تلاش های دولت واشنگتن برای میانجیگری میان رژیم صهیونیستی و سوریه در مسیر مذاکرات صلح را تائید و اعلام کرد که آمریکا در سال 2010 میلادی و پیش از وقوع خشونت ها در سوریه، در راستای تجدید مذاکرات صلح میان تل آویو و دمشق تلاش کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» روز گذشته در خبری نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در جریان مذاکراتی مخفیانه از اواخر سال 2010 میلادی تا اوایل سال 2011 که با وساطت آمریکا انجام شده، پیشنهاد بازگرداندن بلندی‌های جولان به سوریه را مطرح کرده است.

این مناطق در خلال جنگ 1967 به تصرف رژیم صهیونیستی درآمد و سوریه همواره خروج رژیم صهیونیستی از بلندی‌های جولان را به عنوان شرط صلح با این رژیم عنوان کرده است.

با انتشار این خبر بود که نتانیاهو این گزارش را رد کرد. دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد عقب‌نشینی از این بلندی‌ها پیشنهاد آمریکا بوده و اسرائیل هرگز این پیشنهاد را نپذیرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اینطور اعلام کرد: هدف ما همواره وجود یک صلح جامع بین اسرائیل و همسایه اش بوده است. پیش از فوران خشونت در سوریه، تلاش هایی برای حمایت از ارتباط میان اسرائیل و مقامات سوری وجود داشت که این تلاش ها بخشی از دستور ارائه شده از سوی «جورج میچل» بود.

نولاند افزود: اما بدیهی است که در شرایط کنونی سوریه، این دستور موضوعی نیست که بتواند ادامه داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه ابراز امیدواری کرد که: ما شاهد روز جدیدی در سوریه خواهیم بود و فرصت دیگری برای این کشور به وجود خواهد آمد تا با همسایگانش صلح برقرار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied